Hjælp til Mac OS upgrade

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
JesperS
Forum Donator
Indlæg: 399
Sted: København

Hjælp til Mac OS upgrade

Indlæg af JesperS »

Håber der er nogen der kan hjælpe en Mac noob lidt.

Jeg har OS 10.9 på min maskine og har ikke haft nogen speciel grund til at opgradere indtil videre, da alt bare har kørt som det skulle. Jeg begynder dog at have nogle problemer med programmer der ikke kan køre under 10.9 blandt andet Native Access.

Jeg føler mig ikke helt trygt ved at hoppe på High Sierra. Jeg har virkelig mange forskellige plugins og kan ikke lige overskue om alt er kompatibelt.

Jeg havde egentlig håbet på bare at hoppe på OS 10.10 eller 10.11, men virker ikke som om det er muligt - jeg kan i hvert fald ikke finde et download link. Det eneste jeg kan finde er til OS 10.11 og der siger den "Denne version af OS X 10.11 kan ikke installeres på computeren".

Er jeg stuck på 10.9 med mindre jeg hopper på HIgh Sierra?

Medlemsavatar
benjisan
Medlem
Indlæg: 3504
Sted: Østerbro, København

Indlæg af benjisan »

Hvilken Mac har du? Hvor gammel er den? Hvis den er for gammel, kan det være grunden til at du ikke kan installere Mac OS 10.11.

Medlemsavatar
JesperS
Forum Donator
Indlæg: 399
Sted: København

Indlæg af JesperS »

benjisan skrev:Hvilken Mac har du? Hvor gammel er den? Hvis den er for gammel, kan det være grunden til at du ikke kan installere Mac OS 10.11.
Det er en Macbook Pro Retina, 15", ultimo 2013, så jeg burde ikke have nogle problemer med at køre et nyt OS.

Medlemsavatar
benjisan
Medlem
Indlæg: 3504
Sted: Østerbro, København

Indlæg af benjisan »

Nej, det er rigtigt. Det burde absolut ikke være noget problem.
Hvor henter du OS X 10.11 fra? Har du prøvet at hente 10.11 herfra?
https://itunes.apple.com/app/os-x-el-ca ... 5434?mt=12

Medlemsavatar
JesperS
Forum Donator
Indlæg: 399
Sted: København

Indlæg af JesperS »

benjisan skrev:Nej, det er rigtigt. Det burde absolut ikke være noget problem.
Hvor henter du OS X 10.11 fra? Har du prøvet at hente 10.11 herfra?
https://itunes.apple.com/app/os-x-el-ca ... 5434?mt=12
Yes, det er den der giver fejlen: "Denne version af OS X 10.11 kan ikke installeres på computeren."

Min teori er at de kun har holdt El Capitan available for at Lion og Mountain Lion brugeren kan benytte det som et midlertidig step for at opgradere til High Sierra, men at de vil tvinge alle andre op på HIgh Sierra. Kender som sagt ikke så meget til Mac så det kan godt være jeg er helt galt på den. :)

Medlemsavatar
benjisan
Medlem
Indlæg: 3504
Sted: Østerbro, København

Indlæg af benjisan »

JesperS skrev:så det kan godt være jeg er helt galt på den. :)
Det er du :)

Fik du downloadet installeren til 10.11? Eller er det allerede i App Storen den kommer med en fejl?

Hvis du har fået hentet selve 10.11 installeren ned i din programmappe, kan du lave en USB nøgle installer med dette program: http://diskmakerx.com
Man starter op fra USB nøglen og installerer herfra.
Jeg vil anbefale dig at lave en backup af alle dine ting inden du gør dette -bare for en sikkerheds skyld! 8-)

Medlemsavatar
JesperS
Forum Donator
Indlæg: 399
Sted: København

Indlæg af JesperS »

Ja, det er allerede i app store så jeg er lidt stuck.

Medlemsavatar
benjisan
Medlem
Indlæg: 3504
Sted: Østerbro, København

Indlæg af benjisan »

Ok, hvad siger den til den "gamle" Sierra: https://itunes.apple.com/us/app/macos-s ... ls=1&mt=12

Medlemsavatar
JesperS
Forum Donator
Indlæg: 399
Sted: København

Indlæg af JesperS »

Yes, det ville den godt hente. Super. Gad vide hvorfor jeg ikke kunne finde den. Måske fordi den ikke er i DK app storen. Skal lige have lavet back up af de sidste ting og så prøver jeg at installere.

Tak for hjælpen.

Medlemsavatar
benjisan
Medlem
Indlæg: 3504
Sted: Østerbro, København

Indlæg af benjisan »

Så lidt. Sierra kører faktisk helt udmærket i forhold til High Sierra, så det er slet ikke et dårligt OS at få på din maskine :)

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Sierra kører fint her også

Medlemsavatar
JesperS
Forum Donator
Indlæg: 399
Sted: København

Indlæg af JesperS »

Bare lige for at runde den af. Fik installeret Sierra og umiddelbart er der ikke noget der er eksploderet. Hurra!

Det ser godt nok ret anderledes ud - det tror jeg lige jeg skal vænne mig til :)

Nyt svar