cycle record - part snap

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Brugeravatar
dr_tolle
Bag pulten
Bag pulten
Sted: Bangkok

cycle record - part snap

Indlæg Skrevet: 13. jun 2019, 04:29

Naar jeg optager Midi mens jeg har cycle slaaet til, snapper den optagede part altid til locators.

Hvordan slaar jeg dette fra ?

Venligst Dr Tolle
Brugeravatar
dr_tolle
Bag pulten
Bag pulten

Re: cycle record - part snap

Indlæg Skrevet: 17. jun 2019, 04:33

Ingen som helst med nogle ideer ?
Brugeravatar
SustainerPlayer
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: På kanten

Indlæg Skrevet: 17. jun 2019, 08:31

Cycle recording er jo netop afhængig af locators:

https://steinberg.help/cubase_pro_artis ... ing_t.html
Brugeravatar
Nicolai
Forum Donator
Forum Donator
Sted: Vejle

Indlæg Skrevet: 17. jun 2019, 11:20

Jeg forstår heller ikke helt hvilket alternativ du ønsker...?
Jupiter: 8, 6, 4, MKS-80, 8000
Juno: 60, 106, MKS-50
JX: 10, 8p, 3p, MKS-30
JD: 800, 990 Vintage
D: 50, 550
JV: 2080, 1080, 880, 80
SH: 1, 1000, 2000
V-synth, FantomG7
(OB-8, Moog Voyager, Prophet-600, Trident2, PolySix, MS-20m, NordLead2, Virus osv osv)
Brugeravatar
dr_tolle
Bag pulten
Bag pulten

Indlæg Skrevet: 19. jun 2019, 04:30

'Cycle mode' får sangen til at loope. Jeg vil gerne have slået loop til men uden at cubase snapper den recordede event til locators.

Altsaa at record opfoerer sig fuldstaendigt ligesom naar jeg ikke har slået cycle til. Jeg vil dog gerne have slaaet cycle til netop for at sangen looper.

Venligst Dr Tolle
Brugeravatar
SustainerPlayer
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 19. jun 2019, 08:46

Jeg forstår nok stadig ikke, hvad du vil opnå.

Hvordan vil du have at Cubase ved, hvor der skal cycles/loopes imellem, hvis der ikke skal bruges locators?

Og hvorfor kan du ikke bruge locators, der jo netop er til det formål?
Brugeravatar
bluefonia
Forum Donator
Forum Donator
Sted: Kerteminde, - sådan ca.

Indlæg Skrevet: 19. jun 2019, 10:51

Kan du ikke bare sætte locators i de positioner, som svarer til den ønskede længde af de events, du optager? Bruger selv Logic og der virker den metode.
iMac i7 3.4Ghz 32 Gb · MacBook Air · Apollo Twin · Adam A7X · Studio One 4.5/Logic Pro X · Vintage Design M73D MKll · RNC 1773
Brugeravatar
BOBofthePOP
Forum Donator
Forum Donator
Sted: Nørrebronx

Indlæg Skrevet: 19. jun 2019, 13:18

Jeg gætter på, at du ønsker at indspille et længere forløb hen over et loop.
Det kan gøres ved hjælp af "Independent Track Loop":
https://steinberg.help/cubase_ai_le_elements/v9/en/cubase_nuendo/topics/audio_part_editor/audio_part_editor_independent_track_loop_setting_up_t.html
Er det det du skal bruge?
d(-_-)b
http://www.facebook.com/weknownothingdk
Producer: We Know Nothing / Klaus Schønning / Michael Barcelona and the World / StenoSaur
Brugeravatar
dr_tolle
Bag pulten
Bag pulten

Indlæg Skrevet: 20. jun 2019, 05:04

Tak for alle svar. Men det lader til jeg stadig ikke har faaet forklaret det ordentligt. Her er en video af en helt simpelt midi optagelse foerst uden cycle slaaet til og derefter med cycle slaaet til.

I den sidste del hvor cycle er slaaet til ses det at parten snapper til Locators. Jeg gaar derefter ind og klipper enderne af. Dette ville jeg gerne undgaa. Jeg vil gerne have loop (cycle) slaaet til men altsaa ungda at skulle til at klippe i min event eller for den sags skyld saette locators.

Haaber det er klart nu.

https://www.dropbox.com/sh/hqg5fuk78ol1 ... gXk1a?dl=0
Brugeravatar
SustainerPlayer
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 20. jun 2019, 07:53

dr_tolle skrev:Jeg vil gerne have loop (cycle) slaaet til men altsaa ungda at skulle til at klippe i min event eller for den sags skyld saette locators.

Haaber det er klart nu.

Ja det tror jeg - men jeg spørger igen: "Hvordan vil du have at Cubase ved, hvor der skal cycles/loopes imellem, hvis der ikke skal bruges locators?"

Cubase bliver jo nødt til at vide, hvor loopet skal starte og stoppe. Det er locators placering, der fortæller Cubase det.

I dit eksempel får du jo "ekstra" med, fordi du ikke har sat dine locators til det område du ønsker.
Brugeravatar
dr_tolle
Bag pulten
Bag pulten

Indlæg Skrevet: 21. jun 2019, 04:31

SustainerPlayer skrev:Ja det tror jeg - men jeg spørger igen: "Hvordan vil du have at Cubase ved, hvor der skal cycles/loopes imellem, hvis der ikke skal bruges locators?"

- lad os sige at min sang starter paa takt 1 og slutter paa takt 10. Jeg seatter saa locator left paa takt 1 og locator right paa takt 10 og slaar cycle til
Nu looper min sang. Herfra vil jeg ikke flytte paa locators ikke. Herefter vil jeg gerne optage en lille bid mellem takt 3 og takt 4. Jeg trykker record og optager. cubase kreerer nu en event der starter fra takt 1 og slutter paa takt 10 og det var jo ikke meningen. Jeg ville gerne have at eventen blot var 1 takt lang fra takt 3-4 - ligesom hvis jeg ikke havde slaaet cycle til.
Saa naar jeg siger jeg ikke vil saette locators mener jeg altsaa efter at jeg har defineret sangens laengde.

SustainerPlayer skrev:I dit eksempel får du jo "ekstra" med, fordi du ikke har sat dine locators til det område du ønsker.

- Det er det jeg gerne vil undgaa.

Venligst Dr Tolle
Brugeravatar
Peter
Producer
Producer
Sted: Kbh

Indlæg Skrevet: 21. jun 2019, 06:48

Kan punch in / out recording hjælpe dig?
https://youtu.be/D3MaZXU59EM

Tilbage til "Computer & Software"