Har et fireface 400 (firewire) kan jeg bruge den på min compruter der kun har USB(USB C)

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Default avatar
bobiram
Medlem
Indlæg: 107

Har et fireface 400 (firewire) kan jeg bruge den på min compruter der kun har USB(USB C)

Indlæg af bobiram »

Hej.
lige et hurtigt spørgsmål.
jeg har en Fireface 400 interface med firewire.
Kan jeg bruge den på min bærbare compruter der kun har USB og USB C
bliver det noget bøvl at få til at virke rigtig og arbejde sammen?

jeg har søgt om spørgsmålet her på Lydmaskinen med jeg har ikke kunne finde noget.

Mvh Hans Brian

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Du skal bare have en adapter. Jeg bruger det selv på et andet interface.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Sådan overordnet kan man sige, at USB-C er en fysisk stiktype. I de stik, kan der leveres flere standarder - deriblandt firewire, thunderbolt og usb (og alle disse standarder har jo flere versioner hver).

Hvis det er en Mac, så kan den levere firewire via USB-C porten. Hvis det er en PC laptop er det meget lidt sandsynligt. Men det vil fremgå af din computers specifikationer.
Hvis du har en stationær PC kan den muligvis udstyres med et kort, der kan levere firewire.

Medlemsavatar
Søren Dyhr
Medlem
Indlæg: 3826
Sted: Rødovre

Indlæg af Søren Dyhr »

Der findes adaptere:

https://www.avxperten.dk/thunderblot-ad ... rewire.asp

... men det er apples markedsførings forsøg med inkompatibilitet, jeg har hele to interfaces som partout skal køre med en gammel Macbook Pro 2012 ... det er fandeme ikke ideelt!

Default avatar
bobiram
Medlem
Indlæg: 107

Indlæg af bobiram »

How ja det var jo lige det.
det er en PC Asus og en bærbar
jeg har brugt Logic før nu har jeg tænkt mig at køre Reaper.
hvis det bliver noget bøvl så tror jeg bare jeg køber et

Focusrite Clarett 4Pre USB
https://www.thomann.de/dk/focusrite_cla ... f7c4c901b1

kan jo stort set det sammen

min gamle Mac er blevet for gammel gider den ikke mere og de macs er jo alt for dyre

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Søren Dyhr skrev:Der findes adaptere:

https://www.avxperten.dk/thunderblot-ad ... rewire.asp

... men det er apples markedsførings forsøg med inkompatibilitet, jeg har hele to interfaces som partout skal køre med en gammel Macbook Pro 2012 ... det er fandeme ikke ideelt!

Sikker på du ikke giver Mac skylden for noget der ligger hos interface-producenten som ikke gider opdatere mere.

Det er lissom når jeg arbejder som opvasker og tilbyder at knappe vin op, så fødselarens forældre ikke skal stå & gøre det selvom det er tjenerenes opgave. Jeg er ansat af stedet, mens de er ansat af festarrangørerne. Det resulterer bare i, at tjenerene tror, at jeg arbejder for dem & jeg fortryder at jeg var flink.

Det er det samme...
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Ja - hvorfor er Apple det eneste tech-fima, hvis produkter ikke er bagudkompatible i al evighed?

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Vel ikke det eneste....
Hvis man vil udvikling så kan gammel teknik og software sagtens være en begrænsning. Det tager Apple den fulde konsekvens af - ja, jeg var irriteret over skiftet fra Nubus kort til PCI og senere PCI-E - fjernelse af floppy og CD Rom med meget mere. Var det dyre valg og har det koster mig mange penge? Ja. Var det rigtige valg - JA!

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

gs-dk skrev:Vel ikke det eneste....
Det var i den grad en ironisk kommentar ... :)

Default avatar
matsgand
Forum Donator
Indlæg: 71
Sted: København N

Indlæg af matsgand »

Det er helt og aldeles umuligt at konvertere usb/usb.c til firewire. Helt forskellige teknologier. Så din fireface400 vil aldrig kunne forbindes til din pc uanset hvad.

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

SustainerPlayer skrev:Sådan overordnet kan man sige, at USB-C er en fysisk stiktype. I de stik, kan der leveres flere standarder - deriblandt firewire, thunderbolt og usb (og alle disse standarder har jo flere versioner hver).

Hvis det er en Mac, så kan den levere firewire via USB-C porten. Hvis det er en PC laptop er det meget lidt sandsynligt. Men det vil fremgå af din computers specifikationer.
Hvis du har en stationær PC kan den muligvis udstyres med et kort, der kan levere firewire.
Jf ovenstående ved vi ikke, hvilken standard der er tale om.
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

matsgand skrev:Det er helt og aldeles umuligt at konvertere usb/usb.c til firewire. Helt forskellige teknologier. Så din fireface400 vil aldrig kunne forbindes til din pc uanset hvad.
Nu regnede jeg med, at det var en Mac (ja, det er sådan jeg tænker:)) - og det er selvfølgelig via Thunderbolt porten - undskyld.

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

gs-dk skrev:Du skal bare have en adapter. Jeg bruger det selv på et andet interface.
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
STOP - Nu regnede jeg med, at det var en Mac (ja, det er sådan jeg tænker:)) - og det er selvfølgelig via Thunderbolt porten - undskyld.

Default avatar
bobiram
Medlem
Indlæg: 107

Indlæg af bobiram »

ok Det er Modtaget Tak for hjælpen :D

i er alle nogle dejlige mennesker der vil hjælpe tak for det.

Der skal Skabes ALt fra HEAVY Metal og infected mushroom fyr den af piger :D

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Du har ikke fået svar på det du spurgte om, men det er vel osse fint nok.
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

OP har en Asus laptop med USB-C. Den kan ikke levere Thunderbolt/Firewire.

Nyt svar