endeligt fik jeg det gjort

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
søren-b
Medlem
Indlæg: 91
Sted: silkeborg

endeligt fik jeg det gjort

Indlæg af søren-b »

så fik jeg endeligt taget mig sammen til at bestille logic express 7.2. det betyder godt nok at jeg må leve for 2200 resten af måneden... men det gør jeg gerne for et så lækkert stykke med software. fik lidt blood på tanden da holger lige hurtigt flashede logic pro 7 i mandags.. så nu køre det sq...

håber jeg er velkommen i logic klubben
livet er at kører rundt på sin puch maxi og synge

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37674
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

:allmine: Nej du må ikke lege med os andre, ikke før du får Logic Pro, haha

Spøg til side: velkommen i Logic-klubben :-)

Medlemsavatar
søren-b
Medlem
Indlæg: 91
Sted: silkeborg

Indlæg af søren-b »

tak for det..
livet er at kører rundt på sin puch maxi og synge

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37674
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Så har du måske et par små spørgsmål vedr. Logic herinde, så fyrer du bare løs

Medlemsavatar
søren-b
Medlem
Indlæg: 91
Sted: silkeborg

Indlæg af søren-b »

det gør jeg i hvertfald...

men der går lige et lille stykke tid for jeg skal lige heve sendt min com til reperation pga. der sidder en cd fast i dvd-drevet

så jeg får det nok installeret om cirka 2 - 3 uger...
livet er at kører rundt på sin puch maxi og synge

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37674
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Av

Kan du ikke ejecte den med en clips i hullet eller ved at holder museknappen nede ved opstart?

Medlemsavatar
Zaki
Medlem
Indlæg: 970
Sted: DK, Valby

Indlæg af Zaki »

Er det en stationær eller bærbar? For hvis det er en stationær og du er bare lidt fiks på fingrene, så er der gode chancer for det bedre kan betale sig at købe et nyt drev og sætte det i selv.

Men tillykke med Logic, da. Det valg skal du nok blive glad for og når vi så holder komsammen næste gang, må du jo lige stoppe pizza-maskinen hos humac i Odense og købe Logic Pro af mig :wink: Startede nemlig idag.

Medlemsavatar
søren-b
Medlem
Indlæg: 91
Sted: silkeborg

Indlæg af søren-b »

der er ikke noget hul på en iBook... og det er som om at computeren tror at den er ejected for man kan ikke bruge cd'en til noget
livet er at kører rundt på sin puch maxi og synge

Medlemsavatar
Zaki
Medlem
Indlæg: 970
Sted: DK, Valby

Indlæg af Zaki »

Nej hvis det er iBook G4 (for der er nemlig et hul på iBook G3) skal du holde museknappen nede mens den starter, for at få den spyttet ud. Hvis ikke det hjælper må du ha den til service.

Medlemsavatar
Ulrik Nielsen
Medlem
Indlæg: 253
Sted: Valby kbh.

Indlæg af Ulrik Nielsen »

Cool.. tillykke med købet Søren...
Sig til hvis vi skal sende en pakke spagettirør i retning af Jylland

Hvis du ikke kan løse dit cd problem, og ikke har råd til service foreløbig, kan du låne et eksternt dvd-drev af mig. Du siger bare til.

Medlemsavatar
Zaki
Medlem
Indlæg: 970
Sted: DK, Valby

Indlæg af Zaki »

Hvis du har adgang til en stationær (eller bare en anden mac i det hele taget) kan du også starte den anden mac op fra din computers harddisk, ved at forbinde dem med et FW-kabel og starte den anden computer op mens du holder T nede. Derved kan du benytte den anden computers drev til at installere Logic. Så kan du da i hvert fald komme igang.

Medlemsavatar
nickkbh
Forum Donator
Indlæg: 2362
Sted: Bangkok,Thailand

Indlæg af nickkbh »

Ak ja,man skal passe på med at putte en cd i dvd drevet :-D

Velkommen i klubben.

Medlemsavatar
Lars Winther
Forum Donator
Indlæg: 1003
Sted: København S

Indlæg af Lars Winther »

Jeg har oplevet at hvis man har sat en cd med en "hjemmeklistret" label på i slot-drevet, så kan label'en, enten allerede inden den kommer i drevet eller p.g.a. varmen, trække sig sammen så cd'en bliver "skæv" og simpelthen ikke kan komme ud af drevet igen... langt ude... af samme grund holder jeg mig langt fra klister-labels...!

Medlemsavatar
Ulrik Nielsen
Medlem
Indlæg: 253
Sted: Valby kbh.

Indlæg af Ulrik Nielsen »

Lars Winther skrev:Jeg har oplevet at hvis man har sat en cd med en "hjemmeklistret" label på i slot-drevet, så kan label'en, enten allerede inden den kommer i drevet eller p.g.a. varmen, trække sig sammen så cd'en bliver "skæv" og simpelthen ikke kan komme ud af drevet igen... langt ude... af samme grund holder jeg mig langt fra klister-labels...!
Der findes idag flere almindelige printere der kan skrive direkte på cd-skiven... kan anbefales

Medlemsavatar
KennethA
Medlem
Indlæg: 1732
Sted: Aarhus

Indlæg af KennethA »

Ulrik Nielsen skrev:
Lars Winther skrev:Jeg har oplevet at hvis man har sat en cd med en "hjemmeklistret" label på i slot-drevet, så kan label'en, enten allerede inden den kommer i drevet eller p.g.a. varmen, trække sig sammen så cd'en bliver "skæv" og simpelthen ikke kan komme ud af drevet igen... langt ude... af samme grund holder jeg mig langt fra klister-labels...!
Der findes idag flere almindelige printere der kan skrive direkte på cd-skiven... kan anbefales
Jeps.

Jeg har et par gange benyttet mig af LightScribe teknologien, og det funger fint. Den brænder nærmest dit cover på CD skiven. Kun i sort / hvid dog. (Med gråtoner).

Det er relativt langsomt (tager ca 20 - 25 minutter), men resultatet er super.

KennethA

Medlemsavatar
Ulrik Nielsen
Medlem
Indlæg: 253
Sted: Valby kbh.

Indlæg af Ulrik Nielsen »

jeg tænkte nu ikke lige på lightscribe drev, da de er uforholdsmæssige dyre i forhold til resultatet.

Der findes ganske almindelige blækprintere der kan printe direkte på skiven i fotokvalitet. Personligt vil jeg anbefale Canon, da de har et lavt blækforbrug, klare farver og billig optankning

Medlemsavatar
Martin Winther
Medlem
Indlæg: 678
Sted: Midtsjælland

Indlæg af Martin Winther »

Kald mig bare en nar og et brokkehoved, men det er da for plat det ikke kan fås til pc...

Jeg kan ikke se logikken i jeg skal have en mac for at kører logic pro...

Men tillykke med det:) håber du får lavet en masse fed musik 8-)

Medlemsavatar
Ulrik Nielsen
Medlem
Indlæg: 253
Sted: Valby kbh.

Indlæg af Ulrik Nielsen »

Du skal såmænd nok kunne få Logic til en Dualcore Intel pc en dag..

Medlemsavatar
søren-b
Medlem
Indlæg: 91
Sted: silkeborg

Indlæg af søren-b »

jeg går uud fra at garantien dækker det...

men indtil videre er planen at ham jeg bor sammen med deler sit dvd-drev på sin pc og så instalere jeg det derfra... hvis det altså kan lade sig gøre... ellers må jeg vente til at den har været til service... kører til århus med den på onsdag så må det blive lavet... men det er godt nok vildt at man skal vente cirka 3 uger på at få det lavet
livet er at kører rundt på sin puch maxi og synge

Nyt svar