Mac Pro vs. Macbook Pro

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
pedped
Forum Donator
Indlæg: 164
Sted: Amager

Mac Pro vs. Macbook Pro

Indlæg af pedped »

Jeg står i dilemmaet at skulle vælge mellem disse to, mere specifikt mlm. den store 17' macbook pro eller mac pro 2,66GHz.

Alle de praktiske ting er jo subjektive, men jeg kunne godt tænke mig at vide, hvor meget mere ydelse jeg vil få med en mac pro?

Jeg vil gerne køre Logic Pro på, og er lidt bange for at den løber tør for krafter, når jeg begynder at bruge mange plugs. Omvendt bliver det min Logic debut, så jeg ved ikke hvor meget processor jeg skal regne med at bruge i forhold til nu, hvor jeg kører med Live og Cubase, og nok er lidt plug-lidderlig, og gerne bruger nogle store sataner af blioteker. Nogler råd vedrørende dette?

Hvis jeg kan 'nøjes' med macbook'en ville jeg gerne det, da jeg så også kan tage den med ud med Ableton Live, og bruge den til at skrive speciale til foråret.

Nogle der kan donere lidt visdomsord, selvom ingen jo har praktisk erfaring med mac pro endnu?

Medlemsavatar
Buddy76
Medlem
Indlæg: 402
Sted: Rønde

Indlæg af Buddy76 »

Der er en del mere bid i Mac Pro'en - det kan vi vist roligt regne med. Den har jo to kerner mere at arbejde på. Men om MacBook Pro'en kan svare til dine behov, det kommer an på hvad du skal bruge den til. Der er ingen tvivl om at det er en god arbejdshest der sidder i MBP'en, så du vil langt hen ad vejen kunne "nøjes" med den. Men bruger du rigtig mange tunge plugins, så vil Mac Pro'en holde længere.

Mvh.
Søren Petersen

Medlemsavatar
vilddyr
Medlem
Indlæg: 1367
Sted: Kbh N

Indlæg af vilddyr »

ja, jeg ville anbefale dig at købe en forholdvis "lille" konfiguration af mac pro'en, altså uden en masse ram udvidelser og lign. og så købe den lille macbook ved siden af når du får råd. Så har du en arbejdshest derhjemme, og en supernem lille bærbar... Og macbook'en kan altså stadig klare en hel del audioproduktion! Det er først ved tunge grafiske opgaver, at det lille onboard gfx kommer til kort.

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11442
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

tja altså det kommer selvfølgelig an på hvor meget du kan lide at presse computeren når du laver musik... for jeg kan forstå det ville være mega lækkert at have en bærbar at skrive speciale på. Indtil videre er jeg selv meget overrasket hvor meget min pb g4 kan holde til hvad angår musik. Hvis jeg var dig ville jeg måske vælge den aller største og stærkeste model mbp.
og jeg går ud fra siden du nævner 17" modellen at du så har affundet dig med dens størrelse :wink:

Nyt svar