Tror sgu jeg springer op på hesten og køber en mac pro

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35560
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Princippet er vel at man har forskellige bus-spor (eller hvad man nu vil kalde dem), hvor du propper reverb og delay og de effekter du nu vil have på, og så router du de forskellige (tøre) spor over til den bus man vil have på det spor, sådan at du f.eks. har én reverb til 3-7-wtf antal af spor, eller hvad?

Medlemsavatar
vilddyr
Medlem
Indlæg: 1367
Sted: Kbh N

Indlæg af vilddyr »

Christoffer I. N. skrev:Princippet er vel at man har forskellige bus-spor (eller hvad man nu vil kalde dem), hvor du propper reverb og delay og de effekter du nu vil have på, og så router du de forskellige (tøre) spor over til den bus man vil have på det spor, sådan at du f.eks. har én reverb til 3-7-wtf antal af spor, eller hvad?
Nej, ikke rigtigt. Jeg mixer meget i grupper, dvs. jeg router alle trommesporene (evt. minus kick) til en gruppe, som jeg så komprimer. Det samme gør jeg tit med kor, guitar, keys... Det sparer dig for cpu kræfter, og lyde fedt. Især parallel komprimering på fx trommer. HVor du sender til 2 grupper og behandler dem forskelligt.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35560
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Ahhh, ja, ok. :)
Men det er jo lettest at gøre hvis man har færdige ting som ikke skal pilles mere ved, eller hva?

Nyt svar