Antares auto tune 3

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
Martin Frederiksen
Medlem
Indlæg: 991
Sted: Odense

Antares auto tune 3

Indlæg af Martin Frederiksen »

Tænkte på, hvad gør folk når de auto tuner ?

For mit eget vedkommende gør jeg altid følgende:

Klipper vokalen op i meget små stykker > Autotuner med Major eller Minor. Og indstiller agresiviteten i autotunen individuelt for hvert lille klip i vokalen.
Jeg syntes selv jeg er ret god til at få en vokal til at lyde "Ikke auto tuned" Selv om den er voldsomt auto tuned.
Har sågar præsteret at rede en komplet falsk vokal, så den faktisk lød udemærket.

Jeg har sommetider kigget lidt på "Manuel" delen, hvor man tegner hvordan AT skal reagere. Dog har jeg brugt minimal tid på den manuele del. Og ville derfor høre, er der nogle af jer som bruger dens manuel funktion ? Og er det bedre at gøre det sådan. Nogle gode råd og tips osv... :-D

Venlig Hilsen
Martin Frederiksen

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37670
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Jeg bruger ikke nogen fastsat skala, men altid individuel remove+bypass, på den måde bliver det mere præcist.

Jeg finder et godt kompromis på settings og så kører den ellers derudaf, og så bruger jeg plug-in bypass når den ikke er aktiv. Som regel bruger jeg kun auto-tune på enkelte ord eller sætninger, altså ikke særlig meget.

Hvis omkvæd/vers har forskellige tonearter eller lign. så har jeg som regel vers/omkvæd på hvert sit spor med hver sin auto-tune.

Medlemsavatar
Bo Schrøder
Forum Donator
Indlæg: 403
Sted: Thisted / Denmark

Indlæg af Bo Schrøder »

Er der nogen der har haft held med at bruge den grafiske del ??
Jeg har prøvet, men synes ikke rigtigt det spiller.
Ka' det passe at man skal tune et spor helt fra starten, og tune hele sporet
hvis man skal anvende den grafiske del.
Hvis jeg gør på kun en del af sporet, så forskyder den tuningen helt vildt,
somom der er helt vildt meget latenzy på.

Medlemsavatar
Martin Frederiksen
Medlem
Indlæg: 991
Sted: Odense

Indlæg af Martin Frederiksen »

Bo Schrøder skrev:Er der nogen der har haft held med at bruge den grafiske del ??
Jeg har prøvet, men synes ikke rigtigt det spiller.
Ka' det passe at man skal tune et spor helt fra starten, og tune hele sporet
hvis man skal anvende den grafiske del.
Hvis jeg gør på kun en del af sporet, så forskyder den tuningen helt vildt,
somom der er helt vildt meget latenzy på.
Da jeg prøvede den grafiske del, syntes jeg resultatet blev godt nok.
Men tidsmæssigt brugte jeg langt mere tid på at "tegne og fortælle" End det ville have taget ved min normale fremgangsmetode:


@Holger

Jeg autotuner heller ikke hele vokalen. Jeg autotuner kun de steder hvor den rammer falsk. + jeg lægger effekten fats på vokalstykket. Således at jeg ikke bruger Computerkraft for at køre AT på hele sporet.

Medlemsavatar
Jurg_t
Medlem
Indlæg: 604

Indlæg af Jurg_t »

Bruger den grafiske del meget....kender kun de aller nyeste versioner 4.3.9 og jeg synes det kører suverænt...arb. med en klassisk sanger, og selvom tuningen er i mikro mode...så kan det virkelig være med til at gøre vokalen helt præcis de steder hvor intoneringen lige ramme en my ved siden af hvad der lyder optimalt.

man skal først bruge den grafiske del til sidst i processen...altså når arrangementet ligger klar (medmindre man bare tracker, autotuner den rene audiofil, bouncer den og deler den op derfra - kommer nok helt an på ens arbejdsflow) ...så tracker man pitchen hele vejen igennem nummeret, hvor efter man har en nøjagtig graf af vokalen...dette suger en del kraft af hukommelsen, på min g4 dual skal nummeret ikke være længere end 4 minutter for at den ikke kommer med en "out of memory" når jeg skal gemme.

men så er det ellers bare at tegne pitchen...man kan zoome helt ind på grafen og se hvad der sker...dog har jeg været glad for at gøre det sammen med sangeren, da der er forskellige tekniske ting ved en vokal, som det kan være fordelagtigt at kunne vende med en vokalist...

I Automatiseringen på vokalsporet kan man så indstille hvor hårdt den skal tage fat...hvis en tone fex er egentlig out of pitch tager den måske lidt hårdere fat end hvis du bare skal fin-tune en vibrato..

mvh Jurg_t
Senest rettet af Jurg_t tors 27. apr 2006 18:00, rettet i alt 1 gang.

Medlemsavatar
Jurg_t
Medlem
Indlæg: 604

Indlæg af Jurg_t »

P.S: Pyha det var nice at slippe for at skulle være grupie...kaffedreng er måske heller ikke flatterende...men med lidt flere indlæg :lol: så ender jeg måske med at blive rigtig musiker...

Medlemsavatar
Martin Frederiksen
Medlem
Indlæg: 991
Sted: Odense

Indlæg af Martin Frederiksen »

Lyder spændende. Tror lige jeg vil bruge et par timer på at lege lidt :)

Nyt svar