Alesis lydkort, eller billigt alternativ med 8 udgange?

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
de Haan
Medlem
Indlæg: 1448
Sted: København

Alesis lydkort, eller billigt alternativ med 8 udgange?

Indlæg af de Haan »

Hejsa

Jeg overvejer at skille mig af med min Firewire-mixer og købe nyt lydkort, da jeg savner nogle flere udgange.
Jeg har kigget på Alesis' IO 26 som har 8 ind- og 8 udgange og ADAT, og som kun koster 2500 på Thomann hvilket er 1500 billigere end hos Aage(!!)

http://www.thomann.de/dk/alesis_io26.htm

Er der nogen af jer der har erfaringer med, eller kender noget til dette lydkort? Kører det stabilt, er converterne, preampsene gode etc.?

Håber i kan hjælpe :)

Mvh Nikolaj

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »


Medlemsavatar
AnotherDan
Forum Donator
Indlæg: 2687
Sted: Søborg

Indlæg af AnotherDan »

Jeg har den lille IO2 model som jeg er meget tilfreds med... Mine krav er heller ikke store :)
A fancy tagline goes here...

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

dobbeltpost sry
Senest rettet af Smittefar søn 15. mar 2009 21:26, rettet i alt 1 gang.
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Jeg har sådan et lydkort, og jeg er faktisk ret tilfreds med det. Det er meget nemt at bruge, og jeg synes preamps og convertere lyder fint.

Den kvindelige vokal på vores demonummer (Den jeg elsker) er indspillet med en GA-project TC1 mikrofon og dette lydkort. http://www.damu.dk/lyd/?lid=257

Min eneste anke mod lydkortet er, at det har en svag tendens til at klippe i D/A konverteren, når man er tæt på 0 dBfs. Det er ret følsomt over for de der 'overs', der kan komme. Det er på den anden side meget fedt, så undgår man at mastere alt for højt :)
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
de Haan
Medlem
Indlæg: 1448
Sted: København

Indlæg af de Haan »

Okay, jamen det ser jo ganske godt ud!

Vil lydkortet ikke også være en forbedring i forhold til mit nuværende Phonic Helix Board 18 http://www.phonic.com/en/audio-interfac ... -mkii.html ?

Det eneste jeg vil miste er vil selve mixer-delen (som jeg alligevel stort set ikke bruger), og så de ekstra indgange uden preamp...?

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Jeg ved sgu ikke, om det vil være en forbedring - jeg kender ikke det der Phonic kort - Hvad er det, du ikke kan lide ved det?

EDIT: jeg så lige, at du manglede udgange - Jo, der vinder du jo i hvert fald lidt med Alesis'en. Vær opmærksom på, at du får otte mono-udgange (eller fire stereo). Man kan ikke udvide antallet af udgange med ADAT.
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
de Haan
Medlem
Indlæg: 1448
Sted: København

Indlæg af de Haan »

Ja okay, havde faktisk ikke lige forståe at man ikke kunne udvide antal udgange med ADAT, men tror nu også de 8 er fint :)

Nyt svar