FXpansion D-cam synths kan købes nu!

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
Inzider
Medlem
Indlæg: 1551
Sted: København S

FXpansion D-cam synths kan købes nu!

Indlæg af Inzider »

Så er de til salg!

http://www.fxpansion.com/index.php?page=62&tab=181

Personligt synes jeg de lyder MEGET vellydende og meget anvendelige... og til den pris virker det som en no brainer... vil dog gerne lige se en demo først :)
Jay Adams Productions
Sound Design
Scoring
Music Production

Medlemsavatar
fjolle
Forum Donator
Indlæg: 1369
Sted: Amsterdam

Indlæg af fjolle »

Har bestilt pakken så går bare og venter :)
Skal nok komme med nogle kommentarer når den kommer.

Medlemsavatar
metal
Medlem
Indlæg: 946
Sted: Midtjylland

Indlæg af metal »

Jeg vil også lige vente og checke demoen før jeg gør noget... den er vist noget cpu-hungrende.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35560
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

YEEEEEEESSSSS!!!!!!!!!!!!!!! Ventet på dem lige siden de blev afsløret på en namm mener jeg det var. LÆKKERT!

Kan man kun købe dem fysisk, eller er det os muligt at købe en download-version? Foretrækker download så der ikke er så meget post-ventetid. :)
EDIT: Ligemeget, kan se at der er en download-version. så er alle jo glade. :)

Medlemsavatar
Inzider
Medlem
Indlæg: 1551
Sted: København S

Indlæg af Inzider »

Christoffer I. N. skrev:YEEEEEEESSSSS!!!!!!!!!!!!!!! Ventet på dem lige siden de blev afsløret på en namm mener jeg det var. LÆKKERT!

Kan man kun købe dem fysisk, eller er det os muligt at købe en download-version? Foretrækker download så der ikke er så meget post-ventetid. :)
EDIT: Ligemeget, kan se at der er en download-version. så er alle jo glade. :)
De er til at få fysisk via Aage i løbet af næste uge... Download kan gøres fra fxpansion.com :)
Jay Adams Productions
Sound Design
Scoring
Music Production

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35560
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Yes, de ér købt og installeret, så skal der godt nok leges imorgen (eller i nat) :-D

Medlemsavatar
fjolle
Forum Donator
Indlæg: 1369
Sted: Amsterdam

Indlæg af fjolle »

Endeligt kommenter det! Har ikke fået min licens endnu, har bestilt en box.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35560
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

fjolle skrev:Endeligt kommenter det! Har ikke fået min licens endnu, har bestilt en box.
Bliver først imorgen. Mit mål er at få lavet en full on bass i Cypher. Hvis jeg får lavet noget jeg kan bruge bruger jeg den, ellers prøver jeg med Strobe. Så så meget leg bliver det nok ikke til lige i første omgang, men skal nok poste erfaringer når jeg synes der er noget brugbar info. :)

Medlemsavatar
fjolle
Forum Donator
Indlæg: 1369
Sted: Amsterdam

Indlæg af fjolle »

Tak :-D
Bare lige for at øge spændingen hehe. Og for at høre om der er noget at glæde sig til eller om det er mindre interesant end det ser ud til at være hehe

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35560
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

fjolle skrev:Tak :-D
Bare lige for at øge spændingen hehe. Og for at høre om der er noget at glæde sig til eller om det er mindre interesant end det ser ud til at være hehe
Du har vel set introvideoerne på youtube? Så VED man da at der er noget at glæde sig til. :-D Der er jo mega tyk lyd i de klip de har inde i playeren på deres site.. :shock:

Medlemsavatar
fjolle
Forum Donator
Indlæg: 1369
Sted: Amsterdam

Indlæg af fjolle »

Christoffer I. N. skrev:
fjolle skrev:Tak :-D
Bare lige for at øge spændingen hehe. Og for at høre om der er noget at glæde sig til eller om det er mindre interesant end det ser ud til at være hehe
Du har vel set introvideoerne på youtube? Så VED man da at der er noget at glæde sig til. :-D Der er jo mega tyk lyd i de klip de har inde i playeren på deres site.. :shock:
Har set videoerne, har talt med folk der har været beta testere omkring dem osv. Men har endnu ikke hørt nogle kommentarer fra folk der arbejder med trance (Kun Arksun & Deadmau5, men Arksun er mere lyddesigner nu om dage og deadmau5 er nok mere ovre i electro/house verdenen end jeg bryder mig om for tiden). Jeg har også talt meget med Andrew som er udvikleren bag dem om de forskellige synths, men vil stadig gerne høre en kommentar fra en fra lydmaskinen der producerer trance og som jeg er sikker på ikke får penge/licenser af fxpansion hehe

I bund og grund er jeg bare træt af at vente, skulle have købt en download istedet men de har været lidt uklare på om den boxede ikke ville komme først (det lød det til for bare få uger siden hvor jeg pre-ordrede den)
Senest rettet af fjolle lør 15. aug 2009 00:11, rettet i alt 1 gang.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35560
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Ok, jeg skal nok prøve at få leget en smule.. :)

Medlemsavatar
fjolle
Forum Donator
Indlæg: 1369
Sted: Amsterdam

Indlæg af fjolle »

Christoffer I. N. skrev:Ok, jeg skal nok prøve at få leget en smule.. :)
Bare følg dine planer om at lave en full-on bass i morgen, ville såmænd bare høre om du synes de lever op til "hypen" de har fået :-D

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35560
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Nå, første umiddelbare indtryk efter en halv-hel times leg med Strobe og Cypher:
Begge lyder dejlige. Fyldig lyd (som vi jo iforvejen vidste). Cypher har nogle federe muligheder med FM-modulation, men som sagt, begge er fede. Modulations-mulighederne skal man lige bruge 5 minutter på (hvis man har set intro-filmene på youtube). Man klikker på den mod "kilde" man vil bruge, f.eks. Velocity On, så skifter farverne i GUI'et, og man kan justere det niveau de forskellige indstillinger er sat til, + at man kan tegne selve modulationen, dvs. hvilket område af faderen/knobbet der skal styres af kilden. Det lyder lidt besværligt, men det er faktisk ganske let.
Som der også vises i filmene, så kan man ved scale-knobs'ne højreklikke og vælge mulighederne Just, Harmonic og Equal. Hvis man vælger Equal bliver skalaen i hele semitoner, og så er et spring på 1 oktav jo +/- 12 semitoner. Hvis man har FM-modulation slået til på osc 2 af Cypher, kan man påvirke lyden af osc 2 ved at dreje på scale af osc 3, og dette lyder så altid harmonisk hvis scale-indstillingen står til Harmonic. Fed feature, får nogle rigtig fede toner frem.
Strobe er sådan en lidt mindre synth, og så alligevel ikke. Der er en "main" osc som kan bestå af saw, square og noise. Derudover er der så 4 (samtidige) subosc muligheder, sine, square, triangle og saw. Hver af subosc'ene kan man styre om de skal være -1, -2 eller -3 oktaver under main-osc. Lidt ærgeligt at man ikke kan vælge 0 også. Det kunne være fint selv at vælge om subosc'en skulle være lavere end main-osc.
Strobe har en fed simpel detune-funktion, detune og stacks. Stacks vil jeg tro er antallet af voices man spiller samtidigt (kan måske sammenlignes lidt med den flydende hypersaw-mulighed man har i Virus TI. Detune er detune, som detuner det antal stacks man nu har valgt. Fed, simpel og vellydende mulighed.
ADSR-envelopen og MOD-envelopen kan sættes til at være "normale" (dvs. buet decay og release kurve) kurver, eller linear, og så får man en lige streg direkte ned til det punkt hvor sustain er, og fra sustains slutning ned til der hvor ens release er sat til at slutte. Kan give en anden lyd end den normale, og skal nok være brugbart i visse situationer. Dette er vist en generelt funktion på alle 3 synths.

Der er ingen tvivl om at mod-mulighederne er fede, men som landet ligger lige nu, mangler jeg en måde hvorpå jeg kan få en modulation af LFO, ramp eller mod-envelopen til at retrigge. Jeg er temmelig sikker på at jeg bare skal lede videre. Det tætteste jeg kom på var at sætte LFO'en til at styre cutoff, da det var denne effekt jeg var ude efter. jeg ville have cutoff til at falde når anslaget af tonen startede. Så satte jeg en "Via" funktion på modulations-boksen, sådan at modulationen af lfo'en startedenår jeg fik min velocity on (dvs. ved et nyt anslag). Det lød dog ikke super tight på min full on bass (hvor notes'ne ligger lige efter hinanden. Dette er noget jeg skal ha' løst inden jeg kan bruge de to synths til mine full on bass'er. Det lød nærmest som om at envelopes'ne ikke var hurtige nok til at stoppe og starte for modulations-sekvensen, hvad ved jeg.
Jeg vil tro at der findes en workaround til dette.

2 rimelig simple synths, som laver fede lyde, og som ikke umiddelbart æder min E6600 helt ihjel.

Medlemsavatar
fjolle
Forum Donator
Indlæg: 1369
Sted: Amsterdam

Indlæg af fjolle »

Tak for beskrivelsen! Glæder mig til at lege med FM i Cypher enormt meget :)

Angående dit problem kan du prøve at spørge her: http://www.kvraudio.com/forum/viewtopic ... start=1875. FXPansion og en masse brugere er rimeligt aktive i den tråd. Eller lav et nyt spørgsmål i "instruments" afdelingen. Jeg kan også godt stille spørgsmålet for dig hvis du ikke gidder til at lave en bruger/har en.. Hvis du ikke lige falder over en måde at gøre det på :)

Og dejligt at høre at de ikke æder en E6600. Fusor er nok tungere end Cypher & Strobe da den jo kan hoste flere synths, så har hørt den godt kan være lidt tung. Jeg har en T9300 i den bærbare (laver tit synthprogrammering herpå) og en quadcore i studiet så det går forhåbenligt :)

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35560
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Du må meget gerne stille spørgsmålet derinde. :)

Medlemsavatar
fjolle
Forum Donator
Indlæg: 1369
Sted: Amsterdam

Indlæg af fjolle »

Kiggede lige i manualen(side 58), er det ikke bare at sættte "Gate" til mono eller poly-on?
Note that the Gate control is not labelled on the Ramp modulator.

Poly
This setting represents normal polyphonic gating mode.
The gating behaviour depends on the state of the Retrig button in each synth’s Glide controls section.

PolyOn
This gating mode disregards the Retrig button setting entirely.
When using this mode, a gateable modulator is always gated or triggered by key-on events for each voice.

Mono
In this mode, a gateable modulator is gated/triggered by the first key-on when all notes are off – subsequent keys that are played without releasing all keys do not re-gate the modulator.
This mode is especially useful when using the arpeggiator, to use an envelope or LFO over the sequence of notes rather than on each note. It can also be used when you need an LFO to modulate parameters of all voices together, rather than modulating each voice independently of the others.
Hvis det ikke er det må du gerne lige omformulere spørgsmålet, for så har jeg nok fået den forkert forstået (bare så jeg stiller det rigtige spørgsmål på forumet) :)

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35560
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

fjolle skrev:Kiggede lige i manualen(side 58), er det ikke bare at sættte "Gate" til mono eller poly-on?
Note that the Gate control is not labelled on the Ramp modulator.

Poly
This setting represents normal polyphonic gating mode.
The gating behaviour depends on the state of the Retrig button in each synth’s Glide controls section.

PolyOn
This gating mode disregards the Retrig button setting entirely.
When using this mode, a gateable modulator is always gated or triggered by key-on events for each voice.

Mono
In this mode, a gateable modulator is gated/triggered by the first key-on when all notes are off – subsequent keys that are played without releasing all keys do not re-gate the modulator.
This mode is especially useful when using the arpeggiator, to use an envelope or LFO over the sequence of notes rather than on each note. It can also be used when you need an LFO to modulate parameters of all voices together, rather than modulating each voice independently of the others.
Hvis det ikke er det må du gerne lige omformulere spørgsmålet, for så har jeg nok fået den forkert forstået (bare så jeg stiller det rigtige spørgsmål på forumet) :)
Jeg afprøver det lige senere, og giver en tilbagemelding. :)

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35560
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Hvis man sætter Mono-mode på rampen, så virker det umiddelbart som det skal, men som sagt, jeg tror at det er plugin'et der ikke opdaterer hurtigt nok, eller at det er dens envelopes eller ET ELLER ANDET der gør at den ikke går tilbage til "start" hvis tingene går for hurtigt.
Får muligvis lejlighed til at prøve det senere igen i dag.

Til de interesserede lavede jeg en lille mikro-demo hvor Strobe indgår, mere info og link til demoen her:
http://www.lydmaskinen.dk/viewtopic.php ... 23#p226023

Medlemsavatar
fjolle
Forum Donator
Indlæg: 1369
Sted: Amsterdam

Indlæg af fjolle »

Christoffer I. N. skrev:Hvis man sætter Mono-mode på rampen, så virker det umiddelbart som det skal, men som sagt, jeg tror at det er plugin'et der ikke opdaterer hurtigt nok, eller at det er dens envelopes eller ET ELLER ANDET der gør at den ikke går tilbage til "start" hvis tingene går for hurtigt.
Får muligvis lejlighed til at prøve det senere igen i dag.

Til de interesserede lavede jeg en lille mikro-demo hvor Strobe indgår, mere info og link til demoen her:
http://www.lydmaskinen.dk/viewtopic.php ... 23#p226023
Ok, vend endeligt tilbage hvis du finder ud af noget så skal jeg nok smide en besked til dem :)

Mikro-deadmau5 demo hehe :D
Dejlig halvtyk lyd. Stackede saws?

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35560
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

fjolle skrev:Mikro-deadmau5 demo hehe :D
Dejlig halvtyk lyd. Stackede saws?
Skal nævnes at jeg har eq'et synthen en smule, da jeg gerne ville ha' dén og bass'en nogenlunde separeret fra hinanden, så den er lowcuttet omkring 110-120 hz og nedefter i Epure, og boostet en anelse omkring 400-500 hz. Og som du siger, så er det lidt stackede saws ja, med en mikroskopisk smule sqaure ind over så vidt jeg husker.

Rampen er forøvrigt rigtig fed. Den brugte jeg til det trick vi har snakket om tidligere, altså at sænke cutoff'en efter et vist stykke tid. Det der lyder som om envelopens decay/sustain åbner sig mere er helt simpelt Rampens multiplier jeg hæver (og rampen styrer jo i dette tilfælde Cutoff). Det var mega simpelt at få til at lyde på den måde, så de her synths kunne sagtens blive mine "go-to" synths til diverse opgaver.

Medlemsavatar
fjolle
Forum Donator
Indlæg: 1369
Sted: Amsterdam

Indlæg af fjolle »

Christoffer I. N. skrev: Skal nævnes at jeg har eq'et synthen en smule, da jeg gerne ville ha' dén og bass'en nogenlunde separeret fra hinanden, så den er lowcuttet omkring 110-120 hz og nedefter i Epure, og boostet en anelse omkring 400-500 hz. Og som du siger, så er det lidt stackede saws ja, med en mikroskopisk smule sqaure ind over så vidt jeg husker.

Rampen er forøvrigt rigtig fed. Den brugte jeg til det trick vi har snakket om tidligere, altså at sænke cutoff'en efter et vist stykke tid. Det der lyder som om envelopens decay/sustain åbner sig mere er helt simpelt Rampens multiplier jeg hæver (og rampen styrer jo i dette tilfælde Cutoff). Det var mega simpelt at få til at lyde på den måde, så de her synths kunne sagtens blive mine "go-to" synths til diverse opgaver.
Rampen glæder jeg mig til at kigge lidt mere på (well, det hele :) ).

Får Synth Squad enten i morgen eller først på ugen, glæder mig!

Medlemsavatar
Inzider
Medlem
Indlæg: 1551
Sted: København S

Indlæg af Inzider »

Har lige et par hurtige spørgsmål til ejerne af disse herligheder:

Hvor analoge er de i lyden? sammenlignet med f.eks. Arturia...

Hvilke genres gør de sig bedst i?

Hvor CPU sultne er de? Har selv en dual-core 2.4 ghz 2 gb ram
Jay Adams Productions
Sound Design
Scoring
Music Production

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35560
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Inzider skrev:Har lige et par hurtige spørgsmål til ejerne af disse herligheder:

Hvor analoge er de i lyden? sammenlignet med f.eks. Arturia...

Hvilke genres gør de sig bedst i?

Hvor CPU sultne er de? Har selv en dual-core 2.4 ghz 2 gb ram
Kan desværre ikke sammenligne med Arturia, da jeg ikke har nogen af deres plugs.

Cypher er rimelig "trancet" i lyden. Lyder en lille smule hen af Virus TI. Strobe er lidt mere universel. De vil dog sagtens kunne bruges til alt andet elektronisk.

Ved første øjekast så det ikke ud til at de var så sultne, men jeg kan godt se at de sluger en smule mere end hvad jeg ellers bruger af VSTi's (Vanguard, Filterscape VA og Battery 2, hvoraf det kun er sidstnævnte der kan være tung hvis der er mange samples loadet). Men hvis du tidligerre har haft lidt loft i dit ASIO-meter i Cubase, så burde der ikke blive problemer. :)

Medlemsavatar
fjolle
Forum Donator
Indlæg: 1369
Sted: Amsterdam

Indlæg af fjolle »

Jeg faldt faktisk over en kommentar hvad angår arturia:
There is no doubt the Arturia synths have a slightly softer sound than other VA's, but it is quite difficult to get the Arturia sound from other synths. The only one that really comes to mind is Poly-Ana (which is even better in many ways, but heavy on cpu). Whether one likes is of course personal choice, but there is good reason to like it. You for sure won't be getting a DCAM sound or a Zebra sound out of it, both neither of those are able to get an Arturia sound. That's just how it is.
Er arturia er "analoge" i lyden? Arturia er da ihvertfald ikke mig bekendt kendt som de bedste emuleringer, men det betyder ikke at de ikke har deres egen lyd og er brugbare til det de nu kan bruges til.

Om genren kender jeg ihvertfald mange indenfor forskellige genrer der er glade for dem. Cypher, som Christoffer kalder trancet i lyden, kender jeg ihvertfald én kommerciel hiphop-producer der er glad for (og det er bestemt ikke trancede lyde jeg har hørt fra ham).

Hvis du med analoge mener tykke, punchy og cremede lyde har jeg ihvertfald hørt rigeligt af overbevisende eksempler. Men har hørt masser af andet, også :)

Har du fået leget med Amber, Christoffer? Jeg har godt nok hørt ting komme ud fra den som jeg ikke forventede. Har hørt at det skulle være en positiv overraskelse for dem der ikke forventede meget fra den :)

Nyt svar