Steinberg MR 816 X VS. Prism Orpheos (Test)

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Default avatar
Standalone
Medlem
Indlæg: 262

Steinberg MR 816 X VS. Prism Orpheos (Test)

Indlæg af Standalone »

Meget interessant test :shock:

http://www.gearslutz.com/board/high-end ... est-4.html

Gad vide om Yamaha N12 også har de samme converter som MR 816 X?

Medlemsavatar
mester
Medlem
Indlæg: 1081
Sted: København

Indlæg af mester »

Standalone skrev:Meget interessant test :shock:

http://www.gearslutz.com/board/high-end ... est-4.html

Gad vide om Yamaha N12 også har de samme converter som MR 816 X?
Det har den. Og preamps.
http://www.blackburst.dk

Er inhabil på følgende områder:
- Forhandler af Danley Sound Labs.
- Affilieret med Yamaha.

Medlemsavatar
dfg_MacGyver
Medlem
Indlæg: 1209
Sted: Roskilde

Indlæg af dfg_MacGyver »

ehh, de kommentarer jeg lige har læst på gearslutz siger prism er klar vinder!
Kunne lyde somom du får et andet indtryk af gearsltz tråden ?

Medlemsavatar
Bech5
Medlem
Indlæg: 3160
Sted: Århus C

Indlæg af Bech5 »

dfg_MacGyver skrev:ehh, de kommentarer jeg lige har læst på gearslutz siger prism er klar vinder!
Kunne lyde somom du får et andet indtryk af gearsltz tråden ?
Før afsløringen af resultatet er der overvejende enighed om at A lyder bedst (endda uddybende forklaringer på hvorfor), i poll'en mener de fleste at A lyder bedst, og A er Steinberg MR816.

Medlemsavatar
mester
Medlem
Indlæg: 1081
Sted: København

Indlæg af mester »

Siger også lidt om hvor fjollet det er, at så mange fravælger MR816 alene fordi man ikke kan bypass'e dens preamps...
http://www.blackburst.dk

Er inhabil på følgende områder:
- Forhandler af Danley Sound Labs.
- Affilieret med Yamaha.

Medlemsavatar
Bech5
Medlem
Indlæg: 3160
Sted: Århus C

Indlæg af Bech5 »

mester skrev:Siger også lidt om hvor fjollet det er, at så mange fravælger MR816 alene fordi man ikke kan bypass'e dens preamps...
Bestemt! der er i det hele taget meget hokus-pokus hype vedr. converters. Selvfølgelig er der forskel på gode og dårlige converters, men man kan altså ikke regne med at dyrt interface = gode converters og billigt interface = dårlige converters. Med teknologiske fremskridt og ekstremt lave priser på hardware komponenter, så er det altså bestemt muligt at lave billige interfaces med rigtig gode converters.

Medlemsavatar
jakes
Medlem
Indlæg: 1446

Indlæg af jakes »

mester skrev:Siger også lidt om hvor fjollet det er, at så mange fravælger MR816 alene fordi man ikke kan bypass'e dens preamps...
Kan du forklare nærmere ?? Har en MR816 CSX og kender ikke til dette problem :(

Men jeg må sige, den 1 unit kasse er konge :lol:

J.
[color=#FF0000]"tager den aldrig hvis der står ukendt nummer"[/color]

Medlemsavatar
mester
Medlem
Indlæg: 1081
Sted: København

Indlæg af mester »

jakes skrev:
mester skrev:Siger også lidt om hvor fjollet det er, at så mange fravælger MR816 alene fordi man ikke kan bypass'e dens preamps...
Kan du forklare nærmere ?? Har en MR816 CSX og kender ikke til dette problem :(

Men jeg må sige, den 1 unit kasse er konge :lol:

J.
Ja, at man ikke kan putte en ekstern preamp direkte i converteren, uden at gå igennem MR816'eren egne preamps på vejen....jo, på de to første har man insert-punkterne, men ellers....
http://www.blackburst.dk

Er inhabil på følgende områder:
- Forhandler af Danley Sound Labs.
- Affilieret med Yamaha.

Medlemsavatar
jakes
Medlem
Indlæg: 1446

Indlæg af jakes »

Nu er jeg ikke den store teknik nørd, men hvad med adat ?? Jeg har min RME octamic d sat til adat på lydkortet - det fungere da fint :)

j.
[color=#FF0000]"tager den aldrig hvis der står ukendt nummer"[/color]

Default avatar
Standalone
Medlem
Indlæg: 262

Indlæg af Standalone »

mester skrev:
jakes skrev:
mester skrev:Siger også lidt om hvor fjollet det er, at så mange fravælger MR816 alene fordi man ikke kan bypass'e dens preamps...
Kan du forklare nærmere ?? Har en MR816 CSX og kender ikke til dette problem :(

Men jeg må sige, den 1 unit kasse er konge :lol:

J.
Ja, at man ikke kan putte en ekstern preamp direkte i converteren, uden at gå igennem MR816'eren egne preamps på vejen....jo, på de to første har man insert-punkterne, men ellers....

Hvad så med Yamaha N12, kan man bypasse på den, der er jo insert/input på hver kanal?...lidt ærgeligt de ikke har tilføjet adat på den.

Er den i samme lydkvalitet som MR816 fordi den har de samme cons og preas?

Medlemsavatar
mester
Medlem
Indlæg: 1081
Sted: København

Indlæg af mester »

Standalone skrev:
Hvad så med Yamaha N12, kan man bypasse på den, der er jo insert/input på hver kanal?...lidt ærgeligt de ikke har tilføjet adat på den.

Er den i samme lydkvalitet som MR816 fordi den har de samme cons og preas?
Du burde faktisk kunne gå direkte i konverteren via insertpunkterne, ja. (Det gør jeg nu ikke selv - bruger bare line in).

Og ellers ja, det er det samme alt sammen.
http://www.blackburst.dk

Er inhabil på følgende områder:
- Forhandler af Danley Sound Labs.
- Affilieret med Yamaha.

Medlemsavatar
mester
Medlem
Indlæg: 1081
Sted: København

Indlæg af mester »

jakes skrev:Nu er jeg ikke den store teknik nørd, men hvad med adat ?? Jeg har min RME octamic d sat til adat på lydkortet - det fungere da fint :)

j.
Jo, selvfølgelig - men så går du jo også udenom konverterne, som er dem der blev spurgt til og dem som testen handler om.
http://www.blackburst.dk

Er inhabil på følgende områder:
- Forhandler af Danley Sound Labs.
- Affilieret med Yamaha.

Default avatar
Standalone
Medlem
Indlæg: 262

Indlæg af Standalone »

mester skrev:Siger også lidt om hvor fjollet det er, at så mange fravælger MR816 alene fordi man ikke kan bypass'e dens preamps...
Er det ikke en fordel i at bruge preamps frem for at bypasse dem? for når jeg køre line in på mit lydkort, kan jeg næsten ikke gaine mere på min bass preamp. Derfor bruger jeg preampen på mit lydkort.

Er forskellen kun at man kan gaine signalet når man bruger preampen, eller har det nogen anden effekt på farven af signalet?

Medlemsavatar
Wessberg
Medlem
Indlæg: 488
Sted: København

Indlæg af Wessberg »

Ser ikke det store problem. I kan jo bare skrue preampens gain ned på 0, køre den eksterne pre igennem inputtet, og justere line level på kanalen igennem MR Editor'en eller AI i Cubase :)
Standalone skrev:
mester skrev:Siger også lidt om hvor fjollet det er, at så mange fravælger MR816 alene fordi man ikke kan bypass'e dens preamps...
Er det ikke en fordel i at bruge preamps frem for at bypasse dem? for når jeg køre line in på mit lydkort, kan jeg næsten ikke gaine mere på min bass preamp. Derfor bruger jeg preampen på mit lydkort.

Er forskellen kun at man kan gaine signalet når man bruger preampen, eller har det nogen anden effekt på farven af signalet?
Typisk vil man gerne have en så ren signalkæde som muligt, og det er ikke så fedt først at gaine signalet igennem en super fed preamp, for så at køre signalkæden ind igennem endnu en preamp - der ikke er halvt så god. Nu er jeg ikke helt sikker på hvad du mener, men hvis du mener at du kører line fra din bass amp ind i dit interface, så er svaret at jo mere saturated preamp jo bedre - da sådan noget lyder af helvedes til :-D - og så skal du lige huske enten at slå Hi-Z til, eller køre signalet igennem en DI-box, for sådan et 1/4 Mono jack output er ubalanceret :)

Nyt svar