Nero Disc Image

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Default avatar
tom
Medlem
Indlæg: 59

Nero Disc Image

Indlæg af tom »

Hej,

I forbindelse med den opgave jeg har beskrevet i en anden tråd (master/cd) hvor jeg skal finde ud af en eller anden måde hvorpå jeg kan tage numrene fra en færdigmastret cd, pille 3 af dem ud og erstatte dem med nogle andre, har jeg fået at vide, at jeg i stedet for at "rippe" master cd'en, skal lave et "disc image" af den i Nero. Derfor vil jeg lige høre om der tilfældigvis er en Nero expert herinde? Så vidt jeg kan finde ud af, skal jeg sætte "recorder" til "image recorder" (i stedet for mit cd drev), og derefter simpelt hen lave en "audio cd" compilation som jeg skriver til min harddisk i form af et "image", hvorefter jeg så kan foretage de nødvendige ændringer og brænde skidtet til en ny CD. MEN: jeg synes det er som om Nero derved lige præcis "ripper" sangene som audio, hvilke vel var nøjagtig hvad jeg ville undgå. Der ændres også en lille smule på pauserne mellem numrene, idet de godt nok har den samme længde som før, men nogle af sekunderne ligger i slutningen af sange i stedet for i starten, som det er på master cd'en. Derfor har jeg også prøvet at lave en "CD-Rom (ISO)" compilation i stedet for "audio cd" kompilationen, men det virker ikke rigtig. Er der nogen der har et godt råd?

Venlig hilsen Tom

Nyt svar