Steven Slate Drums

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Default avatar
Jan H.
Medlem
Indlæg: 10

Steven Slate Drums

Indlæg af Jan H. »

Hej lyd drenge,

Jeg er meget tæt på at købe "SSD" platinum pakken og jeg kan se at flere af jer allerede kender SSD.

Mit setup er et hobby setup, jeg laver musik når familien og mine børn tillader det ;-)
Så derfor går jeg efter trommer som kræver minimum af justeringer for at virke til - Monster magnet, Soundgarden, Katatonia, Tool og beskidte Led Z agtig musik.

Jeg synes godt om ideen med "Signature kits" fra SSL, så jeg slipper for at bruge mine dyrebare minutter med at indstille EQs etc.

Så mit spørgsmål er om de rent faktisk er fede?

Jeg hørte/så loonytunes video fra 2007 som lød fedt. Men nu vil lige høre hvad I alle har af input, jeg er nemlig ikke helt fan af EZD, som ellers var oplagt.


Jeg håber i kan hjælpe mig i den rigtige retning.


Mvh...Jan

Medlemsavatar
mica
Medlem
Indlæg: 1046
Sted: København

Indlæg af mica »

De er MEGA fede synes jeg. Jeg er skiftet helt til dem fra EZ og SD2 til de ting jeg laver. Meget mere "livagtige" synes jeg, hvor EZ og SD2 godt kan virke lidt "sterile" i forhold.. Til de genrer du eftersøger er SSD oplagt synes jeg.
SÆLGER MACBOOK PRO 2017!

Medlemsavatar
Chris Wulff
Medlem
Indlæg: 1788
Sted: København

Indlæg af Chris Wulff »

Ja, når nu du selv siger du skal bruge noget uden justering, så er SSD rigtig fede,

Dem vil du helt sikkert blive glad for, jeg bruger dem selv MEN har ikke sammenligningsgrundlag med Superior drums, Addictive drums osv, dem har
jeg nemlig ikke hørt.

Prøv at tjekke på nettet, eller find en fysisk foretning hvor du evt kan høre dem op imod hinanden

Medlemsavatar
Lasso
Medlem
Indlæg: 1775
Sted: DK

Indlæg af Lasso »

Problemet med SSD er, efter min mening, at de kun har 1 sound.

LA polished, squashed drum room, mege scooped top og bund trommelyd.

Lyder fedt til radiorock og deslige - ubrugelige i mange andre sammenhænge. Umulige at EQ'e, underlige at komprimere. De er "færdige", mixed...på godt og ondt.

Jeg har dem...og bruger dem ikke...pånær hvis jeg skulle lave noget pitch på noget radiorock, hvilket jeg købte dem til.

Særlig kick lydene er svære at arbejde med. AL mellemtone er suget ud, til gengæld er der fuld hug på bunden fra 125 og ned til 40.

Lilletrommerne er ok men der mangler igen noget naturligt. 9 ud af 10 lilletrommer er super agressive og der mangler naturligt lydende snares med sustain.

Medlemsavatar
Chris Wulff
Medlem
Indlæg: 1788
Sted: København

Indlæg af Chris Wulff »

@Lasso (eller andre)

Du kender til SSD forstår jeg :lol: har du selv f.eks. Addictive drums eller Superior drums, og kan give et par ord for og imod i forhold til SSD.

Jeg har det nemlig ikke selv hverken Addictive drums eller Superior drums og overvejer at spæde mit bibliotek op med 'en af de pakker.

Medlemsavatar
Delax
Forum Donator
Indlæg: 3640
Sted: København

Indlæg af Delax »

Jeg har Superior Drummer 2.0 + New York udvidelsen fra Hitfactry mm. og syns det kræver noget arbejde at lave sættene mix klar men det kan jo så være dens fordel. Der er ikke processeret så meget idet på forhånd.

Jeg kan godt lide de overhead og forskellige ambiance optagelser der er i. De kan bruges alene med helt andre trommer fra f.eks. Battery.
Plugin presets @ https://www.16sounds.com/
.NET Development @ http://www.dotbuch.net/

Medlemsavatar
Thomas P.
Medlem
Indlæg: 233
Sted: Slangerup

Indlæg af Thomas P. »

Jeg er også stor fan af Steven Slate Drums.
Har også Addictive og blander for det meste fra dem begge.
Specielt det at man bare vælger et trommesæt og så lyder det bare fedt, det vil du komme til at nyde, vil jeg gætte på. Der skal ikke justeres eller skrues på det med Steven Slate, det er derimod ofte nødvendigt med Addictive.
Da jeg fik Addictive, tænkte jeg "yes mand, nu kører det sgu". Så fik jeg Steven Slate og så tænkte jeg "for helvede, nu kører det kraftedme". Det er simpelthen så nemt at give sine numre en fed lyd på trommerne, alt efter hvad man er vant til at arbejde med.
Hvilken genre spiller du?

Default avatar
Jan H.
Medlem
Indlæg: 10

Indlæg af Jan H. »

Tak for alle jeres input. Jeg kan se at jeg nok ikke går helt galt i byen med SSD.

Som sagt spiller jeg en skønsom blanding af Monster magnet(nyeste), Soundgarden, Katatonia, Tool og beskidte Led Z agtigt.

Og da det er ren hobby og tiden er knap, går jeg efter noget der bare lyder fedt fra starten.

Så tak for jeres input.....

Medlemsavatar
Lasso
Medlem
Indlæg: 1775
Sted: DK

Indlæg af Lasso »

Chris Wulff skrev:@Lasso (eller andre)

Du kender til SSD forstår jeg :lol: har du selv f.eks. Addictive drums eller Superior drums, og kan give et par ord for og imod i forhold til SSD.

Jeg har det nemlig ikke selv hverken Addictive drums eller Superior drums og overvejer at spæde mit bibliotek op med 'en af de pakker.
Jeg har ikke selv addictive drums men har lige været på writer camp hvor jeg fik dem anbefalet af en finsk producer (allerede der skal man naturligvis være på vagt). Det han lavede lød fedt og det så nemt ud at arbejde med.

Min post skulle ikke ses en hetz mod SSD i øvrigt. De lyder klart fedt...bare kun til en slags musik:)

Medlemsavatar
nickkbh
Forum Donator
Indlæg: 2362
Sted: Bangkok,Thailand

Indlæg af nickkbh »

Jeg har osse SSD, men bruger mest Superior.
Synes umiddelbart SSD bedst funker som replacement.
Og der bruger jeg naturligvis trigger.
Men.....jeg mangler at teste dem lidt grundigere....har bare ikke haft ordentlig tid.

Medlemsavatar
bluefonia  
Forum Donator
Indlæg: 1307
Sted: Kerteminde, - sådan ca.

Indlæg af bluefonia »

Jeg har en del af Slate´s pakker og Superior m. NY-udvidelsen. Jeg er enig med Lasso langt hen ad vejen.

Slate er meget "færdig" i lyden og er - i min optik - en slags one-trick-pony.
Superior skal der arbejdes med, - det er jo "rene" trommer uden effekter, så man skal selv på arbejde. Tilgengæld kan Superior produceres i mange stilarter. Man kan jo også vælge nogle af de mixer presets, der er med i pakken (lavet af div. kendte mixere/producere) - så er der færdigproducerede trommer med et tryk på en knap, Man kan så osse tilkøbe flere presets, hvis det er det, man lyster.
Mac Mini M1 16Gb · MacBook Air · Quantum 2626 · Adam A7X · Logic Pro X · Golden Age Premiere PRE 73 & EQ 73

Default avatar
Jan H.
Medlem
Indlæg: 10

Indlæg af Jan H. »

Jeg bliver lige nød til at spørge så, fordi jeg har ikke hør Superior "clean", har kun hørt EZD.

Så det er muligt at tweake og lave nogle faste preset med superior så man kan ramme "stort set" det samme som Slate?



Jan....

Medlemsavatar
bluefonia  
Forum Donator
Indlæg: 1307
Sted: Kerteminde, - sådan ca.

Indlæg af bluefonia »

Så det er muligt at tweake og lave nogle faste preset med superior så man kan ramme "stort set" det samme som Slate?
Ja, du kan gemme dine egne presets. Der følger som sagt tidligere også nogle presets med og du kan købe flere, vis det er det du vil.

Om du kan ramme presets magen til Slate skal jeg ikke kunne sige. Men i princippet ja, - hvis du kan høre dig frem til, hvilke eq, comp m.m. - indstillinger Slate bruger.
Gider du ikke bruge tid på/eller lære at mixe/producere trommer og Slate lige rammer den lyd, som du vil have, så vælg Slate. Men hvis du arbejde lidt for sagen og få større bredde i dine tromme setups, så vælg Superior.
Addictive Drums er nok også en mulighed her, men dem har jeg ikke arbejdet med selv og har derfor ingen førstehånds erfaring med dem.
Mac Mini M1 16Gb · MacBook Air · Quantum 2626 · Adam A7X · Logic Pro X · Golden Age Premiere PRE 73 & EQ 73

Medlemsavatar
preben
Medlem
Indlæg: 266
Sted: Manchester

Indlæg af preben »

Du kunne også lige checke Native Intstruments' Abbey Road Modern Drums' - kunne måske være et godt kompromis for det du søger.

Default avatar
Jan H.
Medlem
Indlæg: 10

Indlæg af Jan H. »

Jeg har faktisk checket NI 60's drums ud og jeg synes demoerne lyder rigtigt fedt, men så læste jeg en del dårlige anmeldelser og så valgte jeg at lade dem være.....

Jeg har til gengæld lige læst om Analogue Drums - http://www.analoguedrums.com, er der nogen der har erfaringer med dem?
De koster jo ingenting.....


Mvh...Jan

Default avatar
garcia
Medlem
Indlæg: 7101
Sted: Hjallerup

Indlæg af garcia »

Addictive drums får altså +1 fra mig, selvom en finsk producer anbefaler dem.
Jeg bruger det fremfor ez drummer. Har ikke prøvet det Steven Slate selv.
En kollega som laver hård rock og heavy bruger også addictive. Han skiftede vist fra superior.
Så vi er altså to i hver sin genre som sværger til addictive :)
Deaktiveret

Medlemsavatar
Daniel Tuladhar
Medlem
Indlæg: 123
Sted: Denmark

Indlæg af Daniel Tuladhar »

Jeg er personligt hooked på SPD 2.0
Man kan jo købe Steven Slates Presets i toontrack https://www.toontrack.com/products.asp?item=66 de er ret sprøde og man kan høre at det er en trommeslager og ikke en producer der har haft ørene med. Elsker SP2 interface men igen hvis man ikke skal bruge den til at producere kan det være at SSD er bedre og billigere?? Held og lykke!!

Medlemsavatar
matthai
Medlem
Indlæg: 31
Sted: Risskov, Århus

Indlæg af matthai »

Prøv at ta' et lyt på disse fra Drumasonic : http://www.drumasonic.com/?page=audio
"I don't like rap music... they talk too much."

myspace.com/petermatthai

Medlemsavatar
Thomas P.
Medlem
Indlæg: 233
Sted: Slangerup

Indlæg af Thomas P. »

Den nye Metal ad pack til Addictive er for vild!!!
Til den slags musik du laver, tror jeg virkelig at du vil blive glad.
Senest rettet af Thomas P. man 11. jul 2011 17:00, rettet i alt 1 gang.

Medlemsavatar
vilddyr
Medlem
Indlæg: 1367
Sted: Kbh N

Indlæg af vilddyr »

Daniel Tuladhar skrev:Jeg er personligt hooked på SPD 2.0
Man kan jo købe Steven Slates Presets i toontrack https://www.toontrack.com/products.asp?item=66 de er ret sprøde og man kan høre at det er en trommeslager og ikke en producer der har haft ørene med. Elsker SP2 interface men igen hvis man ikke skal bruge den til at producere kan det være at SSD er bedre og billigere?? Held og lykke!!
Man kan i hvert fald høre at den udynamiske og mekaniske lyd i hans egne samples er noget han gør med 100% overlæg. Om det er særlig musikalsk kan man så diskutere.

Default avatar
Jan H.
Medlem
Indlæg: 10

Indlæg af Jan H. »

Jeg tror jeg vil checke Addictive drums ud, jeg kan gå lige den for mig lidt rå lyd de har.
Dog har jeg et spørgsmål til AD brugerne, kan man lave multi-output?
Jeg vil gerne kunne køre hver enkelt tromme ud på sit eget spor i Logic er det muligt?
Og hvis ja - Hvordan påvirker det AD's interne måde at styre tingende?
Eller gør i det på en anden genial måde?


Mvh...Jan

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Kan man med de her "komplette" trommeplugins også få de individuelle kanaler ud i ens seqeuncer eller optræder de kun som en enkelt kanal? det er fint nok at de indeholder en mixer m.m. men det ville være træls at skulle exportere sporene én for én for at kunne efterprocessere de individuelle spor.

Medlemsavatar
AnotherDan
Forum Donator
Indlæg: 2687
Sted: Søborg

Indlæg af AnotherDan »

Addictive Drums kan uden problemmer multiout...
Det klarer billige ez-drummer også uden problemmer :)
A fancy tagline goes here...

Default avatar
garcia
Medlem
Indlæg: 7101
Sted: Hjallerup

Indlæg af garcia »

Jeps og dermed kan du selv vælge om du vil bruge addictives egne efx i plug in'et eller dine foretrukne i din daw på de enkelte spor :wink:
Deaktiveret

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

garcia skrev:Jeps og dermed kan du selv vælge om du vil bruge addictives egne efx i plug in'et eller dine foretrukne i din daw på de enkelte spor :wink:
Det var jo lidt det jeg fiskede efter... :-D

Nyt svar