TC Electronic Konnekt 24D: Meget svagt input

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
Båtbåt
Forum Donator
Indlæg: 1178
Sted: Odense

TC Electronic Konnekt 24D: Meget svagt input

Indlæg af Båtbåt »

Hej lydfolk.

Jeg har brug for jeres ekspertise.

Når jeg sætter min guitar eller bas til så skal jeg skrue fuldt op for input på ch 1 på lydkortet før jeg kan ane lyden.

Først når jeg sætter et forstærker plugin på er det normalt.

Hvad er galt. Konnekt 24D skulle have Hi Z input, men det kan da ikke passe at jeg skal myre helt op i bund før jeg kan høre noget???

Er der gået en komponent eller?

Mit setup er Konnekt 24D+iMac+Logic9

Kh BB

Medlemsavatar
jinxed
Medlem
Indlæg: 296
Sted: KBH

Indlæg af jinxed »

Hej Båtbåt

Du skal trykke på den lille pad/instr knap lige ved indgangene på fronten. Det er vist kun de to indgange der er Hi Z. Ellers er der vist noget galt.
Ditlev :-)

Medlemsavatar
Båtbåt
Forum Donator
Indlæg: 1178
Sted: Odense

Indlæg af Båtbåt »

Hej jinxed.

Den er skam trykket ind, men det er stadig svagt... :cry:

Medlemsavatar
jinxed
Medlem
Indlæg: 296
Sted: KBH

Indlæg af jinxed »

Ja så ved jeg ikke. Jeg går ud fra at du har prøvet begge indstillinger på den knap. Ellers kan det vel være noget i tc near control panel, der er sat forkert, men det har du vel rodet med? Ligeledes har du vel prøvet begge HI Z indgange?
Ditlev :-)

Default avatar
TheJoe
Medlem
Indlæg: 7

Indlæg af TheJoe »

TC er noget crap.

Jeg har lignende problem med TC Impact Twin: http://www.lydmaskinen.dk/viewtopic.php?f=1&t=42547

Kan vi få noget support TC??? :evil:

Medlemsavatar
Båtbåt
Forum Donator
Indlæg: 1178
Sted: Odense

Indlæg af Båtbåt »

Jeg vil slet ikke sige at TC er noget crap.

Jeg har været glad for det i den tid jeg har haft det (brugt på hobbyplan).

Men det kan ikke være slid, der spiller ind her.

Jeg håber på at det kan resettes væk eller noget.

Runen herfra forummet er TC-mand. Jeg tænkte at han kunne svare på min tråd, ellers vil jeg med glæde ringe til ham hos TC.

/BB

Medlemsavatar
Lenz
Medlem
Indlæg: 75

Indlæg af Lenz »

TC har haft nogle problemer med dårlige gain potentiometre på deres Konnekt 48 serie, som netop resulterede i alt for svagt input. Måske gælder det også deres Konnekt 24D serie?
Jeg fik alle mine potentiometre skiftet uden beregning og de har virket upåklageligt siden.

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Jeg syntes de burde betale ham ekstra for at supportere her inde også (hvis de ikke gør det i forvejen) :)

Og så vil jeg råde dig til at ringe til dem. Det tror jeg du kommer meget længere med (forstå mig ikke negativt).

Nyt svar