Har lige opdateret til fantastiske Mountain Lion

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
Sieber
Medlem
Indlæg: 703

Har lige opdateret til fantastiske Mountain Lion

Indlæg af Sieber »

Har lige opdateret til Mountain Lion, den endelige version udkommer i næste måned.

Her er hvad jeg oplever:

Alt kører en del hurtigere specielt Safari, tabs er dog blevet irriterende store og man skal lige vænne sig til at man søger i "www" feltet.
Notes og Reminders apps har jeg ventet på skulle komme i lang tid, dejligt at det bare syncer med min iPad og Iphone.
Mail har fået en VIP liste, så jeg nemmere kan finde mails fra dem jeg kommunikere meget med.
Dock har fået en mørk glow/skygge, den kan jeg ikke lide.
Den nye "Share" funktion er overfed, del til Messages (iChat er dødt og hedder nu Messages, det ser anderledes ud og kan kommunikere med iMessage på iPhone og Ipad), Twitter, Facebook eller hvad du har sat op, dybt integreret i OSX, nemt!
Det er nemt at opdatere info fra facebook til adressebogen, som nu hedder Contacts.
Dictation er speech-to-text der virker, men jeg er fra Danmark og vil gerne opdatere min facebook statusser på dansk, så jeg komme rikk til at bruge Dictation meget.
Notifications som man kender det fra IOS, lækkert at jeg ikke længere har brug for GROWL app.
Software Update tager dig nu direkte til App Store, alt foregår derinde nu.
OSX opdatérer nu tavst i baggrunden, så har du et system som du bare syntes kører deruda skal du nok slå auto updates fra i indstillingerne.
Jeg lagde mærke til at Timecapsule pludselig skulle backe 10 GB ekstra op efter opdateringen.
Logic 9.1.7 kører umiddelbart ligeså stabilt som før.
Airplay er en cool feature, jeg har fået et ekstra output device "Airplay" inde i Logic, nu kan jeg producere musik og høre det direkte på mit tv via Apple TV 2 imens. om det er i fuld kvalitet? Dunno!
Fireface 400 Drivers virker fint.

Plugins der virker:
Waves, Melda, Ozone5, Iris, Addictive Drums, Sonnox, Sonalksis, Battery, Massive, Nugen, Fabfilter, Brainworx, Antares AT7/EFX1/EVO, Nexus 1, Predator, ANA, Sylenth1, Abbey Road, ArtsAcoustic reverb, CLMS-1/XL, Softube, PSP,Turnado, Vocalign TC M30, U-HE, Valhalla, Voxengo Span

Plugins der ikke virker:
M-tron Pro


Alt-ialt en rigtig lækker opdatéring og til en pris på ca. 99 kr. for et fuldt Mountain Lion er det svært ikke at elske den nye lille løve
Senest rettet af Sieber ons 25. jul 2012 22:17, rettet i alt 41 gange.
[color=#FF40FF]iMac, Logic Pro X, K+H O300D, Manley Ref C, Manley VoxBox, Apollo Twin Duo, Beats By Dr. Dre, Virus Polar, JD-800, Calrec RQP3200, UA 1176, Danfield 726, H3000, Audio & Design Compex 760[/color]

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37674
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Thanks for update.

Hvad gør og hvordan fungerer den nye share funktion præcis?

Har du testet om NeXus 2, Trilian Flux og Softube√ virker?

Kan Airplay streame direkte fra Logic/lydkort ud i fuld kvalitet?√

Medlemsavatar
Sieber
Medlem
Indlæg: 703

Indlæg af Sieber »

Holger skrev:Thanks for update.

Hvad gør og hvordan fungerer den nye share funktion præcis?

Har du testet om NeXus 2, Trilian Flux og Softube√ virker?

Kan Airplay streame direkte fra Logic/lydkort ud i fuld kvalitet?√
Hey H! :)

Har opdateret min post så der ligger svar på nogle af dine spørgsmål.

Den nye "share" er en funktion som er integreret i OSX nu.
I "finder" kan du højreklikke og så ligger den i menuen, i safari er det en knap ved siden af home-knappen og den nye cloud-tab, som jeg endu ikke har testet. og i notifications ligger der en "share to facebook" øverst.
Bare nedern at du ikke er på iMessage npr jeg vil sende dig noget :-)
[color=#FF40FF]iMac, Logic Pro X, K+H O300D, Manley Ref C, Manley VoxBox, Apollo Twin Duo, Beats By Dr. Dre, Virus Polar, JD-800, Calrec RQP3200, UA 1176, Danfield 726, H3000, Audio & Design Compex 760[/color]

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37674
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Kender ikke iMessage, men jeg har da iChat ;-)

Hvad kan man så share på f.eks. Facebook direkte fra systemet? Billeder?

Medlemsavatar
Sieber
Medlem
Indlæg: 703

Indlæg af Sieber »

Holger skrev:Kender ikke iMessage, men jeg har da iChat ;-)
For sitans da Holger!!! :-P
[color=#FF40FF]iMac, Logic Pro X, K+H O300D, Manley Ref C, Manley VoxBox, Apollo Twin Duo, Beats By Dr. Dre, Virus Polar, JD-800, Calrec RQP3200, UA 1176, Danfield 726, H3000, Audio & Design Compex 760[/color]

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37674
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Jeg har iPhone4 men ikke Lion. Aner ikke hvad iMessage er, jeg synes Apple skulle tage sig sammen og smelte Mail, iChat, iMessage, iTørMigiRøven osv. til 1 enkelt app.

Medlemsavatar
Sieber
Medlem
Indlæg: 703

Indlæg af Sieber »

Holger skrev:Jeg har iPhone4 men ikke Lion. Aner ikke hvad iMessage er, jeg synes Apple skulle tage sig sammen og smelte Mail, iChat, iMessage, iTørMigiRøven osv. til 1 enkelt app.
IChat er væk i Mountain Lion, det hedder nu Messages og fungere sammen med iMessage som er en tjeneste i iPhone/iPad som giver dig gratis sms fra iPhone til iPhone, iPhone til iPad, iPad til iPad, IPhone til Mac, Mac til Iphone osv..
Det kræver dog at man er på wifi.
Jeg er helt enig med dig og jeg tror faktisk at Apple gerne vil det samme, men de er der altså ikke helt endnu. :?


Ps. iTørMigiRøven er vist kun på Alfa-stadiet og dybt hemmeligt, tror at du kan forvente et snarligt opkald fra Apple ;-)
[color=#FF40FF]iMac, Logic Pro X, K+H O300D, Manley Ref C, Manley VoxBox, Apollo Twin Duo, Beats By Dr. Dre, Virus Polar, JD-800, Calrec RQP3200, UA 1176, Danfield 726, H3000, Audio & Design Compex 760[/color]

Medlemsavatar
nickkbh
Forum Donator
Indlæg: 2362
Sted: Bangkok,Thailand

Indlæg af nickkbh »

Sieber skrev:
Holger skrev:J


Ps. iTørMigiRøven er vist kun på Alfa-stadiet og dybt hemmeligt, tror at du kan forvente et snarligt opkald fra Apple ;-)
Jeg må vistnok hellere snart opdatere mit lokum til ML......

Medlemsavatar
Rosenfeldt
Forum Donator
Indlæg: 2938
Sted: Hørsholm

Indlæg af Rosenfeldt »

Ser virkelig frem til Mountain Lion, da jeg allerede kører med iOS 6 på min iPhone 4 - fedt btw!. Mange af disse funktioner kommer til sin rette med ML.

Hvordan har du fået ML?...en Mac-udvikler konto eller?

Medlemsavatar
Sieber
Medlem
Indlæg: 703

Indlæg af Sieber »

Holger skrev:Kender ikke iMessage, men jeg har da iChat ;-)

Hvad kan man så share på f.eks. Facebook direkte fra systemet? Billeder?
Ja!
[color=#FF40FF]iMac, Logic Pro X, K+H O300D, Manley Ref C, Manley VoxBox, Apollo Twin Duo, Beats By Dr. Dre, Virus Polar, JD-800, Calrec RQP3200, UA 1176, Danfield 726, H3000, Audio & Design Compex 760[/color]

Medlemsavatar
Sieber
Medlem
Indlæg: 703

Indlæg af Sieber »

Rosenfeldt skrev:Ser virkelig frem til Mountain Lion, da jeg allerede kører med iOS 6 på min iPhone 4 - fedt btw!. Mange af disse funktioner kommer til sin rette med ML.

Hvordan har du fået ML?...en Mac-udvikler konto eller?
Eller :wink: :dollargrin:

Ved at Holger har en relativ stram politik omkring pirater og sørøvere så PM mig istedet :-)
[color=#FF40FF]iMac, Logic Pro X, K+H O300D, Manley Ref C, Manley VoxBox, Apollo Twin Duo, Beats By Dr. Dre, Virus Polar, JD-800, Calrec RQP3200, UA 1176, Danfield 726, H3000, Audio & Design Compex 760[/color]

Medlemsavatar
Rosenfeldt
Forum Donator
Indlæg: 2938
Sted: Hørsholm

Indlæg af Rosenfeldt »

Sieber skrev:
Rosenfeldt skrev:Ser virkelig frem til Mountain Lion, da jeg allerede kører med iOS 6 på min iPhone 4 - fedt btw!. Mange af disse funktioner kommer til sin rette med ML.

Hvordan har du fået ML?...en Mac-udvikler konto eller?
Eller :wink: :dollargrin:

Ved at Holger har en relativ stram politik omkring pirater og sørøvere så PM mig istedet :-)
Fair nok! Jeg fangede din pointe Seiber.. :-D


Medlemsavatar
Jacob_VigO
Forum Donator
Indlæg: 349
Sted: København / Odense

Indlæg af Jacob_VigO »

Dit billede virker ikke, Holger :|
Macbook Pro, Apogee Duet 2, Logic, Roland RD-700GX

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37674
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Måtte åbenbart ikke hotlinke

Medlemsavatar
Rosenfeldt
Forum Donator
Indlæg: 2938
Sted: Hørsholm

Indlæg af Rosenfeldt »

Holger skrev:Måtte åbenbart ikke hotlinke
...og du er endda "Kong Karma"!... :dollargrin:

Medlemsavatar
Rosenfeldt
Forum Donator
Indlæg: 2938
Sted: Hørsholm

Indlæg af Rosenfeldt »

@Seiber har du nogen status på stabiliteten med ML og Logic 9 + diverse plug-ins?

Medlemsavatar
Preben Friis
Medlem
Indlæg: 3170
Sted: CPH

Indlæg af Preben Friis »

Jeg har lige tilføjet en SSD til Min MBP og installeret Mountain Lion på den.... det hele køre pænt hurtigt... men der er heller ikke installeret så meget andet endnu (Bortset fra Skype og XCode).

Jeg regner med at den endelige udgave kommer på Onsdag (Hvis de da skal nå det i Juli som annonceret).

(...og ja, jeg er officiel Mac udvikler)
[size=85][url]http://hindenburg.com[/url][/size]

Medlemsavatar
Sieber
Medlem
Indlæg: 703

Indlæg af Sieber »

Rosenfeldt skrev:@Seiber har du nogen status på stabiliteten med ML og Logic 9 + diverse plug-ins?
Det hele kører stadig fantastisk, jeg er en glad mand :-)
[color=#FF40FF]iMac, Logic Pro X, K+H O300D, Manley Ref C, Manley VoxBox, Apollo Twin Duo, Beats By Dr. Dre, Virus Polar, JD-800, Calrec RQP3200, UA 1176, Danfield 726, H3000, Audio & Design Compex 760[/color]

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Jeg har hver dag, så snart jeg stod op, været inde på apples hjemmeside + app store for at finde ud af om det var lige idag at det blev frigivet.. og hvad kan man lære af det?

1. Deres strategi om at trække pinen LIGE til det sidste er noget så effektiv.. og irriterende.
2. Jeg har ikke noget liv :lol:

Medlemsavatar
Kim Olesen
Medlem
Indlæg: 1765
Sted: Odense

Indlæg af Kim Olesen »

Mike-air skrev:Jeg har hver dag, så snart jeg stod op, været inde på apples hjemmeside + app store for at finde ud af om det var lige idag at det blev frigivet.. og hvad kan man lære af det?

1. Deres strategi om at trække pinen LIGE til det sidste er noget så effektiv.. og irriterende.
2. Jeg har ikke noget liv :lol:
I morgen.
and in the end the love you take, is equal to the love you make.
http://www.myspace.com/kimolesen

Medlemsavatar
Preben Friis
Medlem
Indlæg: 3170
Sted: CPH

Indlæg af Preben Friis »

Kim Olesen skrev:I morgen.
Nej, i aften... :)

Uanset.. så er Hindenburg klar nu (Alle programmer skal have et certifikat for at kunne blive downloadet og lagt ind uden problemer).
[size=85][url]http://hindenburg.com[/url][/size]

Medlemsavatar
higher
Forum Donator
Indlæg: 1135

Indlæg af higher »

Fed gennemgang, tak :-D

Giv gerne besked, når du evt. oplever nyt med Virus TI :-D
[b]Med venlig hilsen

Thomas H[/b]

[i][size=85]Husk, tv skal ses på nettet!![/size][/i]

Medlemsavatar
nickkbh
Forum Donator
Indlæg: 2362
Sted: Bangkok,Thailand

Indlæg af nickkbh »

så er den på app store dkk 119.-

Medlemsavatar
Rosenfeldt
Forum Donator
Indlæg: 2938
Sted: Hørsholm

Indlæg af Rosenfeldt »

...henter ML nu, og håber Logic og mine plug-ins spiller efterfølgende! :)

Nyt svar