Autentiske blæseinstrumenter - software?

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
svenning
Medlem
Indlæg: 478
Sted: Varde

Autentiske blæseinstrumenter - software?

Indlæg af svenning »

Hej folkens

Jeg spiller i et "party-band", hvor vi f.eks. spiller Walking on Sunshine. Pt spiller jeg blæsetemaet på min Yamaha ES7, men synes ikke helt jeg har en ordenlig trompet lyd på min Yamaha ES7.

Er der nogle, som har gode erfaringer med et softwareinstrument med autentiske blæseinstrumenter, for så kunne jeg godt finde på at købe noget og smide i min macbook, da jeg også spiller med Mainstage i mit live-setup. Så kunne jeg måske løse mit "problem" på den måde!

På forhånd tak,

Mvh
Michael

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Greets,. Blæs på keys er altid lidt cheasy,. også selvom lige netop Yamaha generelt har de fedeste "naturlige" lyde

Mest seriøse forsøg på at hæve niveauet via software kunne meget vel være programmet "BRASS" fra Arturia:

http://www.arturia.com/evolution/en/pro ... intro.html

http://www.soundonsound.com/sos/nov10/a ... rass-2.htm

Uden at have prøvet BRASS vil jeg dog mene at det nok er for "studie-nørdet" til live brug, (nok lidt i stil med hvad
EW's "Symphonic Choir" er i kor-verdenen), desuden er det modelling-basseret, jeg ville nok bruge sample-basseret
løsning, f.eks. stykke noget sammen fra en dedikeret sample-cd, (såsom "Killer Horns"), specielt tilpasset mit behov,
og mappet ud på en key-zone til at spille med, bedst muligt, for godt blir det aldrig, end ikke med en wind-controller
/Dub

Medlemsavatar
svenning
Medlem
Indlæg: 478
Sted: Varde

Indlæg af svenning »

DUBTEMPLE skrev:Greets,. Blæs på keys er altid lidt cheasy,. også selvom lige netop Yamaha generelt har de fedeste "naturlige" lyde

Mest seriøse forsøg på at hæve niveauet via software kunne meget vel være programmet "BRASS" fra Arturia:

http://www.arturia.com/evolution/en/pro ... intro.html

http://www.soundonsound.com/sos/nov10/a ... rass-2.htm

Uden at have prøvet BRASS vil jeg dog mene at det nok er for "studie-nørdet" til live brug, (nok lidt i stil med hvad
EW's "Symphonic Choir" er i kor-verdenen), desuden er det modelling-basseret, jeg ville nok bruge sample-basseret
løsning, f.eks. stykke noget sammen fra en dedikeret sample-cd, (såsom "Killer Horns"), specielt tilpasset mit behov,
og mappet ud på en key-zone til at spille med, bedst muligt, for godt blir det aldrig, end ikke med en wind-controller
Hej - mange tak for dit svar.

Det lyder spændende, det vil jeg tjekke ud.

Mvh
Michael

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11442
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Sorry men Arturias brass er noget værre bras.

Kig efter samplemodeling.com eller broadway big band fra fablesounds.
skriver noder

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

bryla skrev:Sorry men Arturias brass er noget værre bras.

Kig efter samplemodeling.com eller broadway big band fra fablesounds.
+1

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

DUBTEMPLE skrev:godt blir det aldrig, end ikke med en wind-controller
bryla skrev:Kig efter samplemodeling.com
Spændende, Samplemodelling.com virker meget seriøst, selvom vi vel nok stadig ikke er helt i mål,..

Tror dog ikke det blir meget bedre end dette, (om det så egner sig til Svennings live-brug er noget andet)

Mon iøvrigt ikke at AKAI EWI'en har en meget stor del af "æren" på dette klip:


svenning skrev:Pt spiller jeg blæsetemaet på min Yamaha ES7
Jeg tror du er/bliver RIGTIG glad for aftertouch'en på dit ES7 i forbindelse med det her blæs :)
/Dub

Medlemsavatar
svenning
Medlem
Indlæg: 478
Sted: Varde

Indlæg af svenning »

Hej alle

Mange tak for jeres svar, jeg vil strakt gå i krig med at kigge på jeres idéer.

Det er altså det gode ved Lydmaskinen.dk - hurtigt, effektive og konkrete svar - fedt!

Mvh
Michael

Nyt svar