Pro Tools 9 Vs. 10 - Flere video filer i samme session..

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
zapz
Medlem
Indlæg: 240
Sted: KBH:.

Pro Tools 9 Vs. 10 - Flere video filer i samme session..

Indlæg af zapz »

En kollega siger, at man i Pro Tools 10 ikke længere kan åbne sessions med flere end 1 video fil i. -Eller i hvertfald at man max. ka' ha' 1 video i brug.
I Pro Tools 9 ka' man ikke importere flere end 1, men sagtens åbne og arbejde i en session med flere..

Er det virkelig sandt?!
Så er der endnu en grund til at blive i 9.. :-/


Tak..

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Jeg forstår ikke, hvad du mener? Jeg har aldrig kunne importere mere end én video på samme tid. Hvad mener du at man kan i 9'eren - jeg forstår det ikke helt?

Medlemsavatar
Mark Norup
Medlem
Indlæg: 1146

Indlæg af Mark Norup »

Du har altid kunnet importere så mange videoer du vil... Men kan kun ha et video spor online...
Mvh.
Mark Norup

Medlemsavatar
zapz
Medlem
Indlæg: 240
Sted: KBH:.

Indlæg af zapz »

Så længe din session er lavet i PT HD (Eller med Complete production toolkit, eller hvad det jazz hedder) ka' du åbne den i den en alm. PT9 og have flere video filer på video sporet. Man kan derimod ikke importere flere end 1. Prøver man, får man at vide, at det vil erstatte det nuværende.

Medlemsavatar
Mark Norup
Medlem
Indlæg: 1146

Indlæg af Mark Norup »

Nej... Du får valget om det skal erstatte det nuværende eller oprette et nyt spor
Mvh.
Mark Norup

Medlemsavatar
zapz
Medlem
Indlæg: 240
Sted: KBH:.

Indlæg af zapz »

Mark Norup skrev:Nej... Du får valget om det skal erstatte det nuværende eller oprette et nyt spor
I PT10?
-Som i, at man kan ha' flere spor med en forskellige video filer på hver, som så alle kan bruges? - Bare kun et af gangen?

Medlemsavatar
Mark Norup
Medlem
Indlæg: 1146

Indlæg af Mark Norup »

Det har du altid kunnet.... Jeg mixer lyd til film 5 dage om ugen år ud år ind... Og kan ik huske hvornår man ikke har kunnet haft flere video spor på samme tid... Men kun et online ad gangen...
Mvh.
Mark Norup

Medlemsavatar
Mark Norup
Medlem
Indlæg: 1146

Indlæg af Mark Norup »

Går udfra du har HD eller minimum toolkit...
Mvh.
Mark Norup

Medlemsavatar
zapz
Medlem
Indlæg: 240
Sted: KBH:.

Indlæg af zapz »

AH! -Det er nemlig dér den ligger. Det skal være kompatibelt med alm. PT (dvs. non-HD) systemer.
Pro Tools 9 (Ikke HD eller med toolkit) = Flere video filer kan afspilles, men ikke importeres. Så det skal være lavet på HD eller lign.
Pro Tools 10 (Heller ikke HD etc.) = Kun en video pr. session? -Også selv om sessionen er lavet på i HD?

:wink:

Medlemsavatar
zapz
Medlem
Indlæg: 240
Sted: KBH:.

Indlæg af zapz »

Nej?

Medlemsavatar
Jens D
Medlem
Indlæg: 462
Sted: København

Indlæg af Jens D »

Man kan godt importere flere videofiler i pt9 (non hd). Det skal bare gøres via "import session data", og så skal de forskellige videofiler selvfølgelig ikke ligge på samme timecode.

Medlemsavatar
zapz
Medlem
Indlæg: 240
Sted: KBH:.

Indlæg af zapz »

Hmm! Fedt! :-D
Tak.

Kan man mon også i PT 10 (non HD)?

Medlemsavatar
Jens D
Medlem
Indlæg: 462
Sted: København

Indlæg af Jens D »

Jeg kan ikke forestille mig andet end at man kan. Jeg har bare ikke noget hands on erfaring (bruger pt9 privat og på arbejde), så derfor tog jeg det forbehold.

Nyt svar