Presonus Studio One, er det godt?

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
Dex
Medlem
Indlæg: 533
Sted: Odense

Presonus Studio One, er det godt?

Indlæg af Dex »

Er der nogle lykkelige Studio One brugere her på Lydmaskinen :-)

Kan det anbefales som et evt skift fra Logic 9?

Medlemsavatar
Doc Noiz
Medlem
Indlæg: 1927
Sted: Kjøvenhavn

Indlæg af Doc Noiz »

~ BEHRINGER - Because You're Worth It! ~

Medlemsavatar
Dex
Medlem
Indlæg: 533
Sted: Odense

Indlæg af Dex »

Tak Doc, nu er den sidst post i den tråd du henviser til datere til Juni måned, så jeg håber lidt på frisk input og erfaringer...

Medlemsavatar
Doc Noiz
Medlem
Indlæg: 1927
Sted: Kjøvenhavn

Indlæg af Doc Noiz »

Hehe jeg ku ikke nære mig. Der er et par lange tråde herinde. Og langt de fleste er rigtig rigtig glade for at have valgt S1. Mig selv inklusive.
~ BEHRINGER - Because You're Worth It! ~

Medlemsavatar
Dex
Medlem
Indlæg: 533
Sted: Odense

Indlæg af Dex »

Doc er du tidligere Logic bruger?

Medlemsavatar
Doc Noiz
Medlem
Indlæg: 1927
Sted: Kjøvenhavn

Indlæg af Doc Noiz »

Jeg startede ud med Logic, men vil ikke mene det er en sammenligning, du kan bruge til noget. Det var tilbage til v5.5 tror jeg.
~ BEHRINGER - Because You're Worth It! ~

Medlemsavatar
Munken
Forum Donator
Indlæg: 223
Sted: Helsinge

Indlæg af Munken »

Hej Dex,

Prøv Pro udgaven i en måned og tjek deres videoer ud. Jeg er skiftet fra ProTools, så kender ikke Logic, men jeg er endelig DAW lykkelig :)

http://studioone.presonus.com/studio-one-2-5/

Medlemsavatar
T.Find
Medlem
Indlæg: 1787
Sted: Rødovre

Indlæg af T.Find »

Kan anbefales!
- If Chuck Norris has 5 dollars and you have 5 dollars, Chuck Norris has more money than you -

Medlemsavatar
Nagel
Medlem
Indlæg: 153
Sted: KBH NV

Indlæg af Nagel »

Anbefaler Studio One til alt alle, det bedste skifte jeg nogensinde har gjort! Er dog tidligere Cubase, Ableton og Reason bruger, så kan ikke udtale mig om skiftet fra Logic, men det fungere bare 120%. Workflow, workflow og mere workflow! Fantastisk lækker DAW at arbejde i, og efter 10 dage følte jeg mig mere hjemme end efter 4 år i Cubase.

Det er jo meget individuelt hvordan man arbejder, og hvad man bruger - men som de andre siger, så prøv en fuld funktionel demo i 30 dage. =)

Medlemsavatar
KristianNielsen
Medlem
Indlæg: 2491
Sted: Holbæk

Indlæg af KristianNielsen »

Nogen konkret grund til du vil skifte fra Logic, eller bare tid til et nyt DAW eventyr? :)

Medlemsavatar
Dex
Medlem
Indlæg: 533
Sted: Odense

Indlæg af Dex »

@Kristian - Vil blot holde mine muligheder åbne :-)

Intet er besluttet endnu, afventer Logic 10, men vil gerne være proaktiv for fremtiden, hvis man kan sige det :-)

Default avatar
the songcabinet
Forum Donator
Indlæg: 1119

Indlæg af the songcabinet »

Juryen er stadig ude, men jeg er i hvertfald faldet for hype'n og tog springet og byttede min Ableton Live Suite 8 lige over for Studio One Professional.. måske primært fordi jeg ikke har base i elektronisk musik. Studio One virker mere lineær og traditionel (i hvert fald når man kommer fra Live), og måske kan det gøre noget (enklere) for mig.. det har i hvert fald været nogen af mine overvejelser..

Medlemsavatar
ZoSo
Medlem
Indlæg: 938
Sted: København

Indlæg af ZoSo »

Jeg har downloadet free versionen som jeg leger lidt med. Jeg er meget positiv indtil nu, specielt som 1 skærms setup.
Jeg håber det kan afløse cubasse som jeg er voldsomt træt af, har dog ikke leget med midi endnu.

Default avatar
Proles
Medlem
Indlæg: 425

Indlæg af Proles »

UI giver mig lyst til at være kreativ og lave musik. En absolut ikke uvæsentlig egenskab.

Medlemsavatar
Dex
Medlem
Indlæg: 533
Sted: Odense

Indlæg af Dex »

Asle (her i forumet) skrev noget omkring at busser/aux var et helvede. Nu er jeg rigtigt tilfreds med Logic´s bus/aux system, hvordan er Studio One´s bus/aux system i forhold til Logic´s?

Default avatar
Proles
Medlem
Indlæg: 425

Indlæg af Proles »

Dex skrev:Asle (her i forumet) skrev noget omkring at busser/aux var et helvede. Nu er jeg rigtigt tilfreds med Logic´s bus/aux system, hvordan er Studio One´s bus/aux system i forhold til Logic´s?
Jeg er usikker på hvad, du mener? Det virker fint i S1, men er ikke inde i Logic. Hvordan er de opsat der? Er der noget, du bruger, der gør det superlet/overskueligt ift andre DAWs?

Default avatar
the songcabinet
Forum Donator
Indlæg: 1119

Indlæg af the songcabinet »

Dex skrev:Asle (her i forumet) skrev noget omkring at busser/aux var et helvede. Nu er jeg rigtigt tilfreds med Logic´s bus/aux system, hvordan er Studio One´s bus/aux system i forhold til Logic´s?
Kender ikke Logic, men her er en film af Studio One.. spol frem til 2min for at se bus systemet..


Medlemsavatar
Eskobar
Forum Donator
Indlæg: 920
Sted: Hillerød

Indlæg af Eskobar »

Tror jeg var blandt de første på lydmaskinen der fik Studio One i son tid, og har været 200% tilfreds med det. Kørte Cubase inden og havde virkelig nogle problemer med det. Der kommer jævnligt opdateringer så hvis man en sjælden gang i mellem oplever en fejl kan man forvente at den fejl er rettet ved næste opdatering. Desuden er Studio One efter min overbevisning meget mere CPU venlig end fx Cubase.

Medlemsavatar
SIDwave
Forum Donator
Indlæg: 2636
Sted: Denmark

Indlæg af SIDwave »

Jeg startede i 1986 med datidens tracker på C64, og så avr det den ene tracker efter den anden.
Men jeg blev træt af at programmere musik, og ville gerne spille mere ind, og optage knobs - for at få mere liv i det hele.

Jeg prøvede Ableton, men ku ikke finde ud af det, jeg havde Cakewalk fra v3, men brugte det aldrig, og prøvede cubase, men det crasher jo hele tiden!

Allerede første gang jeg sad med Studio One, fik jeg lavet et lækket nummer, så nemt som ingenting, da workflowet simpelthen er suverænt!

Jeg troede aldrig jeg skulle "male" musik med bars, men det viste sig at være drøn nemt, og specielt at opbygge nummeret ved at dragge sekvenser rundt, viste sig at være kanon.

Da det også er skrevet helt fra bunden af og ikke fylder meget, koster meget, og vinder i workflow over alt andet jeg har prøvet, så har jeg efterhånden anbefalet det til mange. Jeg underviser ikke i det på aftenskole, men har hjulpet en del unge drenge igang med det.

De vil lave "beats" og hiphop, og leder efter "hiphop" editor, det er nogle gange svært at forklare dem at de kan lave alt muligt med det samme program. :)

Nyt svar