Konnekt 24D malfunction

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
Båtbåt
Forum Donator
Indlæg: 1178
Sted: Odense

Konnekt 24D malfunction

Indlæg af Båtbåt »

Hej.

Mit Konnekt 24D lydkort er stået af. Kanal 1 virker ikke og i kontrolpanelet er kanalen også "grayed out". Jeg opdaterede driver fra februar 2013 uden at det har hjulpet. Nu siger kontrolpanelet at jeg ikke kan få forbindelse til TC's servere og der er en advarselstrekant i softwaren.

Kan nogen nikke genkendende til dette + komme med en løsning?

Kanal 1 har været sløv i et halvt års tid - og nu død - og det vil koste mig i nærheden af 2000kr. at få lydkortet lavet af TC, hvilket jeg synes er meget da jeg bare er hobbyenthusiast.

Jeg har haft lydkortet i 4 år og det har altid været behandlet pænt.

/Thomas

Medlemsavatar
Danni
Medlem
Indlæg: 91
Sted: Nørrebro

Indlæg af Danni »

Købte et 24d brugt af en herindefra sidste år, der viste sig at have et lignende problem - kontrolpanelet var også greyed out, og fik også advarselstrekanten.
Jeg tror den var mere syg end din er, og den blev sendt til service hos TC.
Jeg mener det kostede 1500 i alt ca at få den fixet.
Servicen var i øvrigt top tjekket og hurtig!
I'm son of the creator
I make a blind man hear

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Min opfattelse er at TC har valgt nogle svage komponenter til nogle af de første Konnekt modeller.
De 2000, er det et pris-estimat TC har givet dig efter du har beskrevet problemet for dem? Regn med at hvis du sender det til rep, og de ikke mener det fejler noget, så skal du stadig punge ud for arbejdstiden.

Default avatar
Caspar9500
Medlem
Indlæg: 481

Indlæg af Caspar9500 »

Du er ikke den eneste som oplever problemer efter driver updaten, jeg har selv problemer (dropouts, asio der går amok bl.a.), og så ser det ud til at der en del lignende tråde i tc's forum. Mit forslag ville være at kontakte TC's support inden du sender det afsted på værksted, for det er jo lidt pudsigt at mange tc ejere pludselig får problemer efter seneste driver. Det kunne i hvertfald tyde på software/driver fejl fremfor hardware fejl.

Medlemsavatar
Båtbåt
Forum Donator
Indlæg: 1178
Sted: Odense

Indlæg af Båtbåt »

Problemet havde jeg inden driverupdaten.
Jeg ringede til TC som fortalte mig at for at fejlfinde ville det koste 1500kr eks moms. Derefter kunne selve reperationen sende det hele op i 2500kr. Det var hvad serviceafdelingen fortalte mig.

Default avatar
Caspar9500
Medlem
Indlæg: 481

Indlæg af Caspar9500 »

Ja ok, men til den pris kan du jo ligeså godt købe et helt nyt kort?

Et nyt impact twin koster 2200 hos thomann

http://www.thomann.de/dk/tc_electronic_impact_twin.htm

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Båtbåt skrev:Problemet havde jeg inden driverupdaten.
Jeg ringede til TC som fortalte mig at for at fejlfinde ville det koste 1500kr eks moms. Derefter kunne selve reperationen sende det hele op i 2500kr. Det var hvad serviceafdelingen fortalte mig.
Kundeservice der vil noget! :wink:

Medlemsavatar
Eskobar
Forum Donator
Indlæg: 920
Sted: Hillerød

Indlæg af Eskobar »

Har ærligtalt været ret glad for alle TC produkter jeg har prøvet gennem tiden, men må indrømme at jeg er lidt pist over at have både et impact twin og et konnekt 8 der ikke gider virke på halvdelen af de computere jeg har testet dem på. Ved hurtig gennemgang af nettet kan jeg konstatere at der er pænt mange der oplever fejl med TC interfaces. Farvel TC, det har været hyggeligt så længe det varede.

Medlemsavatar
Båtbåt
Forum Donator
Indlæg: 1178
Sted: Odense

Indlæg af Båtbåt »

Jeg havde også mit kort til reparation en enkelt gang inden for garantien. To reparationer på 4 år er lidt meget synes jeg; især når jeg ikke har flyttet rundt på det eller røget eller spildt noget i det.

Ja jeg kan ligeså godt købe et nyt lydkort. Ærgeligt.

Nyt svar