Macbook Pro starter ikke op

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
benjisan
Medlem
Indlæg: 3504
Sted: Østerbro, København

Re: Macbook Pro starter ikke op

Indlæg af benjisan »

No harm done, du kan bare exfat formatere den i diskværktøjet på Mac'en :-)

Medlemsavatar
Woopex
Medlem
Indlæg: 467
Sted: Viborg

Indlæg af Woopex »

Jeg giver det lige et skud og vender tilbage ligeså snart, der er svar på om det virker! :)

Medlemsavatar
Woopex
Medlem
Indlæg: 467
Sted: Viborg

Indlæg af Woopex »

Nu er jeg inde i formateringen.

Mulighen exFAt får jeg ikke, jeg får følgende:

Mac OS - udvidet (Journaled
Mac OS - udvidet
Mac OS - udvidet (forskel på store/små, Journaled)
Mac OS - udvidet (forskel på store/små)
MS-DOS (FAT)

Jeg har set denne video på youtube:


Heri får ham gutten exFAT muligheden nedenunder MS-DOS (FAT), men jeg gør ikke.
Jeg kører Snow Leopard hvis det kan have noget at sige? Jeg er ikke helt sikker på hvilken version af Snow Leopard. 10.6.X.

Måske bedste løsning er, at stikke hovedet sammen med en ven, der har en Lion/Mountain Lion mac og så se om jeg kan formatere derigennem? :)

Medlemsavatar
benjisan
Medlem
Indlæg: 3504
Sted: Østerbro, København

Indlæg af benjisan »

Ah ja, din installations DVD er sikkert før OS X 10.6.5, hvor ExFAT formatet blev introduceret på Mac'en.

Du er nødt til at formatere den som Mac OS - udvidet (Journaled) for at kunne lave den backup. Det vil sikkert også være det bedste og mest sikre lige nu. Så kan du altid omformatere når du har fået din Mac op at køre.

Medlemsavatar
Woopex
Medlem
Indlæg: 467
Sted: Viborg

Indlæg af Woopex »

Juhuuum nu ser det ud til alle tingene vil snakke sammen og virke! :-D


- dog må jeg nok hellere lige vente med sejrsdansen indtil jeg er helt sikker :)


EDIT:
Jeg jinxede det... "Kan ikke oprette "Macintosh HD.dmg". (Input/output error)

Det var dog irriterende!

Medlemsavatar
benjisan
Medlem
Indlæg: 3504
Sted: Østerbro, København

Indlæg af benjisan »

Så du har formateret din eksterne HD i et Mac format og derefter får du den fejl?

Så kunne noget tyde på at disken på din Mac er beskadiget. Du kender ikke en der også har en Mac og har et firewire kabel?

Medlemsavatar
Woopex
Medlem
Indlæg: 467
Sted: Viborg

Indlæg af Woopex »

benjisan skrev:Så du har formateret din eksterne HD i et Mac format og derefter får du den fejl?
Jeps :(
benjisan skrev:Du kender ikke en der også har en Mac og har et firewire kabel?
Bum bum - Jeg har selv firewire kabel - dog mangler jeg vidst en adapter fra 400-800 hvis det skal fungere med andres Mac's. Men hvis det kan være en løsning, så er det værd at prøve.

Medlemsavatar
benjisan
Medlem
Indlæg: 3504
Sted: Østerbro, København

Indlæg af benjisan »

Jeg tror desværre det er den eneste løsning lige nu, hvis du skal redde dine ting ud fra harddisken. Havde du boet i nærheden af Kbh havde jeg gerne hjulpet dig, men der er vist lidt for langt til Hjallerup ;-)

Start din mac op ved at holde T tasten nede, så den går i Target mode. Så kan du slutte den til en anden mac via et firewire kabel og på den måde kopiere dine ting ud fra din harddisk.

Medlemsavatar
Woopex
Medlem
Indlæg: 467
Sted: Viborg

Indlæg af Woopex »

Det vil jeg forsøge at få gjort!

Mange tak for hjælpen so far! :D

Nyt svar