Komplete 9/Komplete 9 Ultimate - bang for the buck?

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
Woopex
Medlem
Indlæg: 467
Sted: Viborg

Komplete 9/Komplete 9 Ultimate - bang for the buck?

Indlæg af Woopex »

Hej lydmaskinister.

Jeg har gået og sparet lidt mønt op fra diskojobs med en vens mobildiskotek og tænker, at pengene, der er tjent gennem musik og underholdning hellere må blive re-investeret i noget, der bliver indenfor musikken.

Jeg har i noget tid gået og været lidt forelsket i Komplete/Komplete Ultimate serierne, men har ikke haft råd og har været bange for, at jeg ville blive skuffet, når først produktet er købt. Udfra hvad jeg har kunne finde på forummet er det relativt gamle debatter, så ville lige høre noget opdateret input.

Er Komplete det værd? Ja/nej, hvorfor/hvorfor ikke? Der er jo vildt meget forskelligt deri og bliver talt om som værende komplet i forhold til man ikke behøver (og de fleste heller ikke ønsker) mere, at producere deres numre med?

Pt. ejer jeg Nexus2-rompleren med få tilkøbte expansions, Vanguard, zeta+ og V-station. Dog har jeg ikke brugt de 3 sidstnævnte længe, da jeg ikke bryder mig frygtelig meget om dem mere.
Derudover har jeg Sausage Fattener compressoren (den gør jobbet fint, i forhold til hvad jeg forventede) og en stak samples (kick, claps, fx, cymbals osv).
Udover dette, så har jeg selvfølgelig også standard-VST's, der følger med FL Studio.

Sidst men ikke mindst skal det nævnes, at jeg gennem en periode har brugt Massive, som jeg har besluttet mig for at købe uanset hvad (dette er nok værd, at tage med, når man tænker value for money)

Håber nogen kan give mig et lille skub i den rigtige retning (uanset om det måtte være at købe dét eller måske noget helt andet?)


Woopex

Default avatar
the songcabinet
Forum Donator
Indlæg: 1119

Indlæg af the songcabinet »

Uanset hvad du vælger, så afvent Black Friday udsalget der kommer den 29 November. Der er ofte store rabatter at hente.

Medlemsavatar
Woopex
Medlem
Indlæg: 467
Sted: Viborg

Indlæg af Woopex »

the songcabinet skrev:Uanset hvad du vælger, så afvent Black Friday udsalget der kommer den 29 November. Der er ofte store rabatter at hente.
Jeg anede faktisk ikke hvornår Black Friday var, men tak for reminderen - det kan forhåbentligt spare lidt ekstra! :)

Medlemsavatar
Jesper Zar
Medlem
Indlæg: 863
Sted: Aalborg

Indlæg af Jesper Zar »

Kommer jo an på hvilken slags musik du laver, men jeg er SINDSYG glad for min komplete, og ville ønske jeg havde købt Ultimate da jeg købte.. Har efterhånden købt en del exp og kunne næsten have købt ultimate til samme pris nu..

Sounden i deres samples er rigtig gode, og som du selv nævner er Massive rigtig fed, og også den der fik mig til at købe deres produkt,.. Men er blevet overvældet af lydene til pop og jingles der følger med i købet... Alicias Keys er også lækker.. så kan kun sige go for den ! Køber du Ultimate så får du også deres emuleringer af div comps og reverbs.. har ikke leget med dem endnu.. men er de som resten af deres ting så er det must have også.. men sikkert andre der kan komme med lidt input der.

Medlemsavatar
Claus Flid
Forum Donator
Indlæg: 3751
Sted: Slagelse(DK)

Indlæg af Claus Flid »

Btw: Sausage Fattener er ikke en comp. Men en overdrive limiter
-\\-Claus Flid-//-
http://www.NexusEvent.dk

Medlemsavatar
Woopex
Medlem
Indlæg: 467
Sted: Viborg

Indlæg af Woopex »

@Jesper

Jeg er pt. mest i house/electro universet, men ønsker en lidt allround løsning (ja, det er MEGET bredt). Primært med tanke på at kunne gøre mit house bedre, men samtidig også få lidt mere henvendt til pop og knap så hårdt klub-musik.

@Claus

Cool - så lærte jeg også en ting i dag. Måske har jeg ikke opdaget limiter-funktionen fordi jeg har haft den placeret forkert i mine mixer-kæder. Men tak! :)

Default avatar
pksh
Medlem
Indlæg: 489

Indlæg af pksh »

Jeg har lige købt mig Komplete 9 (ikke ultimate) og så tilkøbt Session Horns, med 25 euro voucher + egne penge.

Jeg er super glad - umiddelbart, synes jeg der er masser, masser og masser af lyde til at starte med - for mig, handler det om at kunne begrænse sig lidt, da man ellers bare sidder og hører de masser, masser og masser lyde igennem, i stedet for bare at lave musik...! Jeg får mig også snart en Maschine, og det bliver et fedt kompliment til Komplete!

EDIT: Og du kan altid upgrade til Ultimate senere, hvis man ikke lige synes man vil smide 7.5k på det nu.

Medlemsavatar
Woopex
Medlem
Indlæg: 467
Sted: Viborg

Indlæg af Woopex »

pksh skrev:Jeg har lige købt mig Komplete 9 (ikke ultimate) og så tilkøbt Session Horns, med 25 euro voucher + egne penge.

Jeg er super glad - umiddelbart, synes jeg der er masser, masser og masser af lyde til at starte med - for mig, handler det om at kunne begrænse sig lidt, da man ellers bare sidder og hører de masser, masser og masser lyde igennem, i stedet for bare at lave musik...! Jeg får mig også snart en Maschine, og det bliver et fedt kompliment til Komplete!

EDIT: Og du kan altid upgrade til Ultimate senere, hvis man ikke lige synes man vil smide 7.5k på det nu.
Fedt.. Har ikke helt besluttet mig for KOmplete eller Komplete Ultimate endnu, men købet rykker sig godt nok nærmere og nærmere! :D

Nyt svar