Logic, compressor tager fat tidligere end den skal?

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
Nickness
Medlem
Indlæg: 276

Logic, compressor tager fat tidligere end den skal?

Indlæg af Nickness »

Hey alle.

Sidder med et track, hvor min compressor pludselig begynder at opfører sig mærkeligt.

Har lavet en bus med logics comp som jeg bruger til at sidechaine med.
Men pludselig begynder den at tage fat før tid. Altså nogle milisekunder, men meget hørbart og nok til at det hele pludselig lyder meget "tungt"

Min latency compensator er slået til, men problemet er forsat.
Har bouncet de fleste spor ud for at spare cpu, men det hjælper heller ikke.

Nogle der kender til fænomenet og kender et trick? :)

Nick

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Lyder mystisk.

Har du PDC (All) slået til?

Det kan også være et eller andet 3rd party plug-in i kæden som får det til at gå i kage, hvis det ikke rapporterer sin latency korrekt.

Medlemsavatar
Nickness
Medlem
Indlæg: 276

Indlæg af Nickness »

Holger skrev:Lyder mystisk.

Har du PDC (All) slået til?

Det kan også være et eller andet 3rd party plug-in i kæden som får det til at gå i kage, hvis det ikke rapporterer sin latency korrekt.
Hey Holger.

PDC er slået til (All)..

Mit gæt var også et 3rd part plugin.. Men prøvede at bounce alle de tunge ting ned uden at det hjalp.
Det første gang jeg er stødt på det, og har ikke noget på nogle spor som jeg ikke før har haft.
--

Men jeg løste det midlertidigt ved bare at lave et ghost spor til Sidechain istedet, og forsinkede signalet manuelt istedet.. :)
Det virker bare som om at latency compensation syncer alt andet end compressoren, som det eneste.. Lidt mærkeligt..

Medlemsavatar
Kim Olesen
Medlem
Indlæg: 1765
Sted: Odense

Indlæg af Kim Olesen »

Måske har du lookahead slået til?
and in the end the love you take, is equal to the love you make.
http://www.myspace.com/kimolesen

Medlemsavatar
Nickness
Medlem
Indlæg: 276

Indlæg af Nickness »

Kim Olesen skrev:Måske har du lookahead slået til?
Tror ikke der er lookahead på logics stock dynamic compressor?
Hvertfald ikke en jeg ummidelbart kan se? :)

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Nickness skrev:
Holger skrev:Lyder mystisk.

Har du PDC (All) slået til?

Det kan også være et eller andet 3rd party plug-in i kæden som får det til at gå i kage, hvis det ikke rapporterer sin latency korrekt.
Hey Holger.

PDC er slået til (All)..

Mit gæt var også et 3rd part plugin.. Men prøvede at bounce alle de tunge ting ned uden at det hjalp.
Det første gang jeg er stødt på det, og har ikke noget på nogle spor som jeg ikke før har haft.
--

Men jeg løste det midlertidigt ved bare at lave et ghost spor til Sidechain istedet, og forsinkede signalet manuelt istedet.. :)
Det virker bare som om at latency compensation syncer alt andet end compressoren, som det eneste.. Lidt mærkeligt..
Det er ikke nok bare at bounce 3rd party spor, da plug-innet registreres i systemet hvis det stadig er aktivt i sessionen. Jeg har aldrig oplevet eller hørt om dette problem med Logics compressor, så jeg er tilbøjelig til at give et 3rd party plug-in skylden.

Medlemsavatar
Kim Olesen
Medlem
Indlæg: 1765
Sted: Odense

Indlæg af Kim Olesen »

Nickness skrev:
Kim Olesen skrev:Måske har du lookahead slået til?
Tror ikke der er lookahead på logics stock dynamic compressor?
Hvertfald ikke en jeg ummidelbart kan se? :)
Du har ret. Jeg huskede forkert (efter at have brugt Logic siden ver 1, godt gået.....)
and in the end the love you take, is equal to the love you make.
http://www.myspace.com/kimolesen

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Nickness skrev:
Holger skrev:Lyder mystisk.

Har du PDC (All) slået til?

Det kan også være et eller andet 3rd party plug-in i kæden som får det til at gå i kage, hvis det ikke rapporterer sin latency korrekt.
Hey Holger.

PDC er slået til (All)..

Mit gæt var også et 3rd part plugin.. Men prøvede at bounce alle de tunge ting ned uden at det hjalp.
Det første gang jeg er stødt på det, og har ikke noget på nogle spor som jeg ikke før har haft.
--

Men jeg løste det midlertidigt ved bare at lave et ghost spor til Sidechain istedet, og forsinkede signalet manuelt istedet.. :)
Det virker bare som om at latency compensation syncer alt andet end compressoren, som det eneste.. Lidt mærkeligt..
Det er en confirmed bug i Logic Pro nu har jeg opdaget. Amatørnisser.

Nyt svar