Er det ok at opdatere til mavericks nu?

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
the19thbear
Medlem
Indlæg: 3339
Sted: Roskilde

Er det ok at opdatere til mavericks nu?

Indlæg af the19thbear »

Jeg kører lige nu pro tools 10.3.8 med ML på en hack og det virker fint. Af plugins bruger jeg waves samt valhalla dsp, maag eq, samt spl freeranger eq (plus det løse).
-Hvad er jeres erfaringer, er det sikkert at opgradere til Mavericks endnu?
Takker

Medlemsavatar
Jakob Jørgensen
Medlem
Indlæg: 201
Sted: Aarhus

Indlæg af Jakob Jørgensen »

Vigtigst: Du kan ikke køre PT 10 på Mavericks, det er PT 11 only.

Jeg har kørt PT 11 på Mavericks uden problemer i et par måneder nu, men alle anbefalinger jeg hører siger dog stadig at man skal blive på ML.

Hvis du vælger at opgradere til Mavericks og derfor også til PT 11, så check om dine plugins er AAX 64-bit, som er det eneste format der kan bruges i PT 11. Af de specifikke plugins du nævner findes alle nu i AAX 64 bit; Valhalla Room AAX kom dog først ud i public beta her i sidste weekend, så der kan stadig være bugs. Indtil videre fungerer det dog fint her.

Om det er sikkert at opgradere, er svaret nok nej. Det sikreste er at blive på mindst én OSX version ældre end den nyeste. Til gengæld kan du sagtens køre PT 11 på Mountain Lion og det vil klart være en enorm stor forbedring i forhold til 10'eren. På ML kan du desuden have PT 10 & 11 installeret samtidig, så du kan være bagudkompatibel i forhold til gamle RTAS og AAX 32-bit plugins.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Medlemsavatar
the19thbear
Medlem
Indlæg: 3339
Sted: Roskilde

Indlæg af the19thbear »

Jeg opgraderer ikke til pt 11 foreløbig så jeg bliver bare her:) tak


Sent from my iPhone using Tapatalk

Medlemsavatar
Kapello
Medlem
Indlæg: 522
Sted: København/Sverige

Indlæg af Kapello »

Jakob Jørgensen skrev:Vigtigst: Du kan ikke køre PT 10 på Mavericks, det er PT 11 only.

Jeg har kørt PT 11 på Mavericks uden problemer i et par måneder nu, men alle anbefalinger jeg hører siger dog stadig at man skal blive på ML.

Hvis du vælger at opgradere til Mavericks og derfor også til PT 11, så check om dine plugins er AAX 64-bit, som er det eneste format der kan bruges i PT 11. Af de specifikke plugins du nævner findes alle nu i AAX 64 bit; Valhalla Room AAX kom dog først ud i public beta her i sidste weekend, så der kan stadig være bugs. Indtil videre fungerer det dog fint her.

Om det er sikkert at opgradere, er svaret nok nej. Det sikreste er at blive på mindst én OSX version ældre end den nyeste. Til gengæld kan du sagtens køre PT 11 på Mountain Lion og det vil klart være en enorm stor forbedring i forhold til 10'eren. På ML kan du desuden have PT 10 & 11 installeret samtidig, så du kan være bagudkompatibel i forhold til gamle RTAS og AAX 32-bit plugins.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Jeg har lige købt en lille plugin som jeg bruger i Logic, som løser problemet med 32 bit kontra 64 ... det kører super her i Logic.
http://www.soundradix.com/products/32-lives
S
[color=#0000BF][i]Når du peger fingre ad andre er der altid tre fingre som peger mod dig selv![/i] [/color]

Medlemsavatar
jinxed
Medlem
Indlæg: 296
Sted: KBH

Indlæg af jinxed »

Mavericks kører logic x seneste version helt perfekt på min hack. Selvfølgelig er der 64 bit udfordringen...
Ditlev :-)

Default avatar
the songcabinet
Forum Donator
Indlæg: 1119

Indlæg af the songcabinet »

Tør ikke endnu, har hørt for mange skrækhistorier om nedbrud, langsom computer, geninstalleringer osv., så jeg tør simpelt hen ikke. Ved heller ikke hvad Mavericks vil gøre for mig?

Medlemsavatar
Jakob Jørgensen
Medlem
Indlæg: 201
Sted: Aarhus

Indlæg af Jakob Jørgensen »

Logic vil sandsynligvis køre fint på Mavericks, alt andet ville jo være mærkeligt. Spørgsmålet gik på Pro Tools, hvilket er noget helt andet i den kontekst.

Hvad angår Mavericks isoleret set, så kan jeg ærlig talt ikke se hvad jeg har opnået ved at opdatere.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Medlemsavatar
Kapello
Medlem
Indlæg: 522
Sted: København/Sverige

Indlæg af Kapello »

Jakob Jørgensen skrev:Logic vil sandsynligvis køre fint på Mavericks, alt andet ville jo være mærkeligt. Spørgsmålet gik på Pro Tools, hvilket er noget helt andet i den kontekst.

Hvad angår Mavericks isoleret set, så kan jeg ærlig talt ikke se hvad jeg har opnået ved at opdatere.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Undskyld Jacob, det var ikke for at rykke focus over på Logic ... det var for at fortælle (uden at kende meget til PT) at jeg havde fundet den løsning jeg havde omkring 32 og 64 bits plug-in's .
God lørdag
S
[color=#0000BF][i]Når du peger fingre ad andre er der altid tre fingre som peger mod dig selv![/i] [/color]

Medlemsavatar
Søren Dyhr
Medlem
Indlæg: 3826
Sted: Rødovre

Indlæg af Søren Dyhr »

Kapello skrev:jeg havde fundet den løsning jeg havde omkring 32 og 64 bits plug-in's .
Det har jeg så også, jeg er gået på Mavericks, men vælger så at åbne Logic 9, i 32-bit mode, med Harrison Mixbus giver det sig selv den kan kun køre 32 ... har igen DAW problemer lige med undtagelse af en lille fjollet lille ting:

http://www.dynamicrange.de/tt-dynamic-r ... ilable-now

...men så vidt jeg kan se har jeg fået bedre batteri-til på min macbook pro, men muligvis via mit valg af MIxbus har jeg typisk heller ikke rigtigt mange instanser af nogle plugins aktive, jeg kommer rigtigt langt med "Stock" og kan i mit forbrug måske helt ikke sammenlignes med electronica afficionados massive forbrug af plugin?

Til min historie hører så også at jeg var tvunget til at skifte fordi en af min database-udviklingskunder skulle skifte og jeg var derfor nødt til at sikre mig at løsningen holdt til dette skift.

--sd

Medlemsavatar
Jakob Jørgensen
Medlem
Indlæg: 201
Sted: Aarhus

Indlæg af Jakob Jørgensen »

Kapello skrev:Undskyld Jacob, det var ikke for at rykke focus over på Logic ... det var for at fortælle (uden at kende meget til PT) at jeg havde fundet den løsning jeg havde omkring 32 og 64 bits plug-in's .
God lørdag
No worries, det er mig der beklager. :oops:
Min kommentar var temmelig ligegyldig og uden substans med en ret negativ klang. Jeg synes selvfølgelig at det er super fint at udveksle gode tips og tricks.

Go' weekend :-)

Medlemsavatar
sproed
Medlem
Indlæg: 257
Sted: Aarhus

Indlæg af sproed »

Synes generelt mavericks er noget djævelskab, havde det på min gamle box og den crashede et par gange om dagen. MAX PINLIG

Medlemsavatar
benjisan
Medlem
Indlæg: 3504
Sted: Østerbro, København

Indlæg af benjisan »

sproed skrev:Synes generelt mavericks er noget djævelskab, havde det på min gamle box og den crashede et par gange om dagen. MAX PINLIG
Hvis man installerer et OS når det lige er kommet på gaden og ikke forventer noget ustabilitet og fejl der skal rettes i starten, er man ærlig talt også lidt naiv ;-)
Derudover, så hænger crashes i 9 ud af 10 tilfælde sammen med hardware eller inkompatible drivere.

Default avatar
JeEA
Medlem
Indlæg: 508

Indlæg af JeEA »

Min mac er blevet meget langsommere...gaaaab! :twisted: :evil:

Hilsen Jens

Nyt svar