bitwig

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
stralner
Medlem
Indlæg: 1504
Sted: Nordjylland

Re: bitwig

Indlæg af stralner »

Holger skrev:
Ingen AU support? Til grin.


Logic har da heller ikke windows support, syntes altid i er efter fabrikanterne den vej. Syntes måske også det ville være fint med kritik den anden vej Holger... :-P

Men hopper heller ikke på den, syntes nu det har mange gode ting over sig for hvem der finder det fristende så det er ikke fordi det er dårligt, der findes bare andet der dækker mit behov langt bedre!!!
Cubase 11 pro

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

matsgand skrev:Som jeg læser det vil de lave samme nummer som Sonar, dvs at hvis man køber eller opgraderer til version 2 så får man automatiskt 'update/upgrade subscription' for et års tid. Når det år er gået så er det slut med fejlrettelser og småforbedringer, hvis man ikke fornyer sin subscription. Det er så lidt uklart hvad som gælder udover det. Får man automatisk version 3,4 til den tid bare man har en subscription? Er ekstra indhold af instrumenter og andet, der måtte være i kommende versioner også gratis? Kan man bare springe til og fra subscription som man har lyst? Kan man aktivere sin SW i fremtiden uden at have en subscription? Jeg kan bare ikke lide subscription modellen, da tingene enten kan blive dyre eller billige afhængigt af regler som står med småt.
Ah, ja, enig. Det er irriterende, at man ikke på forhånd ved, hvad man køber sig adgang til, med en abbonnements løsning.

Medlemsavatar
Internalized Sun
Forum Donator
Indlæg: 842
Sted: Faxe

Indlæg af Internalized Sun »

Tihi... Hvis de så bare laver Sonar finten nu, så har man efter et godt stykke tid med abonnement pludselig mulighed for at købe det til en engangspris (som var lavere en et års abonnement) og så ejer man det med updates-for-life... Altså behøver jeg ikke længere at købe opdateringerne da jeg får dem gratis resten af mit liv, men så er der penge til alt deres andet software :-D
Synes aldrig at bitwig demoerne kom til at virke tiltalende for mig... Alt for umodent imho...
[b]HVEM [/b]har lagt en kage på min computer?!!?!!

Min musik: http://soundcloud.com/internalized-sun

Medlemsavatar
bluefonia
Forum Donator
Indlæg: 1308
Sted: Kerteminde, - sådan ca.

Indlæg af bluefonia »

Det er ingen subscription som sådan. Når du køber Bitwig vers.2 følger der gratis updateringer med i 12 måneder. Du får altså vers. 2.x - eller for den sags skyld vers 3 - gratis, hvis disse udgives inden for 12 måneder efter køb. (og selvfølgelig kommer vers. 3 ikke inden for den periode, - så tjener Bitwig jo ingen penge).
Hvis du ikke opgradere yderligere fra vers 2, beholder du hvad du har, men ingen opdateringer fremover efter 12 md. uden betaling.

Nå, ja, - en form for subscription er det jo nok alligevel :-). Håber ikke den slags narrestreger rammer de DAWs jeg bruger.
Mac Mini M1 16Gb · MacBook Air · Quantum 2626 · Adam A7X · Logic Pro X · Golden Age Premiere PRE 73 & EQ 73

Default avatar
matsgand
Forum Donator
Indlæg: 71
Sted: København N

Indlæg af matsgand »

Hvis du ikke opgradere yderligere fra vers 2, beholder du hvad du har,
Ja, men muligvis kun frem til det at du af nogen grund, får brug for at installere din SW igen. Vil det så være muligt at finde en installer til din specifikke version og aktivere den, uden at have en subscription? Så måske du beholder det du har, indtil din disc crasher.

Medlemsavatar
bluefonia
Forum Donator
Indlæg: 1308
Sted: Kerteminde, - sådan ca.

Indlæg af bluefonia »

Når systemet er sådan, som Bitwig nu laver det, så skal man selvfølgelig gemme en kopi af seneste installer på sin backup disk :-).
Mac Mini M1 16Gb · MacBook Air · Quantum 2626 · Adam A7X · Logic Pro X · Golden Age Premiere PRE 73 & EQ 73

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Bitwig Studio 2.4 Update: Amazing new Sampler functions: Wavetable & Granular Synth

Nyt svar