Universal Audio UAD / Apollo Update tråden

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
Hippo
Synth-hvisker
Indlæg: 1549
Sted: FishCorp

Re: UAD / Apollo Update tråden

Indlæg af Hippo »

Så er der ny UAD Software - v8.4 ~ Release: 4. Nov

- Oxide Tape Recorder (UAD)
- Eventide H910 Harmonizer (Eventide)
- Marshall Silver Jubilee 2555 (Softube)
- Marshall Bluesbreaker 1962 (Softube)

I særdeleshed er jeg lun på Eventide tingen! Demo demo demo ..
Rune Borup :: Producer / Sangskriver / Synth-hvisker @ FishCorp

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Og ifølge Universal Audio skulle den afvige fra det gamle Eventide plugin, da der er mere kredsløbs-modellering med i UAD's, + at der er det keyboard-noget med.

Medlemsavatar
Fabian
Forum Donator
Indlæg: 1011
Sted: Redhotplanet.dk

Indlæg af Fabian »

UAD v8.5 ude nu

• Marshall® JMP 2203 Amplifier
• Sonnox® Oxford Envolution
• bx_digital V3 EQ Collection

Har ventet spændt på bx digital V3, med overhalet de-ess afsnit, proportional Q-type, flere tilt-filters og HP/LP slopes. I alt 24 bucks inkl. februar-kupon :-D

:!: Ved installationen oplever jeg et ‘hang’ når den afslutter opdateringen, og jeg får en fejlmedd. Alt synes dog at virke ok med mit UAD-2 satellite quad (FW). Har ikke set nogle kommentarer vedr. dette issue, og man må gå ud fra UA har beta-testet installeren på kryds og tværs. Hvis flere oplever samme, må vi droppe dem en linje!

Mac FW: v8.50
Mac TB: v8.51
Win: not yet...

http://www.uaudio.com/support/uad/85.html

.
"Here’s to the crazy ones. The misfits. The rebels. The ones who see things different"

Medlemsavatar
KristianNielsen
Medlem
Indlæg: 2491
Sted: Holbæk

Indlæg af KristianNielsen »

Overvejer lidt at hoppe på deres Precision EQ. Nogle som bruger den, og evt. kan samligne den med Massive Passive el. lign?

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Har du ikke mulighed for at demo den? Jeg demo'ede Precision og blev så irriteret på grafik og gnidret interface, at det ikke var noget for mig.

Medlemsavatar
KristianNielsen
Medlem
Indlæg: 2491
Sted: Holbæk

Indlæg af KristianNielsen »

Jo, det er nok måden at gøre det på :)

Belastende med interfacet :-/

Noget andet - jeg er nok langt bagud - men kan se, at eksempelvis Neve compressoren og Moog filteret har en "SE" udgave, som er DSP optimeret, så man dermed kan bruge flere instances - er der nogen som helst forskel på lyden? Altså, bliver der "sparet" rundt omkring på SE udgaverne for at bruge mindre DSP, eller er de bare bedre kodet?

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

KristianNielsen skrev:Noget andet - jeg er nok langt bagud - men kan se, at eksempelvis Neve compressoren og Moog filteret har en "SE" udgave, som er DSP optimeret, så man dermed kan bruge flere instances - er der nogen som helst forskel på lyden? Altså, bliver der "sparet" rundt omkring på SE udgaverne for at bruge mindre DSP, eller er de bare bedre kodet?
Ja, der bliver sparet en smule, om det er noget man kan høre noget på ved jeg ikke. Det du skal bide mærke i er, at den nyeste generation plugins ikke laves i SE udgaver. Så selvfølgelig, hvis du kan li' lyden af den gamle Neve compressor(som i gammelt plugin), så kør på, men generelt synes jeg det er få af deres gamle comps der lyder godt. DBX'en er IMO stadig fin.
Du kan se om det er nyeste generation ved at se om plugin'et kan køre på UAD-1 kort, eller om det kun virker til UAD-2. Og Apollo = UAD-2, bare for at undgå forvirring.

Medlemsavatar
KristianNielsen
Medlem
Indlæg: 2491
Sted: Holbæk

Indlæg af KristianNielsen »

Er det egentligt muligt at smide flere Satellites sammen på samme FireWire forbindelse, eller vil antallet af instances blive begrænset?

Tænker at køre 2x Duo via samme FW port på min MBP.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Hmm, de burde skrive noget om om deres firewire enheder kan daisychaines.. De plejer at være relativt grundige med info. Du skal dog nok lede lidt efter den slags info.

Medlemsavatar
KristianNielsen
Medlem
Indlæg: 2491
Sted: Holbæk

Indlæg af KristianNielsen »

Det ligner på deres hjemmeside at man godt kan daisy-chaine, men at det afhænger af FW forbindelsen. Så er bare om en standard FW-forbindelse kan trække 2xDuo...

Medlemsavatar
Hippo
Synth-hvisker
Indlæg: 1549
Sted: FishCorp

Indlæg af Hippo »

.. det handler mest af alt om hvor mange plugin-instances man kan skyde af. Fra UAD's support-side: (http://www.uaudio.com/support/apollo-support#multi-unit)
Concurrent use of up to two UAD FireWire devices (Apollo and/or UAD-2 Satellite FireWire) together in one computer system is compatible."
.. så hvis du bruger nogle af de lidt tungere plugins, så rammer du dit DSP loft lang tid før du løber tør for i/o streams mellem computeren og dine satellites ..
Rune Borup :: Producer / Sangskriver / Synth-hvisker @ FishCorp

Medlemsavatar
KristianNielsen
Medlem
Indlæg: 2491
Sted: Holbæk

Indlæg af KristianNielsen »

Yes, vil bare være sikker på at jeg kan udnytte DSP kraften fra begge Satellite's fuldt ud, inden FW båndbredden står af :)

Medlemsavatar
mica
Medlem
Indlæg: 1046
Sted: København

Indlæg af mica »

Det er ikke på UADs side endnu, men v 8.6 ser spændende ud:

http://www.pro-tools-expert.com/home-pa ... 6-software

/M
SÆLGER MACBOOK PRO 2017!


Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

JAAAAAAAAAAAAA!!!!! FENDER!!!!

Det' genialt det der
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Jeg glæder mig til at prøve Fenderen selv via demo, som sædvanlig spiller de meget stilarter jeg ikke selv beskæftiger mig med.
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Der er måske et nogenlunde tilbud på den til black friday/december udsalg. Men ikke før. Det er mit bud.

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Jeg har osse lidt ondt i økonomien pt og kan også leve med marshall plexi i mangel af at de ikke havde lavet fender, vidste slet ikke de var igang.

Hvis de laver en fender bassman, så er verden næsten perfekt.

Fender sælger sikkert stadig rigeligt med fender hot rod stadigvæk, så den laver de nok ikke som plug in.
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Prøvede endelig lige Fenderen på demo, ikke så imponeret. Den passer nok ikke til min musikstil og er overordentlig glad for Marshall Plexi plug in'et. Så sparede man da de penge.
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Har lige købt deres Ampex plug-in - måske lidt spontant men jeg oplevede gode ting på masteren.

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

+1
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

gs-dk skrev:Har lige købt deres Ampex plug-in - måske lidt spontant men jeg oplevede gode ting på masteren.
Det er også den eneste af deres båndoptagere jeg har købt. Det er sjældent jeg bruger den, men jeg kan finde på at bruge den som alternativ EQ'ing, eller som led i en bus-kæde.

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Prøv den på din Master kanal.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Jaeh, der synes jeg ikke altid den passer ind. Men jeg vil da give den et skud igen, på din opfordring. :)

Default avatar
garcia
Medlem
Indlæg: 7101
Sted: Hjallerup

Indlæg af garcia »

gs-dk skrev:Har lige købt deres Ampex plug-in - måske lidt spontant men jeg oplevede gode ting på masteren.
Jeg er vildt glad for den som en slags bus comp på samples af trommer fra gamle plader. Dem der støjer og skratter. Det rydder på en eller anden måde op, selvom det er fjollet, for de er nok indspillet til bånd allerede :lol:
Deaktiveret

Nyt svar