Universal Audio UAD / Apollo Update tråden

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
benjisan
Medlem
Indlæg: 3504
Sted: Østerbro, København

Re: UAD / Apollo Update tråden

Indlæg af benjisan »

Jeg bruger primært deres Neve 1073 preamp i Unison på optagelser. Og så en comp sat på efter i rækken.

OG så bruger jeg også deres Ampeg SVT plugin i preamp slottet til bas og en sjælden gang i mellem deres Fender 55 Tweed til guitar.

Medlemsavatar
Nullergren
Forum Donator
Indlæg: 17
Sted: Odense

Indlæg af Nullergren »

teevee skrev:hmmm, nogen der skal shoppe? ;)

Link: http://www.uaudio.com/uad-plugins/all-plugins.html
Billede
Jep [emoji3]


Sent from my iPad using Tapatalk

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8661
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

benjisan skrev:
DUBTEMPLE skrev:Og så den ufede hardware-binding
Du ved godt at det er hardwaren der får deres plugins til at virke, ikke?.
Jammen det er jo lige det jeg siger :dollargrin:

Hvad resten angår syntes jeg også at jeg har forklaret mig tilstrækkeligt. Købte primært mit dual-kort grundet Galaxy og BX20, disse anser jeg som så tilpas unikke at der blev ofret et dual-kort, trods conceptet aldrig har tiltalt mig

Havde dog håbet på lidt mere, omend ikke kalkuleret,..
/Dub

Medlemsavatar
benjisan
Medlem
Indlæg: 3504
Sted: Østerbro, København

Indlæg af benjisan »

Kalkuleret i hvilken henseende?

Default avatar
FadedMusic
Medlem
Indlæg: 64
Sted: Slangerup

Indlæg af FadedMusic »

Hej!

Er der nogle der ved om den version af Antarres AutoTune der kan købes via UAD's side benytter DSP'erne i lydkortet?
Har lige for under en måned siden givet ca 2500,- for Antarres AutoTune 8, men den benytter vidst ikke DSP'erene så vidt jeg har forstået. Er der evt. nogle der ved bedre og kan oplyse mig?
Mvh,
Nicolai

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

FadedMusic skrev:Hej!

Er der nogle der ved om den version af Antarres AutoTune der kan købes via UAD's side benytter DSP'erne i lydkortet?
Har lige for under en måned siden givet ca 2500,- for Antarres AutoTune 8, men den benytter vidst ikke DSP'erene så vidt jeg har forstået. Er der evt. nogle der ved bedre og kan oplyse mig?
Mvh,
Nicolai
Hvis du køber versionen til UAD, så afvikles den på DSP'erne, ja.
Et Solo kort kan afvikle 4 styks.
https://help.uaudio.com/hc/en-us/articl ... ance-Chart

Det ville efter min ydmyge mening være spild af penge, hvis du har samme plugin native.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Er UAD versionen ikke "kun" een realtime udgave imens AutoTune 8 stort set har alle features

Billede

Default avatar
FadedMusic
Medlem
Indlæg: 64
Sted: Slangerup

Indlæg af FadedMusic »

Jeg er selv meget i tvivl om det kan betale sig at "udskifte".

Jeg tænker at der vil komme mindre delay, ved live brug, når du bruger UAD versionen som benytter sig af DSP'erne.

Den fulde version kører så vidt jeg ved på computerens processor? Men det vil da give mere delay/latency ved brug til live shows ikke?
Min tanke gik på at vi kunne kører vokalerne igennem AutoTune live, når vi er ude og spille - Derfor jeg tænker at muligheden med mindst latency er bedst.

Jeg benytter pt. en MacBook Pro når vi er ude og spille, men er bange for det fungere for ustabilt hvis den skal trække AutoTune også. :roll:

Lydkortet vi benytter os af er et UAD Apollo Twin Mk ll Quad, hvis det ellers har noget at sige.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Du kan jo afprøve demoen, den kører i 14 dage.

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

UAD giver mening, hvis du elsker nær historietro plugins og lyd, muligheden for at putte sim-preamps og sim-forstærkere på uad'ens rigtig gode preamps via unison teknologien, meget nær nul latency til livebrug eller til musiker-medhør via console.

Det giver ikke så meget mening, tænker jeg, hvis man udelukkende sidder og mixer.

Jeg håber der kommer meget mere til live-brug med tiden, forhåbentlig i et sådan tempo at jeg kan kapere at tage stilling til, hvad jeg vil ha' . Elsker det.

Nåmen var tråden her oprindeligt ikke om update-versioner af Console og tilhørende plugins?
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
teevee
Medlem
Indlæg: 2012
Sted: Randers/Århus

Indlæg af teevee »

Jeg kan se, at der er ofte brugte UAD-1 kort til salg på Ebay og ofte, hvor tidligere ejer har investeret i plug-ins.

Jeg kan forstå, at det er gratis at overføre UAD-1 plug-in til UAD-2 jf:
http://www.uaudio.com/support/uad/xgrade.html

Spørgsmål:
1. Ville jeg kunne købe et brugt UAD-1 kort med plugins inkluderet og rippe dem over på min licens/bruger, som jeg bruger sammen med en UAD Apollo 16?
2. Hvad kan man bruge det gamle UAD-1 kort til uden UAD-1 plugins? (eller kan det bare smides ud?)

Ebay eksempel:
http://www.ebay.de/itm/Universal-Audio- ... Sw4A5Y2jfY

Ebay eksemplet er inkluderet med:
1176LN Classic Limiting Leveling Amplifier Compr
Teletronix LA-2A Compressor

Hvis jeg skulle købe begge plugins „on sale“ direkte fra UAD, så ville det koste mig 149 € x 2. Her får jeg begge for 70 €.

Giver det mening?
What?

Medlemsavatar
KristianNielsen
Medlem
Indlæg: 2491
Sted: Holbæk

Indlæg af KristianNielsen »

Synes at have læst at du ikke længere kan overføre UAD-1 licenser... Det kan selvfølgelig være lavet om, men er ret sikker på at jeg faldt over det en gang...

Medlemsavatar
Tweed
Forum Donator
Indlæg: 336
Sted: Søborg

Indlæg af Tweed »

teewee en anden ting er, at det er de gamle versioner altså ikke den nye version af 1176'eren (eller la2'eren). Du får da automatisk den gamle version med, når du køber dsp eller apollo-lydkort nu.

Medlemsavatar
teevee
Medlem
Indlæg: 2012
Sted: Randers/Århus

Indlæg af teevee »

What?

Medlemsavatar
benjisan
Medlem
Indlæg: 3504
Sted: Østerbro, København

Indlæg af benjisan »

Argh! :-D

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8661
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Bemærk at der kan være TO rabatkoder i function samtidig lige nu

Nemlig "SDD3000", Summer Mix Tape, 25 øvro

Samt evt en personlig "thanks" kode hvis der er købt noget for nylig, ligeledes 25 øvro

Lidt flovt, men faldt sgu i, og købte EP-34 Tape Echo, nedsat fra 199, til 99, og herefter de to rabatkoder, for at ende på 49 øvro

Prisen på 49 øvro er lige netop rimelig ,.. ikke super ,.. men bare rimelig

Deres normale pris på 199 øvro er syg i hovedet :)
/Dub

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

ep-34 er en af mine favorit ekkoer, når det gerne må lyde mere eller mindre smadret :)

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8661
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Christoffer I. N. skrev:ep-34 er en af mine favorit ekkoer, når det gerne må lyde mere eller mindre smadret :)
Den må bestemt gerne lyde smadret :dollargrin: (mætning/selvsving interesserer mig også en del)

Egentligt stod McDsp suiten øverst på listen, men syntes også jeg skal have en lille smule mere ud af UAD-kortet, nu det er der, Så McDsp får vente

/Dub

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Så er der en update:

V9.3
NEW IN THIS VERSION
KORG® SDD-3000 Digital Delay
Dytronics® Cyclosonic Panner
ENGL® Savage 120 Guitar Amplifier
AMS® RMX16 Expanded
Sonnox® Oxford Dynamic EQ
Unison™ for ENGL Amplifiers
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Øj fedt med flere progrmmer til RMX 16. Og så kan man opgradere til Expanded for 50$. Den bliver nok gratis via en rabatkode på et tidspunkt.

Medlemsavatar
KristianNielsen
Medlem
Indlæg: 2491
Sted: Holbæk

Indlæg af KristianNielsen »

Har kun fået tjekket nogle af de nye algoritmer til RMX16, men mit førstehånds indtryk er umiddelbart ikke positivt.. Men klart, 50 euro er en god pris, specielt med en 25 euro voucher... Kan man egentlig ende med at få plugins gratis? (såfremt upgraden koster 50 euro, og du har for 50 euro vouchers), eller går systemet ind og blokere på en eller anden måde?

Medlemsavatar
KristianNielsen
Medlem
Indlæg: 2491
Sted: Holbæk

Indlæg af KristianNielsen »

En anden ting - jeg havde et par trials kørende inden jeg opgraderede til nyeste UAD software. Efter opgraderingen, var de trials blevet re-set, så jeg kan gå ind og få nye 14 dage. Ved ikke om det er en fast ting? Dem som allerede var udløbet, var dog stadig udløbet, så ved ikke om det er en bug at de igangværende trials bliver genstartet ved opgradering?

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

KristianNielsen skrev:Har kun fået tjekket nogle af de nye algoritmer til RMX16, men mit førstehånds indtryk er umiddelbart ikke positivt.. Men klart, 50 euro er en god pris, specielt med en 25 euro voucher... Kan man egentlig ende med at få plugins gratis? (såfremt upgraden koster 50 euro, og du har for 50 euro vouchers), eller går systemet ind og blokere på en eller anden måde?
Yes, du kan godt få et plugin gratis ved brug af voucher der går i nul. De smider om sig med 25$ vouchers, så jeg venter til de forbåbentligt giver mig en 50$.. :)

Medlemsavatar
KristianNielsen
Medlem
Indlæg: 2491
Sted: Holbæk

Indlæg af KristianNielsen »

Så kom der en 50 dollar voucher, og jeg blev så gratis ejer af RMX16 upgraden.. Selve upgraden betyder ikke så meget for mig, men dejligt at kunne bruge alle sine demo-trials igen :-P

Nyt svar