Universal Audio UAD / Apollo Update tråden

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Re: UAD / Apollo Update tråden

Indlæg af Graceville »

Sååå, nogen der kan gennemskue det der med conversion? Diskussionen har været oppe omkring det her på LM, at der stort set ikke er forskel på et lydkort til 500,- og et til 22.000. Han snakker i videoen om elite class convertion.
Han nævner Dynamic range og total harmonic distortion + noise?
Hvordan hænger det sammen eller er det noget andet han taler om?
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Jeg har ikke set videoen.

Om din converter har et støjgulv på -100dB eller -120dB er ligegyldigt, da din eksterne preamp garanteret støjer -70dB. Måske mere hvis du virkelig gainer den. Eller det kan være din guitarforstærker støjer ind i mikrofonen, osv...

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

En god afskærmet guitar kommer vist ikke meget under -60dB så hut jeg hvisker.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Men selvfølgelig, laver du kritisk mix/master af symfoni-orkester, der har et stort dynamisk spænd, eller du ved at du elsker at smadre en Distresssor på som hæver signalet med 30dB, så er det selvfølgelig værd at overveje ekstra støjsvage convertere..


Nårh ja der er noget med at tråden her ikke skal bruges som diskussions/meningsudvekslings tråd. Så jeg stopper her.

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Så dvs det er ubetydeligt ift så mange andre forhold der kan spille ind såsom at guitaristen står for tæt på lydkortet osv.
Jeg bruger normalvist ikke eksterne preamps, kun dem i lydkortet via plugins, er virkelig ikke generet af egenstøj, andet end det stelstøj der kommer fra en enkelt akk. guitar med kontaktmic's men det er en helt anden historie som kan klares med groundlift.

Så summa summarum, en feature de har gjort sig umage med at fortælle om, men som ikke betyder noget men skal få dig til at skæve trist til dit nuværende lydkort.
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Christoffer I. N. skrev:

Nårh ja der er noget med at tråden her ikke skal bruges som diskussions/meningsudvekslings tråd. Så jeg stopper her.

Tråden kom til at handle om rabatkoder frem for updates, det var det jeg pointerede tidligere. Har ikke noget imod hardwaresnak.
Men nu er det jo ikke mig der er admin, så jeg bestemmer ikke noget i sidste ende.
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Graceville skrev:Så summa summarum, en feature de har gjort sig umage med at fortælle om, men som ikke betyder noget men skal få dig til at skæve trist til dit nuværende lydkort.
Jeg kan svare så simpelt her:
Du kan altid få bedre hardware. Spørgsmålet er om hjemmeproduceren har brug for mastering grade, eller hvad kaldte de det... Elite class conversion, det skal jo være op til folk selv.


Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

OMFG EN NY LEXICON :-D

Jeg er storforbruger af 224'eren.

Default avatar
Slap af Frede
Medlem
Indlæg: 270
Sted: Aabybro

Indlæg af Slap af Frede »

Christoffer I. N. skrev:OMFG EN NY LEXICON :-D

Jeg er storforbruger af 224'eren.

Det begynder at jage (som vi siger på jysk :cry: )
Instance chart
Lexicon 480L Digital Reverb and Effects 60.6% (mono) 61.3% (stereo)

Lyder dog superb

Medlemsavatar
KristianNielsen
Medlem
Indlæg: 2491
Sted: Holbæk

Indlæg af KristianNielsen »

Slap af Frede skrev: Instance chart
Lexicon 480L Digital Reverb and Effects 60.6% (mono) 61.3% (stereo)
Virker som et godt tidspunkt at nævne at jeg har et par Satellites til salg? :lol: :dollargrin:

Default avatar
Slap af Frede
Medlem
Indlæg: 270
Sted: Aabybro

Indlæg af Slap af Frede »

KristianNielsen skrev:
Slap af Frede skrev: Instance chart
Lexicon 480L Digital Reverb and Effects 60.6% (mono) 61.3% (stereo)
Virker som et godt tidspunkt at nævne at jeg har et par Satellites til salg? :lol: :dollargrin:
:-D

Medlemsavatar
the19thbear
Medlem
Indlæg: 3338
Sted: Roskilde

Indlæg af the19thbear »

Det virker helt utroligt at den skal bruge så meget dsp. Selve algoritme delen må jo fylde forsvindende lidt.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8659
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

the19thbear skrev:Det virker helt utroligt at den skal bruge så meget dsp. Selve algoritme delen må jo fylde forsvindende lidt.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Hurtig og sjusket programmering/porting må det være

Vi er helt enige om at denne gamle algoritme bestemt ikke er grådig anno 2018

Det er begrænset hvor meget der ofres på en hensyngende platform som UAD, ikke den store optimering osv, det skal bare gå hurtigt med at presse
de sidste dråber ud af conceptet

Jeg ville undersøge om ikke Lexicon SELV har et bedre alternativ uden platformsbinding, hvis det endelig skulle være,... på samme måde som Eventide har et bedre bud på f.eks. H910

Medlemsavatar
the19thbear
Medlem
Indlæg: 3338
Sted: Roskilde

Indlæg af the19thbear »

Relab har sin 480er. Jeg er ikke meget til den der fesne sen 80'er lyd (kan heller ikke lide ssl lyden), men den skulle lyde fuldstændigt som originalen.
Jeg ville klart købe den istedet.

Uad er fedt, men det er altså bare irreterende med det der dongle halløj.

Jeg er gået hen og er blevet mere og mere glad for Acustica Audio acqua plug-ins (nogle få af dem, andre er simpelthen for buggy).
Jeg ville gerne droppe uad platformen... MEN deres plug-ins lyder så dejligt.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Jeg holder mig også til Relab. Træt af UAD og deres ikke-sælge-videre politik. Plus real-time bounce.


Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Det ser fedt ud. Videoerne ihvertfald. Der skal nok tilsættes en del sved, tårer og talent før det blive så legende let.

Ja, det er blevet lidt kryptisk at få software til at virke på en Mac, men gør man som i anvisningen, skulle det gerne virke.
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg


Medlemsavatar
the19thbear
Medlem
Indlæg: 3338
Sted: Roskilde

Indlæg af the19thbear »

Puah den der capitol chamber lyder virkelig dejligt! har dog solgt mit uad FW kort da jeg ikke gade at være afhængig af deres hardware mere, men wow, hvor lyder den godt!

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Jeg gider godt :D

Mon ikke det er en Softube ting, så den er til at få fat på native på et tidspunkt? Kan jeg ikke umiddelbart læse mig frem til.

Tænkte det ikke var de vilde nyheder, kun to plugins, men lyttede lige igen, det lyder fedt!
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Graceville skrev:Jeg gider godt :D

Mon ikke det er en Softube ting, så den er til at få fat på native på et tidspunkt? Kan jeg ikke umiddelbart læse mig frem til.

Tænkte det ikke var de vilde nyheder, kun to plugins, men lyttede lige igen, det lyder fedt!
Capitol Chambers er udviklet af Universal Audio.

Hvis UAD plugins er udviklet af andre, eksempelvis Softube, Brainworx, og de portede som Eventide, Sonnox, så står det tydeligt.

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Tjek √
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Velment bump grundet ændring af overskrift, for bedre at kunne søge sig frem til tråden.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

V9.10:
UA 175B & 176 Tube Compressor Collection
10 new Mic Models for Townsend Labs Sphere
New Console App Features:
Channel DSP Pairing for running more plug?ins on inputs
+12 dB fader gain for extending mixing range


https://www.uaudio.com/uad-plugins/comp ... ction.html
https://www.uaudio.com/uad/downloads


Billede


[soundcloudset][/soundcloudset]




Nyt svar