Universal Audio UAD / Apollo Update tråden

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Re: UAD / Apollo Update tråden

Indlæg af Christoffer I. N. »

... Nej jamen tak UA, ved I godt jeres plugins er for dyre, så derfor giver I "alle jeres trofaste kunder" 50$ rabat når I launcher noget nyt? ..... :lol:

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Det er så f*cked det her.. Har lige modtaget endnu en 50$ kode ("We've missed you" blah blah), dvs. jeg kan nu potentielt spare 100$ på plugins hos dem indtil d. 30. september. Har oplevet den slags flere gange.
Mit råd til folk der har UAD ting:
Køb kun når du får rabatkode, og hop ikke på nye plugins med det samme, det kunne jo være de sendte (endnu) en rabatkode senere i den måned.

Medlemsavatar
the19thbear
Medlem
Indlæg: 3339
Sted: Roskilde

Indlæg af the19thbear »

Jeg tror aldrig jeg har fået en rabatkode:( buhuuuuuu og jeg har sammenlagt haft uad i ca 3 år


Sent from my iPhone using Tapatalk

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Ja jeg er måske også hvad de kalder "long time customer" e.l., har været med siden 2007 eller sådan..

Medlemsavatar
Claus Flid
Forum Donator
Indlæg: 3751
Sted: Slagelse(DK)

Indlæg af Claus Flid »

Bare de ikke fjerne rabatkoden igen hvis man ikke bruger den med det samme ?
-\\-Claus Flid-//-
http://www.NexusEvent.dk

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Claus Flid skrev:Bare de ikke fjerne rabatkoden igen hvis man ikke bruger den med det samme ?
Jo, alle deres rabatkoder har udløbsdatoer. I mit nuværende tilfælde har jeg 5 dages overlap hvor begge 50$ koder gælder samtidigt.
Så det er jo også en smart måde at "presse" folk til at købe.

Medlemsavatar
Claus Flid
Forum Donator
Indlæg: 3751
Sted: Slagelse(DK)

Indlæg af Claus Flid »

bom... øv ja

Billede
-\\-Claus Flid-//-
http://www.NexusEvent.dk

Medlemsavatar
Hippo
Synth-hvisker
Indlæg: 1553
Sted: FishCorp

Indlæg af Hippo »

Så er der nyt UAD-crack til folk der er afhængige af den slags. Der er et par spændende ting imellem:

~ Manley Variable Mu Limiter Compressor Plug-In (!!)
~ Vertigo Sound VSM-3 Mix Satellite Plug-In
~ Vertigo Sound VSC-2 Compressor Plug-In
~ Massenburg DesignWorks MDWEQ5 Parametric EQ Plug-In

Detaljer her:
http://www.uaudio.com/support/uad/711.html
Rune Borup :: Producer / Sangskriver / Synth-hvisker @ FishCorp

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

VSM-3 ser også lækker ud! Har allerede VSC-2 i native, den er min absolutte go-to VCA comp ITB.

Medlemsavatar
Højhus
Medlem
Indlæg: 896
Sted: Herning

Indlæg af Højhus »

Kom nu bare med fuld fri patch!!!!
www.bricksite.com/brugtudstyr - brugt og nyt udstyr fra udlejningsfirma sælges.

Medlemsavatar
Hippo
Synth-hvisker
Indlæg: 1553
Sted: FishCorp

Indlæg af Hippo »

Højhus skrev:Kom nu bare med fuld fri patch!!!!
.. det var nu ikke lige den slags "crack" jeg refererede til ..
Rune Borup :: Producer / Sangskriver / Synth-hvisker @ FishCorp

Medlemsavatar
Fabian
Forum Donator
Indlæg: 1011
Sted: Redhotplanet.dk

Indlæg af Fabian »

Synes godt nok der kommer mange nye ting fra UAD. Det virker lidt som at de hardware-producenter der har holdt igen af æstetiske årsager nu har kastet håndklædet i ringen og prøver at redde lidt omsætning ved at ingå licens-aftaler med UAD, som sikkert kan præsentere nogle overbevisende tal og prognoser. Det er jo efterhånden alle 'de store' klassikere.

Dertil er der vel god forretning i at have samtlige babies på hylden, så enhver gammel ravn, der konverterer fra OTB har mulighed for at føle sig hjemme på skærmen i næsten vante omgivelser:)

Jeg deltog for nylig i deres årlige survey, og satte faktisk forbedringer af eksisterende produkter som første prioritet, fremfor nye produkter på ønskelisten...

Synes også man evt. kunne slække lidt på det autentiske look and feel, og udvikle mere ud fra den digitale verdens præmisser, f.eks. fleksible GUI'er, A/B-features, Sidechain-options, mere sofistikerede Meters, channel-splitting på limiters/kompressorer etc.etc.

Naturligvis er der stor forskel på de forskellige high-end enheder, men jeg mener at man evt. kunne bruge energien på at maksimere, i stedet for at release f.eks. Vertigo VSM-3, når man næsten lige har introduceret Culture Vulture. Men ok, jeg har aldrig prøvet nogen af de to og kan ikke sige hvilken religion som ligeværdigt berretiger begge produkter – og med tiden udgaver af samtlige stykker hardware som har været med på en grammy!

UA har jo undersøgt sagen, og nok kommet frem til at deres målgruppe typisk også handler med følelser og erindringer, og der rammer de helt sikkert plet i kombination med ok teknologi :)
"Here’s to the crazy ones. The misfits. The rebels. The ones who see things different"

Medlemsavatar
vilddyr
Medlem
Indlæg: 1367
Sted: Kbh N

Indlæg af vilddyr »

Det synes jeg faktisk ville være eskremt ærgeligt. Det her modelling af eksisterende klassikere er hvad de kan, og der er MASSER af firmaer der brillerer med alt det andet. Fabfilter er jo eksemplariske ifht at udvikle plugs og GUI på digitale præmisser. Men det er jo ikke UA's ting, og det synes jeg egentlig er fint. Jeg synes det er perfekt at de fokuserer på at lave de her digitale kloner, og de lyder allesammen pissehamrende godt, så det skal de sgu bare blive ved med i min verden :D

Medlemsavatar
Fabian
Forum Donator
Indlæg: 1011
Sted: Redhotplanet.dk

Indlæg af Fabian »

UA skal da endelig blive ved med at udvikle nye gode digitale produkter og DSP faciliteter. Jeg mener slet ikke de skal stoppe på den front og jeg er glad for både virksomheden og langt de fleste plug-ins jeg har indkøbt i dyre domme :wink:

Med præmisser mener jeg blot, at det ikke kan skade, f.eks. at tilføre nogle diskrete ekstra fold-ud-features eller noget. Jeg tror på det vil blive godt modtaget.

Eksempelvis Fatso'en har jo en udvidet version med ekstra features der ikke findes i hardwaren, og flere (som jeg) efterlyser for eksempel channel split på Præcision Limiter, hvilket i nogen sammenhænge gør den uegnet som værktøj. Synes også det er kærkomment at de har lanceret nye revisioner af visse ældre plug-ins.

På den anden side, er der sikkert nogle indlysende årsager til at det ikke uden videre er en god idé da det nok i for høj grad kan have negativ indflydelse på salget af 3. part hardware, hvis dsp-klonen pludselig kan basics +mere. Det er en hårfin balance, som jeg dog tror vil ændre sig over tid.


Et problem kan derimod opstå hvis UA bruger samtlige ressourcer på at søsætte alle mulige kloner for at skabe revenue, men ikke udvikler i takt med den teknologiske landvinding dvs. justerer og optimerer på det eksisterende. Og gerne samtlidig med at de er informative omkring det, f.eks. ligesom i motorsportens Le Mans:)
Ellers bliver det som at købe en dyr veteranbil, hvilket self. kan have mange glæder, men ikke hvis man skal være sikker på at gennemføre hele løbet og komme i mål blandt de bedste, år efter år.

I øvrigt findes der teknologier derude, som jeg synes på nogle områder kan give bedre resultater end hvad UAD kan præstere, så for mig er de altså ikke ubetinget best-in-class, hvis det kommer an på emuleret lydprocessering. vh.
"Here’s to the crazy ones. The misfits. The rebels. The ones who see things different"

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Hey kan da faktisk være du er inde på noget dér. Altså at når de indgår aftale med andre firmaer (eksempelvis Empirical Labs med Fatso'en), så dikterer ejeren af det produkt der skal emuleres hvor mange yderligere features der skal proppes på emuleringen.

M/S Processering og SC filter på den nye Manley er åbenbart mods på den originale, så her kan man heller ikke rigtigt sige de har "leget/udviklet".. parallel-mix funktionen kan jo laves i alle moderne sequencere.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Pultec coll. eller Neve 1073 til 24$, hvilken skal jeg vælge?


UAD :luny:

Medlemsavatar
Claus Flid
Forum Donator
Indlæg: 3751
Sted: Slagelse(DK)

Indlæg af Claus Flid »

Christoffer I. N. skrev:Pultec coll. eller Neve 1073 til 24$, hvilken skal jeg vælge?


UAD :luny:
1073 er så hamrende troværdig at min hardware pre nu er solgt. En Pultec føler jo med stock. Så klart 1073 :)
-\\-Claus Flid-//-
http://www.NexusEvent.dk

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Hvordan har du fået den ned på 24 $ Christoffer?
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
Fabian
Forum Donator
Indlæg: 1011
Sted: Redhotplanet.dk

Indlæg af Fabian »

Christoffer I. N. skrev:Pultec coll. eller Neve 1073 til 24$, hvilken skal jeg vælge?
Har selv 1073'eren - god farvet lyd, selv på ren gennemstrøm, bruger den dog sjældent. Går ud fra det er samme specs, som den 1073 der nu ligger i bundle med pre-amp sektion. Måske meget rart at have en form for pre, hvis der en skønne dag skal optages et eller andet :)

Pultec (Legacy) benytter jeg væsentligt mere, men typisk kun til low-end boost/cut.

Forskellen på Legacy og Pro-Collection forekom ligeså stor (i min egen test) som f.eks. i LA-2A- eller 1176 -udgaverne, hvilket jeg synes er markant, så Pro-Coll. er naturligvis at foretrække, for mere præcist at kunne fange noget Pultec mojo, hvis det er det man går efter.

Du kan vel stadig nå at teste, eller?


Jeg har faktisk også måske tilsvarende 50+25$ voucher som ligger og brænder i lommen!
"Here’s to the crazy ones. The misfits. The rebels. The ones who see things different"

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Graceville skrev:Hvordan har du fået den ned på 24 $ Christoffer?
Har de to legacy udgaver (dvs. 1073 og pultecs), det betyder opgraderings-pris der normalt er 150$, nu med deres december-udsalg er prisen så 99$. Derudover har de så valgt at give mig 3x 25$ kuponer....


Super Fabian, jeg glor på det. Jo jeg kan nå at teste, men gør det nok ikke. Hopper på den ene af dem nok, eller andet til 100 eller derunder.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Hvilke plugins ville I andre UAD-2/Apollo brugere gerne se fra Universal Audio i fremtiden?
Personligt har jeg et par ønsker der lyder på Empirical Labs Distressor og API 2500, ihvertfald hvad angår emuleringer. Hvad angår nytænkninger kunne det være fedt med noget abstrakt bit-granular-sampling-pitch-osv. effekt, og noget EQ lignende Kush's Clariphonic, hvor de finder nogle flere frekvenser (evt. med mulighed for at slå noget analog input/output/amp-emulering til og fra). De kunne også lave et clipping plugin med forskellige valgmuligheder, de har jo efterhånden masser af emuleringer af hvordan de mener "den slags" skal lyde. At de så nok ikke har lov til at genbruge kode fra Neve og API plugins i deres eget er nok en begrænsning, og så alligevel burde det ikke være det...

Generelt ville jeg gerne se nye "originale" plugins fra dem istedet for kun emuleringer og licenseringer af flere-år gamle plugins fra andre fabrikanter.

Medlemsavatar
Højhus
Medlem
Indlæg: 896
Sted: Herning

Indlæg af Højhus »

Jeg vil hellere, bare lige for at gentage mig selv ;) have fri patch :dollargrin:
www.bricksite.com/brugtudstyr - brugt og nyt udstyr fra udlejningsfirma sælges.

Medlemsavatar
Fabian
Forum Donator
Indlæg: 1011
Sted: Redhotplanet.dk

Indlæg af Fabian »

Christoffer I. N. skrev:De kunne også lave et clipping plugin med forskellige valgmuligheder.
Jeg synes også der mangler et mere alsidigt limiter plug-in, er det det, som du mener her?
Og API 2500 ku' være interessant fra UAD, og på trods af der findes lignende fra andre producenter (Waves, Boz Digital Labs, m.fl.)


Vil også gerne se deres bud på noget Tube-Tech multiband, f.eks. SMC 2B multiband opto comp.

Andet som kunne være i min interesse:
– Summit Audio, DCL-200 tube-comp
– Masalec, MEA-2eq / MLA-2 comp.
– George Massenburg, GML parametrisk.


.
"Here’s to the crazy ones. The misfits. The rebels. The ones who see things different"

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Fabian skrev:
Christoffer I. N. skrev:De kunne også lave et clipping plugin med forskellige valgmuligheder.
Jeg synes også der mangler et mere alsidigt limiter plug-in, er det det, som du mener her?
Det var nu egenligt mere soft clipping orienteret det jeg tænkte på, også nu hvor den "analoge farve" er det de efter min mening gør rigtig godt.

Medlemsavatar
the19thbear
Medlem
Indlæg: 3339
Sted: Roskilde

Indlæg af the19thbear »

Ams 1580 delay. Nigel godrich bruger den delay meget på sine produktioner og den lyder absolut fantastisk!


Sent from my iPhone using Tapatalk

Nyt svar