U-He Hive synth

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
Rosenfeldt
Forum Donator
Indlæg: 2918
Sted: Hørsholm

U-He Hive synth

Indlæg af Rosenfeldt »

[Har tilladt mig at ændre overskriften - Mod]

Så er u-he klar med endnu en softsynth "Hive", og jeg valgte at hoppe på deres pre-purchase til $99, hvor den færdige version kommer til at koste $149. Link: http://www.u-he.com/cms/hive

Features (kort):
  • Very low CPU usage
    switch Hive’s engine to different basic characters, on the fly
    (buzzword translation would be: Multi Synth Engine Technology™)
    1 to 16x unison for each of the 4 oscillators for “super” sounds
    2 main oscillators, 2 sub-oscillators
    2 multimode filters
    Step sequencer & arpeggiator
    12 slot modulation matrix with 2 targets per slot, 4 envelopes (ADSR), 2 LFOs
    7 built in effects
    Single screen interface

Medlemsavatar
EmilZ
Medlem
Indlæg: 603

Indlæg af EmilZ »

Har leget med den et par dage. Synes den er fed, og skal helt sikkert også have den :)

Den bliver kun bedre med de features der bliver tilføjet senere hen!

Medlemsavatar
Rosenfeldt
Forum Donator
Indlæg: 2918
Sted: Hørsholm

Indlæg af Rosenfeldt »

Efter 4 måneders ventetid med den lidt begrænset betaversion, så meddeler u-he "... more news coming soon — Hive is nearly ready!". Det bliver fedt!! :-D

Medlemsavatar
asle
Forum Donator
Indlæg: 684
Sted: Cph

Indlæg af asle »

det er muligt det er mig der er blind - men er der et sted hvor folk deler presets til Hive beta'en???

Medlemsavatar
Rosenfeldt
Forum Donator
Indlæg: 2918
Sted: Hørsholm

Indlæg af Rosenfeldt »

asle skrev:det er muligt det er mig der er blind - men er der et sted hvor folk deler presets til Hive beta'en???
http://www.kvraudio.com/forum/viewtopic ... 43f13dec32

Medlemsavatar
Lasso
Medlem
Indlæg: 1775
Sted: DK

Indlæg af Lasso »

Var egentlig ret underwhelmed efter at have testet lidt. Meget Sylenth.

Kan godt lide ideen om en Uhe synth der er mere ligetil og CPU sparsom end hans andre synths men jeg synes det er på bekostning af lyden.

Bare mig?

Medlemsavatar
Hurricos
Medlem
Indlæg: 90

Indlæg af Hurricos »

Er enig, synes også den lyder lidt tynd og livløs. Men nogen gange er det jo det man har brug for. Det indbyggede reverb er dog glimrende.

Medlemsavatar
Rosenfeldt
Forum Donator
Indlæg: 2918
Sted: Hørsholm

Indlæg af Rosenfeldt »

u-he Hive er nu ude af beta, og for registreret brugere, kan version 1.0 hentes på deres webside. Link: https://www.u-he.com/cms/hive

(Den officielle release dato er den 2. juni)

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Vildt, troede den var released officielt allerede.. Men man må alligevel give dem :thumbup: for 3 store produkter på omkring 8-9 måneder.

Medlemsavatar
Rosenfeldt
Forum Donator
Indlæg: 2918
Sted: Hørsholm

Indlæg af Rosenfeldt »

Christoffer I. N. skrev:Vildt, troede den var released officielt allerede.. Men man må alligevel give dem :thumbup: for 3 store produkter på omkring 8-9 måneder.
Nej, der var tale om en betaversion der manglede en del funktioner samt presets.

Medlemsavatar
Nagel
Medlem
Indlæg: 153
Sted: KBH NV

Indlæg af Nagel »

Husk deres introduktionspris slutter imorgen - så hvis man alligvel skal have den, er der lidt at spare. :)

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Version 1.2 byder på wavetables, men det er vist lidt omstændigt at skabe nye wavetables. Bliv klogere her:
http://www.kvraudio.com/forum/viewtopic ... 1&t=511390
http://www.synthanatomy.com/2018/09/u-h ... ature.html

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

V1.2 er vist først lige blevet frigivet...

To celebrate the release of version 1.2, Hive will be available through our webstore for only 119€ until the 20th of January 2019.

The update is free for users of Hive 1.x. You can download the new version from our website and install it. Please check the release notes for installation instructions and a full list of new features.

About the update:

While this update is focused on the introduction of wavetable scanning, it also includes other new features, bugfixes, and almost 500 new factory presets.

Wavetables in Hive are easily selectable as oscillator waveforms and controlled in the Hive hexagon. There are many features available to shape the waveform any way you wish: from manual scanning to modulatable controls. As a plus: a proprietary wavetable scripting language!

This update also includes our new preset browser with tagging support, a new XY section for more performance control with intelligent auto-assignment, new modulation matrix modifiers, VST3 support, and many more improvements.


Release notes:
https://u-he.com/products/hive/releasenotes.html

Medlemsavatar
metal
Medlem
Indlæg: 946
Sted: Midtjylland

Indlæg af metal »

Jeg forsøgte for sjov at genskabe et par af min Virus presets ud fra de medfølgende wavetables fra virus'en - og de lyder overraskende ens. Der er selvfølgelig et par væsentlige forskelle i form af filter og envelopes, der ikke lyder og fungerer ens, men det er ikke helt skidt faktisk.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

metal skrev:Jeg forsøgte for sjov at genskabe et par af min Virus presets ud fra de medfølgende wavetables fra virus'en - og de lyder overraskende ens. Der er selvfølgelig et par væsentlige forskelle i form af filter og envelopes, der ikke lyder og fungerer ens, men det er ikke helt skidt faktisk.
Så hvordan, medfølger der samplede TI wavetables i Hive, eller har du selv samplet og proppet ind i Hive? Hvis det er det sidste, hvor let eller besværligt er det så?

Medlemsavatar
metal
Medlem
Indlæg: 946
Sted: Midtjylland

Indlæg af metal »

Christoffer I. N. skrev:
metal skrev:Jeg forsøgte for sjov at genskabe et par af min Virus presets ud fra de medfølgende wavetables fra virus'en - og de lyder overraskende ens. Der er selvfølgelig et par væsentlige forskelle i form af filter og envelopes, der ikke lyder og fungerer ens, men det er ikke helt skidt faktisk.
Så hvordan, medfølger der samplede TI wavetables i Hive, eller har du selv samplet og proppet ind i Hive? Hvis det er det sidste, hvor let eller besværligt er det så?
Hmm.. mener da de var med i installationen.. men det kan selvfølgelig også være nogle af de wavetables jeg har downloadet fra KVR da betaen blev gjort tilgængelig. Jeg har i hvert fald ikke selv samplet dem selv.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Super, ville gerne vide mere omkring at importere egne lyde.

Medlemsavatar
metal
Medlem
Indlæg: 946
Sted: Midtjylland

Indlæg af metal »

Christoffer I. N. skrev:Super, ville gerne vide mere omkring at importere egne lyde.
Der er ikke en smart import-funktion ligesom i Serum, så hvis du vil importere en wav-fil, så skal du gøre det i et uhm-script, som er forklaret i en medfølgende pdf. Har ikke selv prøvet det endnu. Alternativt kan man jo altid loade den i Serum, gemme og så loade i Hive. Jeg har lavet et link til alle de mange wavetables, der er tilgængelige til Serum direkte fra Hive, så der er rigeligt med wavetables at rode med.

Nyt svar