Logic Pro 10.1 ude nu.

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
Kim Olesen
Medlem
Indlæg: 1765
Sted: Odense

Logic Pro 10.1 ude nu.

Indlæg af Kim Olesen »

Via appstore.
and in the end the love you take, is equal to the love you make.
http://www.myspace.com/kimolesen

Medlemsavatar
Claus Flid
Forum Donator
Indlæg: 3751
Sted: Slagelse(DK)

Indlæg af Claus Flid »

-\\-Claus Flid-//-
http://www.NexusEvent.dk

Medlemsavatar
KristianNielsen
Medlem
Indlæg: 2491
Sted: Holbæk

Indlæg af KristianNielsen »

f*ck YEAH!!!

- Automation can now be part of a region, not just the track
- The Plug-in Manager now allows you to customize the organization of your menu
- Logic now automatically applies crossfades when cycling to reduce clicks in audio regions at cycle start and end points

f*ck NO! :evil:
logicx1.jpg
logicx1.jpg (59.55 KiB) Vist 2875 gange

Medlemsavatar
Kim Olesen
Medlem
Indlæg: 1765
Sted: Odense

Indlæg af Kim Olesen »

Masser af guf. Bare ikke det der er vigtigst for mig. Et væsentligt lysere gui.
and in the end the love you take, is equal to the love you make.
http://www.myspace.com/kimolesen

Medlemsavatar
KristianNielsen
Medlem
Indlæg: 2491
Sted: Holbæk

Indlæg af KristianNielsen »

Jeg er nu efterhånden egentlig blevet ret glad for det nye, mørke GUI... Men er selvfølgelig nok en vane/smagssag :)

Medlemsavatar
Hippo
Synth-hvisker
Indlæg: 1553
Sted: FishCorp

Indlæg af Hippo »

.. og en trap drummer! Nu skal man ikke engang kunne programmere et beat for at kopiere alt det smarte moderne musik. Tak til Apple :)
Rune Borup :: Producer / Sangskriver / Synth-hvisker @ FishCorp

Medlemsavatar
Rosenfeldt
Forum Donator
Indlæg: 2938
Sted: Hørsholm

Indlæg af Rosenfeldt »

Masser af gode nyheder og rettelser!! :)

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Hippo skrev:.. og en trap drummer! Nu skal man ikke engang kunne programmere et beat for at kopiere alt det smarte moderne musik. Tak til Apple :)
Man kan ikke beskylde Apple for ikke at have prioriteterne i orden!

Medlemsavatar
Kim Olesen
Medlem
Indlæg: 1765
Sted: Odense

Indlæg af Kim Olesen »

Holger skrev:
Hippo skrev:.. og en trap drummer! Nu skal man ikke engang kunne programmere et beat for at kopiere alt det smarte moderne musik. Tak til Apple :)
Man kan ikke beskylde Apple for ikke at have prioriteterne i orden!
Hvad havde du gerne set rettet Holger?
and in the end the love you take, is equal to the love you make.
http://www.myspace.com/kimolesen

Medlemsavatar
Salkin
Medlem
Indlæg: 21

Indlæg af Salkin »

Et i forvejen godt DAW bliver bedre! utrolig fedt med Region Automation og det nye Brush Tool i piano roll, Drum Machine Designer må være til dem der ikke gider sætte sig ind i Ultrabeat hehe :D

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Kim Olesen skrev:
Holger skrev:
Hippo skrev:.. og en trap drummer! Nu skal man ikke engang kunne programmere et beat for at kopiere alt det smarte moderne musik. Tak til Apple :)
Man kan ikke beskylde Apple for ikke at have prioriteterne i orden!
Hvad havde du gerne set rettet Holger?
Jazz trommer...

Eller fangede du ironien? ;-)

Seriøst, så synes jeg de skulle fokusere på (ud over bug fixes):

· At fixe det sluggish interface som er ca. 50% langsommere end Logic Pro 9 når man klikker på taster/funktioner, åbner menuer, m.v. - og det er på en dobbelt så hurtig ny Mac som min Logic Pro 9 kører på. Måske ikke noget alm. brugere lægger mærke til, men med min hastighed er det meget irriterende

· At rette op på den alt for mørke grafik/dårlige kontrast. Brugbarhed må altid gå forud for æstetik når vi taler et stykke værktøj.

· At opdatere audio enginen, herunder hurtig og præcis sample accurate automation (kom nu!) og få fixet zipper noise og lav opløsning ved automation.

Medlemsavatar
Kim Olesen
Medlem
Indlæg: 1765
Sted: Odense

Indlæg af Kim Olesen »

Holger skrev: Jazz trommer...

Eller fangede du ironien? ;-)

Seriøst, så synes jeg de skulle fokusere på (ud over bug fixes):

· At fixe det sluggish interface som er ca. 50% langsommere end Logic Pro 9 når man klikker på taster/funktioner, åbner menuer, m.v. - og det er på en dobbelt så hurtig ny Mac som min Logic Pro 9 kører på. Måske ikke noget alm. brugere lægger mærke til, men med min hastighed er det meget irriterende

· At rette op på den alt for mørke grafik/dårlige kontrast. Brugbarhed må altid gå forud for æstetik når vi taler et stykke værktøj.

· At opdatere audio enginen, herunder hurtig og præcis sample accurate automation (kom nu!) og få fixet zipper noise og lav opløsning ved automation.
Og polka trommer også. Hvordan de kan forbigå så vigtig en drummer feature er mig en gåde ;-)

Well det matcher ret godt hvad jeg synes de burde have gjort.

(Og har du brug for et lyser gui ved du jeg kan hjælpe)
and in the end the love you take, is equal to the love you make.
http://www.myspace.com/kimolesen


Medlemsavatar
raoul
Medlem
Indlæg: 2126

Indlæg af raoul »

The Plug-in Manager now allows you to customize the organization of your menu

Fedt ! endelig - men tør man nu osse rykke rundt på ens plugins ?

Medlemsavatar
Kim Olesen
Medlem
Indlæg: 1765
Sted: Odense

Indlæg af Kim Olesen »

raoul skrev:The Plug-in Manager now allows you to customize the organization of your menu

Fedt ! endelig - men tør man nu osse rykke rundt på ens plugins ?
Ja du ændrer ikke på pluginnets "fysiske" placering på harddiscen.Kun på hvordan det vises.
and in the end the love you take, is equal to the love you make.
http://www.myspace.com/kimolesen

Medlemsavatar
raoul
Medlem
Indlæg: 2126

Indlæg af raoul »

Kim Olesen skrev:
raoul skrev:The Plug-in Manager now allows you to customize the organization of your menu

Fedt ! endelig - men tør man nu osse rykke rundt på ens plugins ?
Ja du ændrer ikke på pluginnets "fysiske" placering på harddiscen.Kun på hvordan det vises.
Lyder for godt til at være sandt :)
Så ved jeg hvad jeg skal bruge min aften på !

Medlemsavatar
Claus Flid
Forum Donator
Indlæg: 3751
Sted: Slagelse(DK)

Indlæg af Claus Flid »

raoul skrev:
Kim Olesen skrev:
raoul skrev:The Plug-in Manager now allows you to customize the organization of your menu

Fedt ! endelig - men tør man nu osse rykke rundt på ens plugins ?
Ja du ændrer ikke på pluginnets "fysiske" placering på harddiscen.Kun på hvordan det vises.
Lyder for godt til at være sandt :)
Så ved jeg hvad jeg skal bruge min aften på !
Virker super lækkert. Jeg har lavet mapper der hedder - 1. EQ. - 2. Comp - osv
-\\-Claus Flid-//-
http://www.NexusEvent.dk

Medlemsavatar
Rosenfeldt
Forum Donator
Indlæg: 2938
Sted: Hørsholm

Indlæg af Rosenfeldt »

Plugin manager er fedt! Dejligt at man også kan lytte audiofiler igennem i browseren med piltasterne..., men det var nok mere en fejl end nyhed! :)

Medlemsavatar
Kim Olesen
Medlem
Indlæg: 1765
Sted: Odense

Indlæg af Kim Olesen »

Rosenfeldt skrev:Plugin manager er fedt! Dejligt at man også kan lytte audiofiler igennem i browseren med piltasterne..., men det var nok mere en fejl end nyhed! :)
Nej bare en reintroduktion af en feature der var i L9 :-)
and in the end the love you take, is equal to the love you make.
http://www.myspace.com/kimolesen

Medlemsavatar
Rosenfeldt
Forum Donator
Indlæg: 2938
Sted: Hørsholm

Indlæg af Rosenfeldt »

Kim Olesen skrev:
Rosenfeldt skrev:Plugin manager er fedt! Dejligt at man også kan lytte audiofiler igennem i browseren med piltasterne..., men det var nok mere en fejl end nyhed! :)
Nej bare en reintroduktion af en feature der var i L9 :-)
Var den feature ikke i de første versioner af LPX?

Default avatar
goldfinger23
Medlem
Indlæg: 146

Indlæg af goldfinger23 »

En ting, jeg godt gad, de gjorde nemmere var at ændre volumen / gain på individuelle audio clips i et track. I Cubase kan man bare trække i en firkant midt i klippet. Problemet med at automat'e volumen i Logic er jo, at hvis man senere vil ændre trackets samlede volumen, så skal man også igen ind og justere sin automation de steder, hvor lyden skal være relativt højere/lavere... Selv løser jeg dette ved at indsætte gain-plugin'et og så automate det op og ned med x db de steder, hvor det er nødvendigt... (Så kan faderen stadig bruges til at justere tracket i forhold til det samlede arrangement - og med de relative udsving). Men havde været nemmere bare at splitte det pågældende område til et separat audio clip og så "trække op/ned" i gain knappen, som man kan i Cubase...

Hvis der findes en smartere måde at gøre ovenstående på, må I endelig sige til!

Medlemsavatar
Kim Olesen
Medlem
Indlæg: 1765
Sted: Odense

Indlæg af Kim Olesen »

goldfinger23 skrev:En ting, jeg godt gad, de gjorde nemmere var at ændre volumen / gain på individuelle audio clips i et track. I Cubase kan man bare trække i en firkant midt i klippet. Problemet med at automat'e volumen i Logic er jo, at hvis man senere vil ændre trackets samlede volumen, så skal man også igen ind og justere sin automation de steder, hvor lyden skal være relativt højere/lavere... Selv løser jeg dette ved at indsætte gain-plugin'et og så automate det op og ned med x db de steder, hvor det er nødvendigt... (Så kan faderen stadig bruges til at justere tracket i forhold til det samlede arrangement - og med de relative udsving). Men havde været nemmere bare at splitte det pågældende område til et separat audio clip og så "trække op/ned" i gain knappen, som man kan i Cubase...

Hvis der findes en smartere måde at gøre ovenstående på, må I endelig sige til!
Det har du kunnet gøre i logic noget tid. Der et parameter der hedder gain i region parameter boksen til venstre.
and in the end the love you take, is equal to the love you make.
http://www.myspace.com/kimolesen

Medlemsavatar
raoul
Medlem
Indlæg: 2126

Indlæg af raoul »

en lille nederen ting med det" plugin - rykke rundt ting."
Man kan ikke indexere instrument plugins ... :(

Default avatar
goldfinger23
Medlem
Indlæg: 146

Indlæg af goldfinger23 »

Kim Olesen skrev:
goldfinger23 skrev:En ting, jeg godt gad, de gjorde nemmere var at ændre volumen / gain på individuelle audio clips i et track. I Cubase kan man bare trække i en firkant midt i klippet. Problemet med at automat'e volumen i Logic er jo, at hvis man senere vil ændre trackets samlede volumen, så skal man også igen ind og justere sin automation de steder, hvor lyden skal være relativt højere/lavere... Selv løser jeg dette ved at indsætte gain-plugin'et og så automate det op og ned med x db de steder, hvor det er nødvendigt... (Så kan faderen stadig bruges til at justere tracket i forhold til det samlede arrangement - og med de relative udsving). Men havde været nemmere bare at splitte det pågældende område til et separat audio clip og så "trække op/ned" i gain knappen, som man kan i Cubase...

Hvis der findes en smartere måde at gøre ovenstående på, må I endelig sige til!
Det har du kunnet gøre i logic noget tid. Der et parameter der hedder gain i region parameter boksen til venstre.
Ah - smukt :) Skiftede til Logic fra Cubase for et par måneder siden, og må sige, at det efterhånden er færre og færre ting, jeg savner ved sidstnævnte.

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Nogen det er lykkedes at få Vintage Melotron (nyt instrument, tror jeg) ?

Det findes ikke som additional content eller nogen steder så vidt jeg kan se

men det lyder fedt med en melotron som jeg glæder mig til at lege med HVIS det lykkes mig at få adgang til den

Cheers

Morten
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Nyt svar