Omnisphere 2 kommer

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
midibass500
Medlem
Indlæg: 339
Sted: Aarhus

Omnisphere 2 kommer

Indlæg af midibass500 »

Så er der nyt til Spectrasonics-fans :-)

https://www.spectrasonics.net/products/ ... /index.php

...mon ikke det er er en block buster allerede :-)
Martin Ahm

Laver lyd til brands - og udgiver 80er elektro på vinyl
Ahmatron - musik og lyddesign til broadcast
Code Elektro - 80er elektro

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Kan ikke vente…..egen import af samples!!!!! Yeah……!!!

Medlemsavatar
Kim Olesen
Medlem
Indlæg: 1765
Sted: Odense

Indlæg af Kim Olesen »

Jeg bliver 246 dollars fattigere på dagen den udkommer :-)
and in the end the love you take, is equal to the love you make.
http://www.myspace.com/kimolesen

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Ja - gad vide om der bliver en upgrade pris......eller er det upgrade-prisen. Uanset hvad - det bliver købt med det samme.

Medlemsavatar
Kim Olesen
Medlem
Indlæg: 1765
Sted: Odense

Indlæg af Kim Olesen »

gs-dk skrev:Ja - gad vide om der bliver en upgrade pris......eller er det upgrade-prisen. Uanset hvad - det bliver købt med det samme.
Mener jeg læste 246 dollars.
and in the end the love you take, is equal to the love you make.
http://www.myspace.com/kimolesen

Medlemsavatar
derermusikanten000
Medlem
Indlæg: 1299
Sted: copenhagen

Indlæg af derermusikanten000 »

Trist at den ikke virker med OS X 10.6.8 snow leopard.

Hej - hvis jeg køber og opdaterer til mountain lion - kan jeg jo godt køre Omnisphere 2 , jeg har 1 eren -- kører mountain lion stabilt i forhold til div software og lydkort
håber at få nogle solide svar
på forhånd tak.
Senest rettet af derermusikanten000 lør 24. jan 2015 09:55, rettet i alt 2 gange.

Medlemsavatar
mj
Medlem
Indlæg: 678
Sted: København

Indlæg af mj »

gs-dk skrev:Ja - gad vide om der bliver en upgrade pris......eller er det upgrade-prisen. Uanset hvad - det bliver købt med det samme.
249 US dollars
199 hvis du er vip - har omnis, trillian og stylus rmx.

Det bliver en hvid sommer i år :-D
Bring out the gimp

Default avatar
the songcabinet
Forum Donator
Indlæg: 1119

Indlæg af the songcabinet »

Hold da op Eric Persing har tabt sig!
Troede nu at den første nye version ville blive Stylus RMX. Det er lidt øv at den stadig hænger.
Omnisphere kunne i forvejen så meget, at mulighederne slet ikke var udtømt endnu for mig. Men hold da op nogle fede features i v2!
Heldigvis er jeg VIP, så det er en timesaver og nobrainer :-D

Medlemsavatar
K-Bee
Medlem
Indlæg: 840
Sted: Kbh

Indlæg af K-Bee »

Ja, han er blevet tynd! :-D
Jeg tror han har lavet alle de overflødelige kilo om til patches som Omni 2 nu har over 10.000 af :lol:

Spøg til side, er lidt glad for jeg ikke købte omni 1 for ikke så lang tid siden nu når den mildest talt imponerende efterfølger er klar til april 8-)

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

.... det ligner nu for alvor en synth jeg ikke kan undvære. :shock:
Granular-delen giver en anden måde at arbejde med samples på, bevares man kan muligvis lave noget lignende med eksempelvis Camel Audio Alchemy.
De nye lydkilder lyder mindst ligeså fede og interessante som jeg husker de gamle fra de tidligere videoer.

Jeg tror jeg begynder at spare op nu. :)

Medlemsavatar
Rosenfeldt
Forum Donator
Indlæg: 2933
Sted: Hørsholm

Indlæg af Rosenfeldt »

Den skal i stalden!!

Medlemsavatar
Luny Tune
Forum Donator
Indlæg: 7049
Sted: Snekkersten

Indlæg af Luny Tune »

Sakset fra siden:
"PRICING: $499/399€
UPGRADES: See TECHSHOP for details
AVAILABILITY: April 30"

Jeg var lige ved at bestille Omnisphere forleden, men nu hvor denne er annonceret til samme pris må jeg hellere lige tjekke hvad de siger vedr. grace period osv...

EDIT: Ahhhh, de skriver på produktsiden at køber man nu så får man 2'eren gratis når den kommer. Fint fint. :)
SnakeRock - PickYourPriceMastering
Citat Bryla: "Noget jeg absolut ikke er fortaler for er våben, narko og NI's Akoustik Pianos."

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Dejligt at vide. :) Det er jo også fornuftigt for dem at få så mange kunder i stalden så hurtigt som muligt.

Medlemsavatar
midibass500
Medlem
Indlæg: 339
Sted: Aarhus

Indlæg af midibass500 »

Gad vide om der er en Stylus2 i vente også? :-)
Martin Ahm

Laver lyd til brands - og udgiver 80er elektro på vinyl
Ahmatron - musik og lyddesign til broadcast
Code Elektro - 80er elektro

Default avatar
the songcabinet
Forum Donator
Indlæg: 1119

Indlæg af the songcabinet »

midibass500 skrev:Gad vide om der er en Stylus2 i vente også? :-)
Ja, men nu vil de vel ikke konkurrere mod sig selv, så det bliver nok først i sidste halvdel af 15'.

Medlemsavatar
Luny Tune
Forum Donator
Indlæg: 7049
Sted: Snekkersten

Indlæg af Luny Tune »

Arh, Stylus konkurrerer vel ikke med Omnisphere, hva'? Eller tænker du mere at de konkurrerer om budgetter?

Jeg havde i øvrigt besluttet mig for at købe den billigere Alchemy for at spare nogle penge, men de lukkede jo biksen d. 8. januar så nu er der vist kun Omnisphere tilbage af interessante alternativer for mig. Den bliver jeg så nok heller ikke ked af. :-P
SnakeRock - PickYourPriceMastering
Citat Bryla: "Noget jeg absolut ikke er fortaler for er våben, narko og NI's Akoustik Pianos."

Medlemsavatar
midibass500
Medlem
Indlæg: 339
Sted: Aarhus

Indlæg af midibass500 »

the songcabinet skrev:Ja, men nu vil de vel ikke konkurrere mod sig selv, så det bliver nok først i sidste halvdel af 15'.
Luny Tune skrev:Arh, Stylus konkurrerer vel ikke med Omnisphere, hva'? Eller tænker du mere at de konkurrerer om budgetter?
Bruger også Omnisphere og Stylus til to vidt forskellige ting - og de komplimenterer hinanden rigtig godt.
Martin Ahm

Laver lyd til brands - og udgiver 80er elektro på vinyl
Ahmatron - musik og lyddesign til broadcast
Code Elektro - 80er elektro

Default avatar
the songcabinet
Forum Donator
Indlæg: 1119

Indlæg af the songcabinet »

Markedsføringsmæssigt giver det ikke megen mening at udgive to nye versioner af sine produkter på samme tid. Selv om Stylus og Omnisphere ikke konkurrerer direkte, så kan firmaet jo godt lave et setup der får dem til det, fx ved at opdatere samtidigt. De fleste har jo trods alt ikke ubegrænsede budgetter, så de kan blive bragt i en situation hvor de må vælge. Det vil Spectrasonics da nok undgå. Først vil de sælge alt den kan trække på Omni 2, og så når salgskurven falder, vil de komme med den næste i pipeline'n, tror jeg.

Lidt a la Toontrack, som nok kommer med en opdateret Superior, når EZ Drummer 2 fader lidt. Men det kan man jo helt gratis mene en masse om. Uanset er Spectrasonics software no. 1 i min bog.
Senest rettet af the songcabinet søn 25. jan 2015 19:48, rettet i alt 1 gang.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Lige hvad det angår kommer det jo også an på hvor omfattende opdateringen skal være. I tilfældet med Omni 2 synes jeg det er fint at rulle produkterne ud 1 for 1, når nu det er så omfattende, og ikke bare en opdatering som i "nu 64 bit og aax understøttelse" e.l. Hvad den sidste slags angår, synes jeg det er super hvis firmaerne samler det sammen og så udgiver opdateringer til alle produkter på samme tid.

Medlemsavatar
Luny Tune
Forum Donator
Indlæg: 7049
Sted: Snekkersten

Indlæg af Luny Tune »

Det har du selvfølgelig ret i, The Songcabinet.

Jeg har bestilt Omnisphere 1.5 nu. Var ellers også lige en tur forbi Synthmaster også for at høre om den kunne dække behovet. Men jeg leder netop efter de der atmospheres, pads osv. også ud over de mere rene synth-ting. Omni dækker bare hele spektret, synes jeg, og når jeg nu ikke rigtig er keyboardspiller med RIGTIG forstand på alle parametrene og helst skal have en svejtserkniv så er der nok ikke vej uden om Omni.

Hvor tung er 1.5 at køre? Jeg er fornuftigt bevæbnet men det kunne være nice lige at høre hvad jeg har udsigt til....

Og ja, det bliver spændende at se hvor omfattende upgraden bliver. Det er selvfølgelig en kæmpe ting for nogle at man kan importere egne samples, men hvis det er "det eneste" så vil det for mit vedkommende nok ikke gøre sååå stort forskel.
SnakeRock - PickYourPriceMastering
Citat Bryla: "Noget jeg absolut ikke er fortaler for er våben, narko og NI's Akoustik Pianos."

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Jeg tror ikke du skal regne med at den trækker din maskine i knæ bare sådan lige, nu hvor den har nogle år på bagen. Det lyder dog til at man vil kunne maxe nærmest alle maskiner ud, hvis der er muligheder for 10 lydkilder i én patch, det lyder til at det kan blive temmelig komplekst.

Medlemsavatar
midibass500
Medlem
Indlæg: 339
Sted: Aarhus

Indlæg af midibass500 »

Eftersom de to produkter er vidt forskellige, tvivler jeg på, at der vil være nogen nævneværdig kannibalisering af markedet. Hvis Spectrasonics var den eneste softwareproducent i verden, så var det en anden sag.
Men eftersom jeg ikke er softwareproducent, kender jeg ikke alle mekanikker omkring det specifikke marked på globalt plan. Dog er sandsynligheden stor for, at jeg bliver nødt til at købe alt, hvad de laver...lige når det kommer ud :-)

Stylus kom i 2004 så vidt jeg kan se, og Omnisphere er fra 2008 - begge blev opdateret efterfølgende - og de har kørt supergodt hos mig.
Martin Ahm

Laver lyd til brands - og udgiver 80er elektro på vinyl
Ahmatron - musik og lyddesign til broadcast
Code Elektro - 80er elektro

Medlemsavatar
Nikolajs
Medlem
Indlæg: 920
Sted: Helsingør

Indlæg af Nikolajs »

Wow. Tror slet ikke jeg ville få lavet musik med et dyr, der har så mange muligheder for at pille og dreje. Men fedt at andre kan! :)
[color=#FF0000]Es ist nicht kaputt, es klingt nur so.[/color]

- Nikolaj.

Medlemsavatar
kandersen
Forum Donator
Indlæg: 853
Sted: ejby, lille skensved (Køge)

Indlæg af kandersen »

nogen af jer der kender Electra 2

https://tone2.com/html/electra2%20overview.html

Medlemsavatar
Luny Tune
Forum Donator
Indlæg: 7049
Sted: Snekkersten

Indlæg af Luny Tune »

Lyttede lige til demoer nu og den lyder sgu godt. Lige til mig personligt er den for meget synth og for lidt kulisse, hvis jeg må sige det sådan, men igen laver jeg jo ikke elektronisk musik.

Umiddelbart synes jeg den lyder bedre end både Alchemy og Synthmaster (som også er en spiller på den bane, men som har noget mere "egenlyd") og den er sådan set fint prissat. Skal man have hele pakken ser det dog ud til at man kommer til at slippe lige så meget som eller mere end for Omni, men det kan godt være man kan spare noget på den del fordi man måske stilmæssigt godt kan undvære meget af det.

EDIT: Hov, jeg har lyttet på demoer til Gladiator'en også i den tro at det var Electra'en. Men den lader stadig til at kunne det meste rent synthmæssigt.
Senest rettet af Luny Tune man 26. jan 2015 00:42, rettet i alt 1 gang.
SnakeRock - PickYourPriceMastering
Citat Bryla: "Noget jeg absolut ikke er fortaler for er våben, narko og NI's Akoustik Pianos."

Nyt svar