Extern Cardbus?

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
Morten Hjort
Medlem
Indlæg: 1428
Sted: Virum

Extern Cardbus?

Indlæg af Morten Hjort »

Jeg skal have et lydkort til min nye Macbook og jeg har hele tiden haft kig på RME Adi-2, men da jeg snart går i "Gyraf-diy mode" (forhåbenligt får jeg det lært), så vil jeg gerne have nogle flere indgange så jeg kan bruge externe compressorer og eq's (læs flere kanaler). Problemet er bare at alle firewire løsninger på markedet er med preamps og dem skal jeg ikke bruge da jeg har en lækker én selv. Derfor har jeg set lidt på Multiface, som jo lyder skide godt og som ikke koster en bondegård. Jeg skal jo så enten have et externe firewire til "cardbus-boks" eller noget firewire til ADAT så jeg kan connecte det til min nye Macbook. Findes der sådanne løsninger eller har i andre og bedre idéer?

Medlemsavatar
chrismads
Medlem
Indlæg: 63
Sted: Århus

Indlæg af chrismads »

Multifacet er lavet til enten at køre via PCI eller PCMCIA. Tjek Aages hjemmeside. Prisen er vist omkring de 8 kilo for det hele!

Har selv Multifacet på PCI kort, og det lyder bare dejligt, og fylder intet hvis man skal rundt omkring i den vide verden!
Latency er ikke noget problem, da der følger noget mikssoftware med! Bare dejligt. :-P
Chrismads
MacBook Pro (15", ultimo 2011), RME-babyface, UA LA-610, Logic pro 10.2.0., ATC T16, Neumann U87, AKG 414...

Medlemsavatar
chrismads
Medlem
Indlæg: 63
Sted: Århus

Indlæg af chrismads »

Med hensyn til pris kan man jo lige ringe til Hr. Poul Halvpris i hans nye "Pouls Audio Butik" på 86193535 og tale for sin syge moster. Fik mit kort + boks for 6.000!!! Og en hyggelig snak.

http://www.clst.dk/
Chrismads
MacBook Pro (15", ultimo 2011), RME-babyface, UA LA-610, Logic pro 10.2.0., ATC T16, Neumann U87, AKG 414...

Medlemsavatar
Buddy76
Medlem
Indlæg: 402
Sted: Rønde

Indlæg af Buddy76 »

chrismads skrev:Med hensyn til pris kan man jo lige ringe til Hr. Poul Halvpris i hans nye "Pouls Audio Butik" på 86193535 og tale for sin syge moster. Fik mit kort + boks for 6.000!!! Og en hyggelig snak.

http://www.clst.dk/
Det vil desværre ikke fungere på MacBook'en, da en hverken har PCI eller PCMCIA-port - derfor er det nødt til at være en firewire-baseret løsning.

Jeg kender desværre ikke rigtig selv til en firewire-løsning uden preamps - meeen, mon ikke de findes.

Mvh.
Søren Petersen

Medlemsavatar
Morten Hjort
Medlem
Indlæg: 1428
Sted: Virum

Indlæg af Morten Hjort »

Jeg kender et sted man kan købe Multiface 1 til 3000,- for ny, så prisen er ikke så gal.
Ved godt at den ikke kan bruges med en Macbook, men det er jo derfor jeg søger en extern pcmia/cardbus mulighed (ved der findes externe cardbus "ting" som dog kun virker med nogle få producenter)...

Nyt svar