[Løst] Computer starter ikke op

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
Woopex
Medlem
Indlæg: 467
Sted: Viborg

[Løst] Computer starter ikke op

Indlæg af Woopex »

Hej LM!

Jeg står med det problem, at jeg lukkede min computer ned på normal vis igår, men i dag da jeg forsøger at starte den, så kommer første skærm frem med mit motherboard, altså skærmen hvor jeg kan gå ind i BIOS, boot menu osv.

Derfra kommer den dog ikke videre og jeg aner ikke hvad der skulle kunne gøre det, da den kørte perfekt igår?

OS er Win 7.

På forhånd mange tak! :)
Senest rettet af Woopex ons 2. sep 2015 16:17, rettet i alt 1 gang.

Medlemsavatar
kandersen
Forum Donator
Indlæg: 853
Sted: ejby, lille skensved (Køge)

Indlæg af kandersen »

Prøv at tryk F8 flere gange, efter skærmbilledet fra bios er forvundet. Hvis du kommer ind i menuen, så prøv at start op i "fejlsikker tilstand".
Det er muligt du skal gøre nogle forsøg, inden du rammer. Det er ganske kort tid du har til at trykke F8 i.

Medlemsavatar
Woopex
Medlem
Indlæg: 467
Sted: Viborg

Indlæg af Woopex »

Har givet det en del forsøg nu - uden held. Har også opdaget, at der først kommer lys i mus og tastatur, når "motherboard billedet" er kommet frem. Nærmest simultant virker det til.

Kan det være, at jeg skal have fat i et andet keyboard for at kunne gøre dette, eller? Pt. har jeg et razor blackwidow

Medlemsavatar
kizz
Medlem
Indlæg: 811
Sted: 8000

Indlæg af kizz »

Prøv at sætte din Windows installations disk i og lav en repair,hvis du da kan nå så langt..

Medlemsavatar
Woopex
Medlem
Indlæg: 467
Sted: Viborg

Indlæg af Woopex »

Tak for hjælpen! Det endte med at løse sig ved, at jeg hev strømstikket ud af computeren og trykkede et par gange på Tænd-knappen og så smed strømstikket i igen :)

Nyt svar