Empirical Labs Arousor

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
Hippo
Synth-hvisker
Indlæg: 1553
Sted: FishCorp

Re: Empirical Labs Arousor

Indlæg af Hippo »

Christoffer I. N. skrev::dollargrin:
Post gerne noget lyd eller video, eller bare flere erfaringer, når du har noget du vil dele, Rune. :)
Så snart jeg lige får den arbejdet ind i mit workflow, skal jeg nok dele nogle betragtninger. Den får plads mellem UAD 1176 / UAD LA2A / Waves C1 / FabFilter C2 + ProMB / UAD dbx 160 / UAD LA4A / UAD FairChild .. som allesammen kan hver deres ting synes jeg. Har ikke lyst til at undvære nogen af dem ..
Rune Borup :: Producer / Sangskriver / Synth-hvisker @ FishCorp

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Hey Rune
Du skrev i en anden tråd at du havde lært Arousor bedre at kende. Kan du uddybe mere om den her i tråden?

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Intro-tilbudet på 299$ istedet for 349$ gælder iøvrigt stadig. På ELI's facebook skriver de d. 1/7, at rabatten gælder "den næste uges eller sådan". Altså kunne man måske forestille sig at det holder til mandag, er mit gæt.

Medlemsavatar
Hippo
Synth-hvisker
Indlæg: 1553
Sted: FishCorp

Indlæg af Hippo »

.. altså - den er hurtig og flexibel, det er nemt at blende wet / dry forholdet, og er ret meget "sig selv" .. men .. hent .. nu .. bare .. den .. demo!
Rune Borup :: Producer / Sangskriver / Synth-hvisker @ FishCorp

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Intro-tilbudet gælder stadig.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

LOL hvor er det flot. I start Juli skriver de på facebook at tilbudet snart ikke gælder længere.
Gæt selv.. Den kan stadig fås med 50$ rabat, til 300$.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Version 1.0 release på mandag d. 26.
Man kan stadig spare 50$ og købe den for 300$ på deres shop. Man kunne måske forestille sig at det stoppede når V1 er ude.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

LOL for helvede..
Så er der fuld release.
Og ELI har tilfældigvis lige 20 års jubilæum eller 20 år med Distressor.
Så man sparer 20% de næste 20 dage. Det giver en tilbuds pris på 280$, 20$ billigere end dem der har købt beta'en....
Jeg ved ikke med jer, men jeg synes det er :doh: :luny:

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Revision 2.0, indtil videre kun til Mac.
http://www.empiricallabs.com/arousor.ht ... ewfeatures

Iøvrigt har de skrabet 100$ af deres egen pris i denne anledning. JRRShop har ikke fulgt med ned, kan være de gør det indenfor nogle dage. De plejer gerne at ville være billigere end producenten.

Medlemsavatar
stralner
Medlem
Indlæg: 1504
Sted: Nordjylland

Indlæg af stralner »

Hvis eller det var pengene værd er prisen da ikke skræmmende :shock:

Jeg forstår bare ikke alle de her "Nye" plug-ins for de har ikke noget nyt at tilbyde frem for andre. Det må sgu da være pointen.

Hvad består det her af:

Et filter
En eq
Saturation
og naturligvis en compressor

Men hvad er det vi vil med et nyt plug-in, vel have noget vi ikke har i forvejen? Bedre lyd, flere detaljer og hurtigere workflow eller bedre noget der kommer nærmere analog kvalitet..ikke :wink:

Den bedste compressor pt. hvis vi snakker channel compressor er efter min ydmyge mening Solid state logic´s duende Xvalve-compressor som har Tube saturation (pisse god lyd) Filter, sidechain og mix knob. Smid lige x-saturator i røven af den med mulighed for drive, 2 and 3 harmonic,depth and shape så har du en udgave Emperial labs Arouser der er helt, helt uden sammenligning. For jeres egen skyld, prøv selv at sammenligne I bliver så meget overrasket kan jeg godt love for. Ud af alle plug-ins jeg har testet er der intet til dato der kommer i nærheden af Duende Plug-ins og det siger ikke så lidt. Nu snakker vi ikke pris her for der er også en forskel, men brug dog pengene på få rigtige plug-ins frem for en masse middel gode plug-ins.

Men hvis dit budget er lavt er den her til gengæld ikke helt dårlig. Jeg har set værre eksempler :puke:

Hippo, hvorfor samligner du med Fabfilter Pro MB, det er 2 totalt forskellige compressore?
Cubase 11 pro

Medlemsavatar
Hippo
Synth-hvisker
Indlæg: 1553
Sted: FishCorp

Indlæg af Hippo »

.. det var nu heller ikke for at sammenligne, men blot for at nævne nogle af de dynamiske værktøjer jeg bruger til daglig.

Jeg er som sagt ret glad for Arouser; den gør noget jeg godt kan lide og er lige præcis som fleksibel som jeg ønsker, uden at være en jack-of-all-trades ting som feks Fab C2, som jeg aldrig rigtig er blevet helt gode venner med, selvom jeg er overbevist om der er en masse potentiale i den. Jeg er ret meget et vane-dyr, og bruger forskellige comps til forskellige opgaver. For mig er Arouser god til "hurtige" ting, hvor der skal høvles en del db af, og det måske ligefrem er ønskværdigt at det knaser lidt ;) .. i modsætning til ProMB som jeg stort set udelukkende bruger til at løse problemer med ..
Rune Borup :: Producer / Sangskriver / Synth-hvisker @ FishCorp

Medlemsavatar
stralner
Medlem
Indlæg: 1504
Sted: Nordjylland

Indlæg af stralner »

Hippo skrev: i modsætning til ProMB som jeg stort set udelukkende bruger til at løse problemer med ..
Det er den så også vældig, velegnet til :) C2 bruger jeg kun sidst i kæden, hvis overhovedet, men det er en glimrende compressor/compressore og hvis du har den burde du blive bedre venner med den for den er meget clean og responsive. Den er så desværre ikke så agressiv som jeg kunne ønske mig :)
Cubase 11 pro

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

stralner skrev:Hvis eller det var pengene værd er prisen da ikke skræmmende :shock:

Jeg forstår bare ikke alle de her "Nye" plug-ins for de har ikke noget nyt at tilbyde frem for andre. Det må sgu da være pointen.

Hvad består det her af:

Et filter
En eq
Saturation
og naturligvis en compressor

Men hvad er det vi vil med et nyt plug-in, vel have noget vi ikke har i forvejen? Bedre lyd, flere detaljer og hurtigere workflow eller bedre noget der kommer nærmere analog kvalitet..ikke :wink:

Den bedste compressor pt. hvis vi snakker channel compressor er efter min ydmyge mening Solid state logic´s duende Xvalve-compressor som har Tube saturation (pisse god lyd) Filter, sidechain og mix knob. Smid lige x-saturator i røven af den med mulighed for drive, 2 and 3 harmonic,depth and shape så har du en udgave Emperial labs Arouser der er helt, helt uden sammenligning. For jeres egen skyld, prøv selv at sammenligne I bliver så meget overrasket kan jeg godt love for. Ud af alle plug-ins jeg har testet er der intet til dato der kommer i nærheden af Duende Plug-ins og det siger ikke så lidt. Nu snakker vi ikke pris her for der er også en forskel, men brug dog pengene på få rigtige plug-ins frem for en masse middel gode plug-ins.

Men hvis dit budget er lavt er den her til gengæld ikke helt dårlig. Jeg har set værre eksempler :puke:

Hippo, hvorfor samligner du med Fabfilter Pro MB, det er 2 totalt forskellige compressore?
Det er mig en gåde, at du kan komme op at ringe over en emulering af en SSL channel strip, men at du ikke anerkender værdien af en emulering af en Distressor, som er en uomtvistelig nyklassiker i alverdens studier.
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
stralner
Medlem
Indlæg: 1504
Sted: Nordjylland

Indlæg af stralner »

Smittefar skrev: Det er mig en gåde, at du kan komme op at ringe over en emulering af en SSL channel strip, men at du ikke anerkender værdien af en emulering af en Distressor, som er en uomtvistelig nyklassiker i alverdens studier.
Jeg underkender ikke Arouser, jeg erkender blot at der ikke rigtig er noget nyt i det. Hvis vi skal "komme op at ringe" skal det jo være fordi at vi kan hente noget i det som noget nyt brugbart eller bedre kvalitet eller noget helt 3´de. Jeg personligt vil helst ikke risikere at at anbefale/endorse et plug-in til nogen herinde med mindre det er pengene værd. Markedet er toltalt uoverskueligt hvis man ikke som jeg og andre har været med i 20-30 år.
Så beklager hvis du ser det som kritik, det er det ikke. Men jeg tænker meget over at brugere der er mindre øvet end os læser disse tråde. Nogen kunne fristes til at tro at man bør købe alt hvad vi jubler over :-D
Cubase 11 pro

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Du underkender den da i allerhøjeste grad. Hvis der ikke er noget nyt i et plugin, fordi det blot indeholder filter, EQ, saturation og Compression, så kan man sige, at der ikke er noget nyt i 99% af alle plugins - inkl. Alle Duendes channelstrip, compressor og EQ plugins
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
stralner
Medlem
Indlæg: 1504
Sted: Nordjylland

Indlæg af stralner »

Smittefar skrev:Du underkender den da i allerhøjeste grad. Hvis der ikke er noget nyt i et plugin, fordi det blot indeholder filter, EQ, saturation og Compression, så kan man sige, at der ikke er noget nyt i 99% af alle plugins - inkl. Alle Duendes channelstrip, compressor og EQ plugins
Måske tænker vi lidt forskelligt. Ud fra et produktivt synspunkt er det ikke hensigtsmæssigt at kaste sig over alt nyt hardware for du lære aldrig rigtig dit gear at kende så. Plug-ins er langt værre for der er langt flere modeller end der er hardware. Sagt på en anden måde, du kan ikke skære kød lige godt med alle knive i blokken. De skære alle sammen men en er ofte bedre end de andre men til forskellige opgaver er de god hver for sig. Hvor mange blokke er nødvendig for at udføre opgaven ? Så nej jeg erkender blot at for at skifte blok skal der være en god grund til det for du kan ikke skifte kun den ene kniv uden at påvirke hele sættet. Arousor er ganske vist ny men nyt er langt fra en kvalitets garanti. Og de fleste kan selv Bygge sige en Arousor ud af de plug-ins de i forvejen har. Det er mit budskab. Jeg respekterer fuldt ud hvis du har en anden mening i den sag!

Og du har fuldstændig ret, der er ikke noget nyt i Duende plug-ins de er ikke nye mere. Min omstændige test som har været vældig tidkrævende grundet det enorme udbud har dog afsløret at selvom at de ikke er nye så er de ihvertfald foran i udviklingen når vi taler kvalitet, om de er musikkalske eller om de lever op til en bestemt standard som jeg har sat. Blandt andet at have så naturlig en gengivelse af kilde materialet som mulig også efter processering. Men som jeg har sagt flere gange, lad være med at tage mit ord for det, prøv det selv. Din mening vægter lige så tungt som min og der er ikke noget rigtigt eller forkert ...(i reglen)
Cubase 11 pro

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Kan vi blive enige om, at en Distressor er en ret udbredt kompressor? Kan vi også blive enige om, at det her er det første Distressor plugin på markedet? Kan vi også blive enige om, at der faktisk er ret mange, der har ønsket netop sådan et plugin? Kan vi sågar blive enige om, at når folkene bag Distressor også står bag Arousor, så er der en god chance for, den faktisk repræsenterer enheden rimelig godt?

Det hele handler jo om workflow. Hvis man er vant til at bruge en Distressor, så er det sgu lidt ærgerligt at skulle sætte 4-5 andre plugs op for at opnå noget, der lugter lidt af det samme.

Der er mange veje til målet, og jeg anbefaler altid den nemmeste. Det her er muligvis ikke den hurtigste/nemmeste vej for dig, men du skriver, at det ikke er den hurtigste vej for nogen.

Jeg er meget spændt på din video.
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
raoul
Medlem
Indlæg: 2126

Indlæg af raoul »

Sknote var vist først med distressor.
http://www.sknoteaudio.com/wp/index.php ... h-midside/

Medlemsavatar
stralner
Medlem
Indlæg: 1504
Sted: Nordjylland

Indlæg af stralner »

Smittefar skrev:Kan vi blive enige om, at en Distressor er en ret udbredt kompressor? Kan vi også blive enige om, at det her er det første Distressor plugin på markedet? Kan vi også blive enige om, at der faktisk er ret mange, der har ønsket netop sådan et plugin? Kan vi sågar blive enige om, at når folkene bag Distressor også står bag Arousor, så er der en god chance for, den faktisk repræsenterer enheden rimelig godt?

Det hele handler jo om workflow. Hvis man er vant til at bruge en Distressor, så er det sgu lidt ærgerligt at skulle sætte 4-5 andre plugs op for at opnå noget, der lugter lidt af det samme.

Der er mange veje til målet, og jeg anbefaler altid den nemmeste. Det her er muligvis ikke den hurtigste/nemmeste vej for dig, men du skriver, at det ikke er den hurtigste vej for nogen.

Jeg er meget spændt på din video.
1. Distressor ER ret udbredt!
2. Det er ikke det første distressor plugin f.eks: http://www.cocellproductions.com/Pensadia/sor8.html
3. Der Er mange der ønsket sig sådan et plugin
4. Der en god chance for at den gør men det er ikke en garanti.

Distressor er kun en compressor, alt øvrige er fyld og kryderi for at pakke det lidt pænt ind.
Cubase 11 pro

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

There's no such thing as 'kun en compressor' ;)

Det ser da faktisk meget cool ud det der SOR8 - Og prisen er da til at forstå (til forskel fra Arousor - ved $200 for et plugin begynder jeg at overveje at udvide hardwarebeholdningen i stedet.)

Den skal nok demoes ved lejlighed.
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Slyfi Digital (Kush) Deflector skulle også være en Distressor klon, evt. med hans egne "forbedringer.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

134$ ved JRRShop, umiddelbart til 27. Juli iflg. ELI.
https://www.jrrshop.com/empirical-labs-arousor

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Der kommer nogle tuts fra ELI selv. Den her er omkring matching af niveau i pluginnet. Det undrer mig dog lidt at det er nødvendigt at matche dry level, det er ikke en feature på andre comps.




Derudover skriver de på fb, at der snart kommer en rev 3 med flere nye features.

Default avatar
the songcabinet
Forum Donator
Indlæg: 1119

Indlæg af the songcabinet »

Er dette den samme som Empirical Labs Distressor på UA platformen?
https://www.uaudio.com/uad-plugins/comp ... essor.html

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Nej, det er 2 forskellige.
UAD har udviklet den de sælger, ELI eller programmører de har hyret har lavet Arousor.
Arousor er mig bekendt i udgangspunktet ikke kun tænkt som en Distressor klon.

Nyt svar