MacOS Sierra

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Re: MacOS Sierra

Indlæg af Graceville »

Haha, nej, backup, ved ikke hvad det er, lol

Det gør du ikke. Håber der kommer en løsning inden for en uge. Måske er det meget sundt for mig et eller andet sted at savne det jeg troede jeg havde.
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Har været der.....man bliver klogere:) Jeg kom på Yosemite for få måneder siden:)

Medlemsavatar
Nicolai
Forum Donator
Indlæg: 2680
Sted: Vejle

Indlæg af Nicolai »

SustainerPlayer skrev: Nu er det jo ikke os alle, der prioriterer, at have alt isenkram, som Roland har produceret, stående. :wink:
bluefonia skrev:Kan du ikke bare sælge en af dine synths, - så kan du osse få en ekstra mac ? Men du har ret, det er skønt at være rig :dollargrin:
Jow jow da :) Men altså... At købe gamle analoge synths er jo en god investering med fine afkast... Det kan man næppe sige om at købe nye computere :dollargrin:
[size=85]Jupiter: 8, 6, 4, MKS-80, 8000
Juno: 60, 106, MKS-50
JX: 10, 8p, 3p, MKS-30
JD: 800, 990 Vintage
D: 50, 550
JV: 2080, 1080, 880, 80
SH: 1, 1000, 2000
V-synth, FantomG7
(OB-8, Moog Voyager, Prophet-600, Trident2, PolySix, MS-20m, NordLead2, Virus osv osv)[/size]

Medlemsavatar
bluefonia
Forum Donator
Indlæg: 1308
Sted: Kerteminde, - sådan ca.

Indlæg af bluefonia »

Jow jow da :) Men altså... At købe gamle analoge synths er jo en god investering med fine afkast... Det kan man næppe sige om at købe nye computere :dollargrin:
Se det, du fremturer med der, er jo bare et klart et bevis på, at du er en påholdende jyde. Det er ikke godt for samfundsøkonomien bør du vide, - kun ren og skær egoisme. Kig på Sustainerplayer og undertegnede og tag ved lære: Sustainerplayer køber nye plugins flere gange om ugen, og jeg vælter mig i nye macs. Det er sådan nogle storforbrugere som os, der holder hjulene igang :-D .
Mac Mini M1 16Gb · MacBook Air · Quantum 2626 · Adam A7X · Logic Pro X · Golden Age Premiere PRE 73 & EQ 73

Medlemsavatar
Nicolai
Forum Donator
Indlæg: 2680
Sted: Vejle

Indlæg af Nicolai »

*ROFL* :)
[size=85]Jupiter: 8, 6, 4, MKS-80, 8000
Juno: 60, 106, MKS-50
JX: 10, 8p, 3p, MKS-30
JD: 800, 990 Vintage
D: 50, 550
JV: 2080, 1080, 880, 80
SH: 1, 1000, 2000
V-synth, FantomG7
(OB-8, Moog Voyager, Prophet-600, Trident2, PolySix, MS-20m, NordLead2, Virus osv osv)[/size]

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Jeg er sådan en LA-poster boy. :|

Medlemsavatar
Rosenfeldt
Forum Donator
Indlæg: 2938
Sted: Hørsholm

Indlæg af Rosenfeldt »

Har installeret MacOS Sierra på min iMac 5K, og det kører ret godt. Heller ingen problemer med Logic Pro X og plugins (herunder: Serum, Hive, M1, Dune 1+2, Kick 2, Spire, SubBoomBass, FabFilter, ValhallaPlate, 2C Breeze m.fl)

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Nu skal man ikke løbe med sladder, men jeg er forhåbningsfuld:
"Matthias from RME had their drivers working with Sierra 11 september 2016, more than one week ago. I just called the universal audio team tech support, someone said the driver will their before this friday ready, I hope so"
22 timer siden på http://uadforum.com/support-troubleshoo ... eta-3.html

og gode nyheder til NI-brugere fra samme tråd
"Side note is that NI's Maschine seems to draw less CPU under the newest software build and Sierra."
og
"Yes. Disabling System Integrity Protection works for me"
har jeg gjort via cmd-r ved genopstart i går uden det ændrede noget, så I dag prøver jeg at genstarte mac'en og se om det virker.
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Graceville skrev:"Matthias from RME had their drivers working with Sierra 11 september 2016, more than one week ago.
Det kan bekræftes herfra at RME virker.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
Rosenfeldt
Forum Donator
Indlæg: 2938
Sted: Hørsholm

Indlæg af Rosenfeldt »

Jeg kan også bekræfte, at TC Konnekt 24D kører uden problemer med nuværende driver. Jeg mener de andre "Konnekt" produkter skulle virke ..?

Medlemsavatar
Kim Olesen
Medlem
Indlæg: 1765
Sted: Odense

Indlæg af Kim Olesen »

Rosenfeldt skrev:Jeg kan også bekræfte, at TC Konnekt 24D kører uden problemer med nuværende driver. Jeg mener de andre "Konnekt" produkter skulle virke ..?
Impact Twin....alles gut.
and in the end the love you take, is equal to the love you make.
http://www.myspace.com/kimolesen

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Jeg bruger iStat Menu til at få nogle ekstra smarte features ved menubaren. Normalt kan jeg selv få lov at bestemme i hvilken rækkefølge tingene skal stå i menuen, men efter Sierra bliver det nulstillet ved genstart. da jeg spurgte til det, skrev iStat support til mig at det skyldtes at muligheden for selv at bestemme rækkefølgen er slået fra i Sierra. De håber på at en OS update vil fixe det.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)


Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Min MBP har nogle problemer med, at preview staller - og dropbox/googledrev er laggy. Virker lidt som nogle af de samme problemer El Capitan havde i de første versioner. (El Capitan kører fint på min produktionsmaskine, men der gik længe før jeg opgraderede den).

Medlemsavatar
Kim Olesen
Medlem
Indlæg: 1765
Sted: Odense

Indlæg af Kim Olesen »

Alt er godt her: Nyeste Logic, omnisphere, waves version (7 tror jeg).
and in the end the love you take, is equal to the love you make.
http://www.myspace.com/kimolesen

Default avatar
the songcabinet
Forum Donator
Indlæg: 1119

Indlæg af the songcabinet »

Så er det nu fårene bliver skilt fra bukkene mht opdatering af drivere.
Heldigvis kører jeg Focusrite! https://support.focusrite.com/hc/en-gb/ ... OS-Sierra-

Default avatar
the songcabinet
Forum Donator
Indlæg: 1119

Indlæg af the songcabinet »

Så er det nu fårene bliver skilt fra bukkene mht opdatering af drivere.
Heldigvis kører jeg Focusrite! https://support.focusrite.com/hc/en-gb/ ... OS-Sierra-

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

UAD har opdateret deres varsling:

"Universal Audio will be releasing a software update in November 2016 which will be the first step toward full Sierra compatibility. This UAD software update will allow UAD-2 and Apollo products to operate under macOS Sierra, however full testing and qualification for Sierra will come later. We plan to offer full macOS Sierra compatibility in a UAD software update in early 2017."

Der går lidt tid, lol

Hvordan går det med midi og audio? jeg har hørt det kører bedre.
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Soundtoys har opdateret pakken. Jeg har ikke lige findet noget om Sierra kompatibilitet i omtalen, men går ud fra at det er med i updaten. Det virker i hvert fald fint.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
mikkels
Medlem
Indlæg: 888
Sted: Farum

Indlæg af mikkels »

...og hvad er det så, Sierra kan? Hvorfor skal man opdatere?

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37674
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Intet jeg har brug for. Jo, synkronisering af noter mellem forskellige ejere, dvs. jeg kan have en fællesnote med min kone. Wow.

Til gengæld gik updaten på min kontor-iMac relativt smooth. Kun nogle småfejl i emailen og med iCloud sync. Ingen nævneværdig hastighedsnedsættelse af systemet bortset fra lidt langsommere opstart.

Der kommer nok til at gå lang tid før jeg opdaterer studiecomputeren til Sierra, da det ikke kører med mange plug-ins.

iOS10 på iPhone 5S gik knap så smooth... nulstillede nogle lister og stemmekontrol og accelerometer fungerer af røvens til nu.

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Siri. Ikke at jeg på nogen måde har vænnet mig til tanken om at snakke med mine apparater, men nu kan det lade sig gøre.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37674
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Det fungerer af h.t. Talegenkendelsen og evne til at udføre selv simple kommandoer er så ringe, at det tager meget længere tid end at gøre det manuelt.

Er Siri ikke noget som kun giver mening, hvis man insisterer på at køre bil samtidig med man vil betjene sin iOS device? Jeg har ikke set eksempler på at Siri rent faktisk hjælper på produktiviteten.

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Jeg bruger talegenkendelse til at skrive beskeder når jeg er på farten på min cykel. Eller når mit tastatur er gået i stykker. Jeg bruger det også til at starte en playliste som har et bestemt navn. Det er meget nemmere end at gå ind i iTunes og finde playlisten. Hej Siri funktionen fungerer kun når der er sat strøm til iPadeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee Fungerer kun når der er sat strøm til iPad Den. Eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee Ja mit tastatur bruger jeg som kommer med en, som cover men det ser ud til stedet at virke på en uhensigtsmæssig måde. Talegenkendelse den er betydeligt bedre end i sidste version .
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Den virker også bedre torsdag formiddag end fredag aftenkomma altså med en promille på nul
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Nyt svar