problemer i garageband

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
søren-b
Medlem
Indlæg: 91
Sted: silkeborg

problemer i garageband

Indlæg af søren-b »

jeg har et monster problem mmed garageband... jeg har et behringer firewire interface som fint vil arbejde sammen med min computer... men i garageband kan jeg ikke få noget udslag...

har prøvet alt. håber der er en der har godt styr på garageband der kan hjælpe mig

p.s. det virker helt fint hvis jeg bruger den interne mic i min computer
livet er at kører rundt på sin puch maxi og synge

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37674
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Fortæl hvad problemet er i detaljer? Når du siger udslag, mener du så udslag kun fra en mikrofon? Eller generelt udslag også fra liniesignal? Er der 48v til din mikrofon?

Medlemsavatar
søren-b
Medlem
Indlæg: 91
Sted: silkeborg

Indlæg af søren-b »

jeps
der er intet udslag hverken for line eller mic med mindre jeg piller interfacet fra, så får jeg nemlig udslag for den interne mikrofon. Der er ingen grund til at køre +48v fordi de tests jeg har lavet, har jeg lavet med en shure sm58 (dynamisk)

i mine lydinstillinger kan jeg vælge at stille interfacet både som primær ind og ud, hvilket jeg også har gjort, men det giver bare ingen udslag i garageband... undre mig vildt meget over det
livet er at kører rundt på sin puch maxi og synge

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37674
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Hm, ja det lyder mærkeligt. Jeg er ikke så velbevandret i Garageband, men jeg kan måske lige kigge på det i morgen når jeg er i studiet igen.

Medlemsavatar
søren-b
Medlem
Indlæg: 91
Sted: silkeborg

Indlæg af søren-b »

det er umådeligt pænt af dig... tusind tak...
livet er at kører rundt på sin puch maxi og synge

Default avatar
Niels Schmidt
Medlem
Indlæg: 11

Indlæg af Niels Schmidt »

Har du husket at vælge interfacet som lyd ind/ud også i GB? Du skal nemlig vælge det begge steder.

Personligt har jeg en sær oplevelse med GB, når jeg bruger mit m-audio mobile pre med min bærbare, Så SKAL jeg ind og pille i latency indtillingerne i systemindstillingerne for lydinterfacet, for at få det til at virke. Så hvis der er andre der bruger denne combo så ved I det. :idea:

Niels Schmidt

Medlemsavatar
søren-b
Medlem
Indlæg: 91
Sted: silkeborg

Indlæg af søren-b »

jamen det har jeg gjort
livet er at kører rundt på sin puch maxi og synge

Nyt svar