MenuBus - sæt plug-ins direkte på Mac'ens output

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Det er ellers snedigt, længe har soundflower været det eneste jeg kunne finde til den slags, og så gad jeg ikke alligevel.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Søren Dyhr
Medlem
Indlæg: 3826
Sted: Rødovre

Indlæg af Søren Dyhr »

...men de fleste går vel ud af et lydkort igen, hvor man jo bruger sin DAWs udgang - Det kan godt være min fantasi svigter mig her?

--sd

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Lad os sige at du gerne vil lytte musik fra iTunes, men ved at du har en frekvens i lokalet der er lidt off, så kan man prøve at udbedre det her så alt musik der kommer ud af lydkortet lyder "mere korrekt" i lokalet. Eller at man har nogle vintage monitors man gerne vil beskytte med en limiter (jeg digter) så er det jo en mulighed at smide på Output.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Søren Dyhr skrev:...men de fleste går vel ud af et lydkort igen, hvor man jo bruger sin DAWs udgang - Det kan godt være min fantasi svigter mig her?

--sd
"pass the processed audio to an audio output of your choice.", dvs. du kan route system audioen ud af lydkortet. Således kan du have et originalt/uprocesseret signal fra DAW'en ud af lydkortet og på samme output i lydkortet til monitors have et processeret signal via system audio, som fx kunne være fra en anden app.

Tror især det er smart hvis man bruger en eller standalone app og har brug for processering, eller det kunne være smart på en ikke-studiecomputer, fx i hjemmet, hvor man gerne ville processerer på outputtet fra iTunes eller lign., som Søren siger. ARC room correction eller lign. fx?

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2641
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Ak ja, det er endnu en af de ting som vi Windows-ofre kunne gå og drømme om at kunne.

(Jeg kender godt virtual audio cable og den slags hacks, men elegant er det ikke.)
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Fedt. Hvorfor har de ikke lavet det noget før?

Medlemsavatar
bluefonia
Forum Donator
Indlæg: 1308
Sted: Kerteminde, - sådan ca.

Indlæg af bluefonia »

Jeg bruger p.t. AudioHijack til det formål. Er ganske enkel at sætte op og virker upåklageligt, men måske MenuBus har noget nyt at byde på.
Mac Mini M1 16Gb · MacBook Air · Quantum 2626 · Adam A7X · Logic Pro X · Golden Age Premiere PRE 73 & EQ 73

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11442
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Så kan man sætte sine spektometre på gennem den som alternativ til dem, du kører med, Holger?
skriver noder

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Husk at sætte den der standard apple multiband comp på, ligesom når lyden køres igennem Macbook højtalerne!
bryla skrev:Så kan man sætte sine spektometre på gennem den som alternativ til dem, du kører med, Holger?
Plugins må være plugins, så det giver mening at man kan proppe den slags på også, ja.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Menubus er desværre "lukket" nu :(

https://www.menubus.audio

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Nitte, jeg har lige kigget rundt, og det ser ikke ud til at være nogen måde at få fat i den på trods af at han meldte at det skulle virke fint i den kommende MacOS version.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Den er stadig på download siden.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

“Versions”


Sent from my iPhone using Tapatalk

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

SustainerPlayer skrev:Den er stadig på download siden.
Han har fjernet download siden, har du link?
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

SustainerPlayer skrev:“Versions”


Sent from my iPhone using Tapatalk
https://www.menubus.audio/versions

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Tak :-)
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Nyt svar