Nyt omkring Mac Pro

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
keen
Medlem
Indlæg: 1577
Sted: Aarhus, næsten.

Nyt omkring Mac Pro

Indlæg af keen »

Apple har opdateret hardwaren i den nuværende Mac Pro, efter at der ikke er sket noget i flere år.

Samtidig arbejde de på en helt ny Mac Pro og tilhørende skærm, som de forventer at have klar engang i 2018. Spændende nyheder. :)

http://daringfireball.net/2017/04/the_mac_pro_lives
Microsoft Certified og Apple fanboy!

Medlemsavatar
donnievandango
Medlem
Indlæg: 497
Sted: Fyn

Indlæg af donnievandango »

En kedelig opdatering fra Apples side, men utrolig spændende udmelding omkring fremtiden for produktlinjen.

Og så synes jeg faktisk artiklen er godt skrevet, og spot on på mange områder:)

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37671
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Såeh, Apple lægger op til at man for første gang nogensinde (nemmere) skal kunne opdatere dele i sin Mac Pro over tid?

Medlemsavatar
donnievandango
Medlem
Indlæg: 497
Sted: Fyn

Indlæg af donnievandango »

Ja, jeg tror Steve Woz smilte en smule over udmeldingen:)

Medlemsavatar
EmilZ
Medlem
Indlæg: 603

Indlæg af EmilZ »

Også dejligt med en udmelding omkring en ny iMac, det har jeg ventet længe på! Håber ikke der går for lang tid før den er ude, men har på fornemmelsen den nok først udkommer sent på året :roll:

Medlemsavatar
Tweed
Forum Donator
Indlæg: 336
Sted: Søborg

Indlæg af Tweed »

Det er i den grad den rigtige udvikling. Jeg synes både Mac Pro'en og IMac pro lyder som nogle meget spændende produkter, men de bliver sikkert også prissat efter det :)

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Fedt!

Medlemsavatar
keen
Medlem
Indlæg: 1577
Sted: Aarhus, næsten.

Indlæg af keen »

Stadig intet nyt om en decideret Mac Pro, eller evt. modulær opbygning. Hvis sådan én skulle komme igen.

Men i aftes præsenterede Apple en ny sort iMac Pro der dukker op sidst på året: https://www.apple.com/dk/imac-pro/

Den bliver dyr, men den har også nogle vanvittige specs. De nævnte at startprisen bliver 4999 USD.
Microsoft Certified og Apple fanboy!

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Det virker på mig som om, at de satser på IMac Pro som den nye MacPro......øv.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37671
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Yep, what a twist!

iMac'en er en dejlig computer som jeg nok fortsat vil købe til privatbrug/kontor/video, men til professionelle i musikbranchen vil vi oftest have maskinen gemt væk og skærmen separat. Dutter ikke - næste!

Medlemsavatar
Nicolai
Forum Donator
Indlæg: 2679
Sted: Vejle

Indlæg af Nicolai »

keen skrev:
Den bliver dyr, men den har også nogle vanvittige specs. De nævnte at startprisen bliver 4999 USD.
Ouch! Hvis det er start prisen for den "lille" med 8 kerner, 32GB ram og 1TB SSD, hvad skal man så forvente for den store med 18 kerner, 128 GB ram og 4TB SSD? Det nærmer sig vel kr 75.000,- ?!? :shock: :shock:
[size=85]Jupiter: 8, 6, 4, MKS-80, 8000
Juno: 60, 106, MKS-50
JX: 10, 8p, 3p, MKS-30
JD: 800, 990 Vintage
D: 50, 550
JV: 2080, 1080, 880, 80
SH: 1, 1000, 2000
V-synth, FantomG7
(OB-8, Moog Voyager, Prophet-600, Trident2, PolySix, MS-20m, NordLead2, Virus osv osv)[/size]

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Det er en gakket pris for sådan et lukket setup. Det bliver ikke med mig som køber og jeg gad godt vide, hvor stort det potentielle købersegment er.

Medlemsavatar
Rosenfeldt
Forum Donator
Indlæg: 2933
Sted: Hørsholm

Indlæg af Rosenfeldt »

Det er som om at gassen er ved at gå af ballonen, for Apples vedkommende. Den nye iMac Pro ser spændende ud, men som flere af jer er inde på, så er prisen i overkanten - for den almene kunde.

Det samme gælder deres Macbook serie. Der er skruet lidt op for ingredienserne - men intet revolutionerende. :)

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Og så kan du supplere med en sum penge til alverdens adaptere til "gammelt" udstyr.

Default avatar
garcia
Medlem
Indlæg: 7101
Sted: Hjallerup

Indlæg af garcia »

Jeg er meget i tvivl om jeg skal gå pc vejen snart. Men det kræver daw skift. Måske bare springe ud i det og så gå studio one med selvbyg pc. Har bare været mega træt af det hver gang jeg har været på windows platformen, det har været et driver helvede og brugt så meget tid på alt muligt andet end lave musik
Deaktiveret

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Det skal du ikke - du kommer til at bruge alt for meget tid og energi på et skifte. Jeg fandt en MacPro med 6 kerner - skiftede dem til en 12 kerner og satte to 3.46 CPU'er i. Det kommer til at køre i mange år - masser af ram og jeg har 4 diske i maskinen, som jeg kan skifte på ét minut. Eneste minus - manglende Thunderbolt, men det overlever jeg nok nogle år.
Køb en 2012 5.1 eller tilsvarende MacPro - eller måske en af de gode Mac Minier - så slipper du for alt besværet.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

gs-dk skrev:Det skal du ikke - du kommer til at bruge alt for meget tid og energi på et skifte. Jeg fandt en MacPro med 6 kerner - skiftede dem til en 12 kerner og satte to 3.46 CPU'er i. Det kommer til at køre i mange år - masser af ram og jeg har 4 diske i maskinen, som jeg kan skifte på ét minut. Eneste minus - manglende Thunderbolt, men det overlever jeg nok nogle år.
Køb en 2012 5.1 eller tilsvarende MacPro - eller måske en af de gode Mac Minier - så slipper du for alt besværet.
Hvordan med "ældre" hardware i deres maskiner, er det set at nyt OS fra Apple ikke understøtter "X" ældre hardware komponent? Eller skal vi helt tilbage til skiftet fra Motorola til Intel? Den slags skift laver de jo ikke ligefrem hver dag.

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Jeg har selv været igennem sådan skift og det er et helvede - f.eks. fra den gamle nubus til pci til pci-e......

Så jeg ved, så er der intet der tyder på, at man ikke kan køre med den nuværende hardware i en rum tid- men Apple har jo ofte lavet store skift. Jeg er dig ikke bange for det lige nu.

Default avatar
garcia
Medlem
Indlæg: 7101
Sted: Hjallerup

Indlæg af garcia »

gs-dk skrev:Det skal du ikke - du kommer til at bruge alt for meget tid og energi på et skifte. Jeg fandt en MacPro med 6 kerner - skiftede dem til en 12 kerner og satte to 3.46 CPU'er i. Det kommer til at køre i mange år - masser af ram og jeg har 4 diske i maskinen, som jeg kan skifte på ét minut. Eneste minus - manglende Thunderbolt, men det overlever jeg nok nogle år.
Køb en 2012 5.1 eller tilsvarende MacPro - eller måske en af de gode Mac Minier - så slipper du for alt besværet.
Kan de godt køre det nyeste styresystem når de er så gamle? Min macbook pro kan ikke :(
Deaktiveret

Medlemsavatar
Hippo
Synth-hvisker
Indlæg: 1553
Sted: FishCorp

Indlæg af Hippo »

garcia skrev:Jeg er meget i tvivl om jeg skal gå pc vejen snart. Men det kræver daw skift. Måske bare springe ud i det og så gå studio one med selvbyg pc. Har bare været mega træt af det hver gang jeg har været på windows platformen, det har været et driver helvede og brugt så meget tid på alt muligt andet end lave musik
.. uden et ønske om at detonere en mac vs. pc granat, så er det altså ikke så svært længere; der skal bare hældes noget kram i maskinen. Der er i hvert fald masser af ressourcer her på lydmaskinen som har styr på den slags. Og ironisk nok, så slipper man for alt det drama, som efterhånden er blevet kotyme når apple opdaterer osx, som de så ofte gør. Jeg synes i hvert fald det er en gyldig observation, at Apple ikke længere "bare virker" ..
Rune Borup :: Producer / Sangskriver / Synth-hvisker @ FishCorp

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Øh.. Jeg mener nu stadig at "de bare virker".. Så længe man ikke prøver at binde dem til et windows miljø.

Jeg sad og håbede på en Mac mini update men blev lidt skuffet.. nyt WatchOS Gaaaab ZZZZzzzz....
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Hippo
Synth-hvisker
Indlæg: 1553
Sted: FishCorp

Indlæg af Hippo »

Hald skrev:Øh.. Jeg mener nu stadig at "de bare virker".. Så længe man ikke prøver at binde dem til et windows miljø.
:morning: .. ingen kommentarer ..
Rune Borup :: Producer / Sangskriver / Synth-hvisker @ FishCorp

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Hippo har ret, det andet er støj :-)
/Dub

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Kører Sierra helt og aldeles uproblematisk.

Medlemsavatar
donnievandango
Medlem
Indlæg: 497
Sted: Fyn

Indlæg af donnievandango »

Hippo skrev:
garcia skrev:Jeg er meget i tvivl om jeg skal gå pc vejen snart. Men det kræver daw skift. Måske bare springe ud i det og så gå studio one med selvbyg pc. Har bare været mega træt af det hver gang jeg har været på windows platformen, det har været et driver helvede og brugt så meget tid på alt muligt andet end lave musik
.. uden et ønske om at detonere en mac vs. pc granat, så er det altså ikke så svært længere; der skal bare hældes noget kram i maskinen. Der er i hvert fald masser af ressourcer her på lydmaskinen som har styr på den slags. Og ironisk nok, så slipper man for alt det drama, som efterhånden er blevet kotyme når apple opdaterer osx, som de så ofte gør. Jeg synes i hvert fald det er en gyldig observation, at Apple ikke længere "bare virker" ..
Selvom jeg er delvist begejstret bruger af Apples produkter, er det også min fornemmelse at stabiliteten på de to platforme er tæt på ens. Jeg har ikke set "the blue screen of death" i mange år nu, og jeg hører den er ikke eksisterende. Jeg har ej heller haft problemer med nogle programmer, drivere eller andet når jeg har brugt Windows, og jeg synes faktisk også at der fra Windows 8.1 kom betydeligt mere "smæk" hastigheden både mht. boottime og loadtime.

Nyt svar