uninstall og reinstall logic...hvordan?

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Default avatar
dolbe
Medlem
Indlæg: 223

uninstall og reinstall logic...hvordan?

Indlæg af dolbe »

Jeg har nyeste logic pro x på en macbook pro og på en mac pro.
På mac pro'en opstår mærkelige fejl, som jeg næsten ikke kan holde ud længere.
Jeg har gransket indstillinger, sammenlignet dem med laptop osv., men fejlene kan jeg ikke komme til livs.
Nu overvejer jeg at slette logic fra mac pro for på ny at downloade og reinstallere, og håbe på at det vil hjælpe.

Mit spørgsmål er, hvordan jeg sletter logic uden at slette eller beskadige logic-projekter.
Hvordan laver jeg sikker backup, når jeg står over for at slette og reinstallere?

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Dine Logic projekter ligger uden for Logic.

Default avatar
dolbe
Medlem
Indlæg: 223

Indlæg af dolbe »

Når jeg uninstall'er, er det så nok at smide programmet i skraldespanden og tømme den, eller skal jeg også smide andet ud fra library og lign.?

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Du skal slette en ordentlig røvfuld filer.

Default avatar
Jens Larsen
Medlem
Indlæg: 361

Indlæg af Jens Larsen »

Hej

Den her app har ofte hjulpet mig med at få fat I alle mulige mere "gemte" filer der knytter sig til programmet, ud over den del der ligger i program mappen.

https://freemacsoft.net/appcleaner/

Jeg ville starte med at se om ikke den får fat i alt det der er behov for.

VHJens :-)

Medlemsavatar
EmilZ
Medlem
Indlæg: 603

Indlæg af EmilZ »

Hvad er det helt præcist for nogle problemer du har?
Prøv evt. at slette com.apple.logic10.plist fra user/library/preferences (Husk backup af filen først)

Det vil resette dine instillinger.

Default avatar
dolbe
Medlem
Indlæg: 223

Indlæg af dolbe »

Jeg har fået lokaliseret et eksempel på et problem:
Når jeg har har low latency, som en knap på control bar i main window, og den er aktiveret, og jeg optager i loop, så nægter logic at lave take folders. Derimod sletter den og overspiller det sidst indspillede.

Min løsning er blevet, at jeg aktiverer low latency som flueben i prefs, under audio og general, og ikke arbejder med den smarte low latency knap i main window. Og så har jeg ikke det beskrevne problem. Logic laver de fineste take folders.

Det kan være, jeg skal prøve at resette indstillingerne...

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Wow, lyder bizarro. Prøv først at resette prefs og genstarte.

Medlemsavatar
Luny Tune
Forum Donator
Indlæg: 7049
Sted: Snekkersten

Indlæg af Luny Tune »

Det lyder for mig som om det ikke er Low Latency Mode knappen du aktiverer, men Replace knappen. Kan det passe?
De har samme farve når de bliver aktiveret, og kan måske lige have narret dine øjne på den måde ...
SnakeRock - PickYourPriceMastering
Citat Bryla: "Noget jeg absolut ikke er fortaler for er våben, narko og NI's Akoustik Pianos."

Nyt svar