min iBook f*cker

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
søren-b
Medlem
Indlæg: 91
Sted: silkeborg

min iBook f*cker

Indlæg af søren-b »

jeg har et helt vildt underligt problem med min iBook G4

den køre automatisk den lille pancontroler inde i lydinstillinger over på højre side.. og på det sidste har jeg ikke lavet andet end at høre musik og snakke med jer gutter..

fatter det virkeligt ikke.. hvordan kan computeren få den idé at jeg kun må højre side af lyden ?????? :? :? :? :? :? :? :?
livet er at kører rundt på sin puch maxi og synge

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37674
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Sort.

Hvad med at finde sound preferences og så trashe den. Repair permissions og så genstarte.

Medlemsavatar
søren-b
Medlem
Indlæg: 91
Sted: silkeborg

Indlæg af søren-b »

tror bare ikke det noget med det at gøre... for den har gjort det fra dag 1
livet er at kører rundt på sin puch maxi og synge

Medlemsavatar
Zaki
Medlem
Indlæg: 970
Sted: DK, Valby

Indlæg af Zaki »

Jeg har oplevet det flere gange med min PowerBook og har hørt om andre der har oplevet det samme. Det er ret mærkeligt, men der er vist ikke andet at gøre end at køre den tilbage.

Medlemsavatar
søren-b
Medlem
Indlæg: 91
Sted: silkeborg

Indlæg af søren-b »

kan bare ikke forstå hvordan den kan få den sære idé
livet er at kører rundt på sin puch maxi og synge

Medlemsavatar
Chris Wulff
Medlem
Indlæg: 1788
Sted: København

Indlæg af Chris Wulff »

søren-b skrev:
den køre automatisk den lille pancontroler inde i lydinstillinger over på højre side..
fatter det virkeligt ikke..
Det gør jeg heller ikke, har fuldstændig det samme problem :-D

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37674
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Woot? Det skal da bare virke. En skamplet. Har I prøvet at søge på problemet i Apples knowledgebase?

Medlemsavatar
Niels Vølund
Medlem
Indlæg: 479
Sted: Vodskov nordjylland

Indlæg af Niels Vølund »

jeg har samme problem på min ibook
så vidt jeg husker er der andre på apple fora der har haft problemet, men ikke anden løsning end at genindstille
det er ret trælst ja :(
Logic 7.1.1 Os X.4.11 Dual G5 1.8 2GB 2 UAD kort Yamaha 01x, i88, Dynaudio BM5A - kaffe - hotdogs - m.m

Medlemsavatar
ecozyz
Medlem
Indlæg: 435

Indlæg af ecozyz »

blot lige for at spørge til det..
Er det maskinens eget lydkort der "bliver lavet om", eller er det inde i logic..
Hvis det er selve maskinens interne lydkort, må det jo være en system ting.. ( du skriver inde i lydinstillinger..)
Omvendt er det inde i logic.. er det slet og ret mærkeligt..
måske..
Hvis det er "lydkortet" der laver problemet, så tjek ud om det er muligt at finde en "generisk" driver til lydkortet..
Eller prøv at finde et eksternt ex USB eller andet kort, og se om problemet stadig er der..
Det kunne forøvrigt - hvis det IKKE er i logic - tyde på at det er lydens instillinger der skal smides ud..
tjek evt med ( hjælp lige holger..)
plist.audio (jeg aner ikke hvad det hedder)
Kunne måske være
com.apple.audio.DeviceSettings.plist
Det kan være at det er den prefs der er dum !? ( dette kan også være prefs til mit eksterne lydkort på den bærbare ??)
pt ren software

Medlemsavatar
søren-b
Medlem
Indlæg: 91
Sted: silkeborg

Indlæg af søren-b »

det er maskinenes interne lydkort.. og det virker ikke at reparere.. gider ikke køre med externt lydkort hele tiden da jeg flytter meget rundt med min computer...

det skal bare virker sådan noget
livet er at kører rundt på sin puch maxi og synge

Nyt svar