Nyhed: TDR Limiter 6 GE

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Nyhed: TDR Limiter 6 GE

Indlæg af Smittefar »

Det er tydeligvis en videreudvikling af Vladg's gratis Limiter No6, som jeg bruger på alt - Jeg skal helt klart have den her også

http://www.tokyodawn.net/tdr-limiter6-ge/

Alene muligheden for at flytte modulerne frit rundt og at den understøtter loudness matched workflow er det hele værd for mig

Billede

Billede
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
stralner
Medlem
Indlæg: 1504
Sted: Nordjylland

Indlæg af stralner »

Til den pris er der vel ikke så meget at tænke over hvis man lige står og mangler. Fint overblik og pænt GUI :-D Jeg har ikke selv testet den, jeg er lidt hysterisk med ikke at hente alverdens plugins ned på mit system. Så det ville være fint for andre hvis du vil fortælle andre hvad du syntes når nu du selv skal have den :wink:
Cubase 11 pro

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Det skal jeg nok

Jeg har købt den, men jeg får tidligst leget med den i løbet af weekenden. Jeg er under alle omstændigheder begrænset af, at jeg jo kun har mine egne mix at 'mastere' på, så resultatet bliver som regel derefter :O
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
stralner
Medlem
Indlæg: 1504
Sted: Nordjylland

Indlæg af stralner »

Smittefar skrev:Det skal jeg nok

Jeg har købt den, men jeg får tidligst leget med den i løbet af weekenden. Jeg er under alle omstændigheder begrænset af, at jeg jo kun har mine egne mix at 'mastere' på, så resultatet bliver som regel derefter :O
Tja, gad vide om vi skulle lave et eller andet hvor man kan downloade andres mix så dem der lyster kan enten øve sig på dem eller faktisk måske kunne få feedback!
Cubase 11 pro

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Det ville jeg synes, var spændende. Jeg kunne godt tænke mig en masse forskelligt materiale at øve mig på.
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Har lige gloet manualen lidt igennem. Interessant at man vælger en generel "process quality" for alle moduler(?!). Her antager jeg at der blandt andet er oversampling i brug. Jeg ved godt det bliver nørdet, men man burde måske kunne vælge hvilke moduler man vil oversample.

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Så vidt jeg lige kan se, har process quality ikke nødvendigvis noget med oversampling at gøre. Latency er den samme for alle modes (bortset fra low latency mode), så jeg antager, det er CPU load der rammes af quality valget. Det er vel noget med, hvor mange detaljer, man tager med i beregningerne.
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Nu har jeg leget lidt (og jeg tror endda, det kommer lidt lydeksempler.

Det er jo ikke svært at få en masse loudness. Det svære er at få en masse loudness, og det stadig lyder godt og punchy. Der er ingen tvivl om at pluginnet har en masse værktøjer til at opnå dette. Der er desværre heller ingen tvivl om, at jeg er en ren novice til at dreje på knapper, når det virkelig skal være crushed. Men det er sjovt at eksperimentere med at lave et ellers fornuftigt mix Death Magnetic højt.

Sendt fra min HUAWEI VNS-L31 med Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Men det er ganske interessant. Jeg har en ven der går meget op i at dygtiggøre sig i mastering, forskellige limitere og clippere m.m., og det at man kan aktivere de moduler man har lyst til, om-arrangere i rækkefølgen osv. er jo fedt.
Hvor meget døds-distortion kan den lave? Nu hvor der er input gain pr. modul må man kunne lave noget hidsig distortion og tæmme det i efterfølgende moduler.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Har hentet demoen, får den nok prøvet på mandag. :)

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Jeg ved det faktisk ikke. Jeg arbejder så diskret som muligt :-)

Jeg bruger også et loudness matched workflow, hvor jeg sætter gain, før den rammer dette plugin, og så rør jeg ikke drive i nogen af modulerne.

Sendt fra min HUAWEI VNS-L31 med Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
adgangfolmer
Medlem
Indlæg: 1155
Sted: Aalborg

Indlæg af adgangfolmer »

Hvordan er din oplevelse ift. den gratis version, og opfører den sig ellers fornuftigt, når man ikke presser citronen helt vildt?
Stille og uroligt

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Jeg ville nok fint kunne klare mig med den gratis version, da jeg som regel ikke presser citronen ret meget. Der er et par fordele, men den gratis har nu klaret det fint for mig

Sendt fra min HUAWEI VNS-L31 med Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Her er lidt lyd - Husk, det demonstrerer nok i højere grad mine evner til at dreje på knapper, end det demonstrerer pluginnets fulde potentiale for loudness maximering.

Det samme ~20 sekunders klip kommer 6 gange.
1) Mix uden limiter Max -1 dBFS TP og PLR (Peak to (short-term) Loudness ratio) 12.7
2) PLR 11
3) PLR 9
4) PLR 7
5) PLR 5
6) PLR 3 (<- Death magnetic crushed)

Alle klip er loudness matched. Det lykkedes mig ikke helt at presse det så meget sammen, så jeg rent faktisk nåede ned på PLR5 og PLR3, Det er nok snarere PLR6 og PLR4-5, respektivt.

https://www.dropbox.com/s/xo6hb4eitqhlk ... k.wav?dl=0 (24 bit, 48k)

Det er i øvrigt Power of love med mit band (www.jumpband.dk) - live i øvelokalet optaget til multitrack og mixed ITB by yours truly.

Jeg synes selv, PLR11 og PLR9 lyder fint, og har god energi. Det går drastisk ned ad bakke ved PLR5 og 3.
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
adgangfolmer
Medlem
Indlæg: 1155
Sted: Aalborg

Indlæg af adgangfolmer »

Tak for svar og lydklip :) Tror umiddelbart jeg ryger på vognen, især pga. muligheden for selv at bestemme modulrækkefølgen. Jeg foretrækker som regel clipping før limiter, og så er man jo nødt til at bruge to instanser af den gratis version. Minor issue, men det irriterer mig alligevel :)
Stille og uroligt

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Ja, det er også en af de ting, der undrer mig meget med gratisversionen. Jeg kan også bedst lide at klippe først.

En ting der irriterer mig dog - Alle processorerne er mere eller mindre stereo-unlinked. Og når man klemmer så lidt som jeg gør, kunne det snildt klares uden at bryde stereolinket.
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
adgangfolmer
Medlem
Indlæg: 1155
Sted: Aalborg

Indlæg af adgangfolmer »

Hmmm... lyder lidt mystisk ja. Det burde vel have været lavet som en valgmulighed.
Stille og uroligt

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Jeg har tænkt mig at skrive til den og bede om at få det som valgmulighed.

Sendt fra min HUAWEI VNS-L31 med Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
the19thbear
Medlem
Indlæg: 3339
Sted: Roskilde

Indlæg af the19thbear »

Er det mig der er blind? Hvor finder man gratis versionen?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Den ligger ikke på samme site, men den er her https://vladgsound.wordpress.com/plugins/limiter6/ (Vladg er nu blevet en del af TDR teamet)
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Den ligger ikke på samme site, men den er her https://vladgsound.wordpress.com/plugins/limiter6/ (Vladg er nu blevet en del af TDR teamet)
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Fin demo Smittefar, enig i at PLR 9 og PLR11 lyder bedst. Men hvad sker der for den hihat, overstyrer den når den "skovler" ?
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Den er sådan lidt ukontrolleret, og efterhånden som limiteren træder til bliver den mere og mere fremtrædende i lydbilledet, så prøvede jeg at dæmpe den lidt med HF limiteren, men det gik ikke så godt synes jeg
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

the19thbear skrev:Er det mig der er blind? Hvor finder man gratis versionen?
Alternativt kan du tage Tokto Dawn udgaven i demomode:
The demo edition features a true analogue experience, automatic recalls are not possible. No time limitation.

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Det skal jeg vist prøve, men spørgmålet er hvad dette rent praktisk betyder?
TDR skrev:...automatic recalls are not possible..
Hvis man indstiller den og gemmer et projekt, er pluginet så nulstillet når man loader det projekt igen, eller er der tale om at gemme presets?
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Nyt svar