Unfiltered Audio SpecOps

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Unfiltered Audio SpecOps

Indlæg af Christoffer I. N. »

Det er desværre lidt svært at fastslå hvilke dele af lyden Spec Ops bidrager med, i den her ene video der er indtil videre:


Dog er det til at se at:
Det er en spektral processor. Man har 3 (parallelle?!) bånd som kan overlappe hinanden, hvert bånd kan indstilles på en effekt-type, i videoen er brugt Glitch Fire, Decapitate og Duststorm, hvad de så end dækker over. :-D
Derudover forskellige måder at styre spektral analysen på, og Unfiltered Audios fede modulation system.


Her er beskrivelsen til videoen:
Exploring the subtler side of Spec Ops, the "Ultimate Spectral Processor" on its way from Unfiltered Audio.
This preset I've called "My God it's full of Stars"
Although highly capable of mangling audio beyond recognition I've used it here to add a pitch-shift up one octave using Stretch, subtle pitch wobble using Slide controlled by an LFO, higher frequency artifacts and texture and generally lots of movement with the LFOs modulating many parameters and also their own - and others - frequency. You can see the dry/wet knob moving and hear the effected and unaffected pad I made in Absynth. A little mellow Vintageverb rounds out the effect.
The possibilities with this effect are huge!

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Lidt mere lyd fra Empty Vessel:

[soundcloudset][/soundcloudset]


Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Har ikke brugt min september rabat-kode, så den kan komme ned på omkring 420 kr. Ganske fristende. Det ville undre mig hvis man kan komme væsentligt længere ned til Black Friday/julekalender, omvendt har de heller ikke haft de her månedlige rabatkoder under tidligere black friday.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »


Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Så har jeg fået brugt lidt tid med SpecOps. Virker fed, dejlig snappy halvsmadder-lyd man kan få ud af Companderen. Det er let bare at overdynge lyden med effekter og så lyder det af grissegrynt/leg i kartoffelmos/svup svup.... Når man har fundet en effekt man kan li', så kan det godt betale sig at prøve andre windows og size af. Har indtil videre kun prøvet den på nogle hidsige DnB trommeloops, skal have prøvet på noget vokal og synth osv.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Prøvet lidt mere på noget bass synth og et par vokaler. Har derudover også oplevet et par crashes umiddelbart efter at plugin'et bliver aktivt igen efter skift af window size. Har heller aldrig oplevet at et plugin bliver deaktiveret når man ændrer en indstilling i det, men der må være en fornuftig grund til at de gør det. Jeg mindes også at de skriver i manualen, at man helst skal stoppe afspilning når man skifter window size.
Tooltips virker heller ikke, tekstbjlælken kommer frem som et meget kort blink. Og så virker opdaterings hastigheden på skærmbilledet sløvere når GUI er åbent, men sådan er det også for mig med Dent/Indent. Prøvede at slå "Use OpenGL" fra, og det hjalp på frameraten, men tilgengæld kom der "ghost billeder" af forskellige parametre i frekvens-displayet. Jeg kan godt leve med den lavere framerate.

Udover de problemer, hvoraf jeg håber det med crashene bliver fikset, så køber jeg den nok. Rigtig sjov effekt med mange muligheder.

Nyt svar