Superior Drummer 3

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Re: Superior Drummer 3

Indlæg af DUBTEMPLE »

Ja ,... det er godt nok billigt ,...

Gav vist ca 1000 DKR for SD2 derovre ,.. bundled med de store New York - SDX (det var så godt nok udsalg samtidig)

Får det lidt underligt ,.. hvor var det nu jeg satte pillerne mod G.A.S. :roll:
Vedhæftede filer
SD3.jpg
SD3.jpg (289.84 KiB) Vist 653 gange
/Dub

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

:dollargrin:

Medlemsavatar
bluefonia
Forum Donator
Indlæg: 1307
Sted: Kerteminde, - sådan ca.

Indlæg af bluefonia »

Får det lidt underligt ,.. hvor var det nu jeg satte pillerne mod G.A.S. :roll:
Det har du jo slet, slet ikke lyst til at huske :twisted: ..... SD3, - here I come...
Mac Mini M1 16Gb · MacBook Air · Quantum 2626 · Adam A7X · Logic Pro X · Golden Age Premiere PRE 73 & EQ 73

Medlemsavatar
Madelaire
Forum Donator
Indlæg: 728
Sted: Sydfyn

Indlæg af Madelaire »

DUBTEMPLE skrev: Får det lidt underligt ,.. hvor var det nu jeg satte pillerne mod G.A.S. :roll:
Det skal du ikke tænke på. Software er ikke rigtigt gear, så det tæller ikke. Og i øvrigt, hvis du køber med dankort over nettet, er det jo heller ikke rigtige penge. Total no-brainer 8-)

Medlemsavatar
bluefonia
Forum Donator
Indlæg: 1307
Sted: Kerteminde, - sådan ca.

Indlæg af bluefonia »

Det skal du ikke tænke på. Software er ikke rigtigt gear, så det tæller ikke. Og i øvrigt, hvis du køber med dankort over nettet, er det jo heller ikke rigtige penge. Total no-brainer 8-)
Hvor er det dog smukt sagt, - det er jo som at høre englen på Dubtemples maleri tale....
Mac Mini M1 16Gb · MacBook Air · Quantum 2626 · Adam A7X · Logic Pro X · Golden Age Premiere PRE 73 & EQ 73

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

LOL ,.. vi må se hvad det ender med :dollargrin:

Det jeg har måttet erkende de sidste par dage, er, at mit ønske om at arbejde med det hele ET sted antageligt ikke lader sig gøre alligevel

Det bliver en eller anden form for blanding, uanset hvad, for der er heller ikke andre programmer der kan klare alt tromme-relateret ET sted

Til under 1000 kr gir det derfor måske mest mening at blive på SD ,.. og så sluge den bitre pille deres upgrade-politik er

Er igang med at læse lidt mere op på SD3 ,.. er blevet en smule mere posetiv

Der er året ud til at træffe beslutning
/Dub

Medlemsavatar
Nicolai
Forum Donator
Indlæg: 2679
Sted: Vejle

Indlæg af Nicolai »

DUBTEMPLE skrev:
Der er året ud til at træffe beslutning
Det er også nogle store ting du tumler med :)
[size=85]Jupiter: 8, 6, 4, MKS-80, 8000
Juno: 60, 106, MKS-50
JX: 10, 8p, 3p, MKS-30
JD: 800, 990 Vintage
D: 50, 550
JV: 2080, 1080, 880, 80
SH: 1, 1000, 2000
V-synth, FantomG7
(OB-8, Moog Voyager, Prophet-600, Trident2, PolySix, MS-20m, NordLead2, Virus osv osv)[/size]

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Jeg tror jeg udskyder beslutningen. Én uge ad gangen.
skriver noder

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Nicolai skrev:
DUBTEMPLE skrev:
Der er året ud til at træffe beslutning
Det er også nogle store ting du tumler med :)
Yep, fuldstændig "on the edge", presset ud i aller yderste overhalings-bane ,.... ikke noget for en gammel mand med blød hat.

Men tak for medfølelsen !!! Andre ville have kaldt det "first world troubles", og mødt mig uden hverken empati eller medfølelse :|

Burde måske have set det komme, først var det "Drumkit From Hell" ,... nu er det "Upgrade From Hell"

De har vist altid været i ledtog med den behornede, især ham den ene af founderne virker suspekt :twisted:
/Dub

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

bryla skrev:Jeg tror jeg udskyder beslutningen. Én uge ad gangen.
Så løser det også sig selv når vi går ind i uge 1 næste år ;-)
/Dub

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Tror faktisk jeg vil nuppe den inden året er omme, men venter til der er rabat på upgraden. Håber på black friday eller jul.
skriver noder

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Nærmeste alternativ er vel BFD 3 ,.. hvis man syntes Toontrack har overskredet ens grænser ,.. og ikke finder det rimeligt der skal lægges 1000-1400 kr cirka hvert andet år for at holde sig opdatetet

Den BFD ECO som mange af os fik mere eller mindre gratis for et par år siden, kan nu pludselig opgraderes til BFD 3 der er på tilbud til 63.75 USD ved check out hos JRR

Upgraden er nedsat fra 314 til 75 ,... og så rabatten oveni

https://www.jrrshop.com/fxpansion-bfd-upgrade-bfd-eco

Måske også værd at overveje den platform nu hvor SD alligevel heller ikke har en helhjertet sample-import med fuld dybde i editeringen

BFD har ikke den rådne opførsel omkring upgrades, og har generelt bedre deals hen ad vejen, hvilket dette er et fint eksempel på

Begge skulle være helt fine
Vedhæftede filer
Screenshot_2018-09-20-10-00-37.png
Screenshot_2018-09-20-10-00-37.png (206.63 KiB) Vist 562 gange
/Dub

Medlemsavatar
bluefonia
Forum Donator
Indlæg: 1307
Sted: Kerteminde, - sådan ca.

Indlæg af bluefonia »

Nærmeste alternativ er vel BFD 3 ,.. hvis man syntes Toontrack har overskredet ens grænser ,.. og ikke finder det rimeligt der skal lægges 1000-1400 kr cirka hvert andet år for at holde sig opdatetet
Jeg tør jo næsten ikke siger det her, hvis det nu kommer at spolere din retfærdige harme mod Toontrack :), men ret skal jo - desværre - være ret.
Jeg har haft SD siden den kom på markedet for snart mange år siden, - tror det efterhånden er 7 år siden. SD3 er den første betalte upgrade af SD. Rent faktisk efterlyste brugere af SD2 en major update i adskellige år, inden Toontrack endelig kom med SD3. Så din betragtning vedr. kr. 1000-1400 upgrades hvert andet år har indtil videre ikke den helt store gang på jord.
Mac Mini M1 16Gb · MacBook Air · Quantum 2626 · Adam A7X · Logic Pro X · Golden Age Premiere PRE 73 & EQ 73

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

OK, muligt, men sådan JEG har oplevet det, altså, at købe seneste version, og dernæst være tvunget ud i dette efter kun ca 24 mdr

Jeg ved ikke hvad fremtiden bringer, men nu har de valgt en "røvhuls-strategi", så tænker dette er den nye stil, og version 4 er nok ikke såååååå langt væk ;-)
/Dub

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Jeg synes 24 måneder er lang tid og rimelig i forhold til betaling for update - hvis der er noget invention bag.

Medlemsavatar
bluefonia
Forum Donator
Indlæg: 1307
Sted: Kerteminde, - sådan ca.

Indlæg af bluefonia »

gs-dk skrev:Jeg synes 24 måneder er lang tid og rimelig i forhold til betaling for update - hvis der er noget invention bag.
Må nok sige, at jeg er enig. Og updateringen fra SD2 til SD3 er nærmest at betragte som et nyudviklet plugin/program.
Mac Mini M1 16Gb · MacBook Air · Quantum 2626 · Adam A7X · Logic Pro X · Golden Age Premiere PRE 73 & EQ 73

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Jeg finder det ikke rimeligt at "miste alt" upgrade-mæssigt efter 2 år, og bare et enkelt step opad,..

Native Instuments m.fl. har derimid en fair model, så det er sagtens muligt at være imødekommende over for kunder der springer i størrer step
/Dub

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Men din software - som jo er et instrument - virker stadig. Hvis du køber en bil eller et keyboard får du heller ikke tilbud på næste års model.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Når NI, Presonus, osv. kan, så kan Toontrack også :-)

Det et trist valg, og ikke en nødvendighed, at bruge den aggressive og nærmest flabede model som Toontrack gør

Jeg er langt fra ene om at føle mishag ved det, og kan ikke komne i tanke om noget lignende de sidste måske 20 år for mit vedkommende

Bemærk jeg adreserer KUN det fact at de tager HELE min "ancinnitet" i ET hug, hvis jeg ikke opgraderer inden 31 dec, og at de gør i kun ET versions-hop, ca 24 mdr efter jeg har købt

Der er iøvrigt masser af upgrades jeg betaler med glæde

Hvis vi er uenig så fred med det, JEG LADER DEN LIGGE HER :-)

Back on topic så er der nok ingen tvivl om at SD3 har det bedste produkt, og er lidt foran BFD3, spørgsmålet er hvor meget
/Dub

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Det samme gør sig iøvrigt gældende for ProTools, hvis du "opsiger" dit abonnement - så er det forfra igen (så vidt jeg husker).

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Har nu pløjet lidt rundt i manualen for BFD3 og fundet ud af der faktisk ER sampleimport, og egne lyde kan editeres noget dybere end i SD3

Der kan bl.a. laves velocity-layes umiddelbart, og man kan oven i købet indsætte sit eget grafiske billede af egne trommer :dollargrin:

Men der er vist nok stadig en del Caveats, såsom visse begrænsninger i routing,..

SD3 har en masse bells and wistles i surround afdelingen, som en del af os kun kan bruge som lidt overhead der rammer langt over målet,..

Umiddelbart er lydende i SD3 måske en anelse bedre generelt, men det er vist tæt løb,..

Sådan noget som Tracker-værktøjet i SD3 kan godt blive udslagsgivende for mit valg i sidste ende ,.. ved ikke om der er alternativer til dettte ?'

Men det blir nok update til enten SD3 eller BFD3, muligvis begge dele,(mere fordi jeg nærmest får Smidt BFD3 i nakken incl et rimeligt antal lyde)

Det tæller for BFD3 at det umiddelbart virker mere ligetil ,.. no-nonsense ,..

Godt der er lidt tid at løbe på :-)
/Dub

Medlemsavatar
bluefonia
Forum Donator
Indlæg: 1307
Sted: Kerteminde, - sådan ca.

Indlæg af bluefonia »

@dubtemple: Nu omtaler du jo dig selv som en ældre herre i flere af dine forum tråde, - jeg er squ osse en ældre herre efterhånden :-D .
Nu ved jeg jo ikke, hvordan det er med dig, men mit syn er ikke ligefrem blevet bedre med alderen. Jeg har en 27" iMac med en skærmopløsning på 2560 * 1440, så plugins med skalérbart interface tæller ret meget på plussiden for mig - og det har SD3. SD2 er a pain in the ***, hvad det angår. Ved ikke om BDF3 kan skalères.
Havde iøvrigt selv den første version af BDF, da den udkom.
Mac Mini M1 16Gb · MacBook Air · Quantum 2626 · Adam A7X · Logic Pro X · Golden Age Premiere PRE 73 & EQ 73

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

@ Bluefonia

Rescale er et must, i det hele taget, mine øjne begynder derudover at degradere, tænker mig jeg får brug for briller i visse situationer inden 5 år. Mit syn var/er ellers knivskarpt, trods alderen :-)

Bruger fuld 4K opløsning i 40 Hz repetition på denne 43"

https://www.proshop.dk/Skaerm/Philips-4 ... s-/2546623

Hvordan BFD3 er scalerbar er lidt uklart, de siger selv:

"extendable interface for larger screens"

Der kan være probs med flere gamle plugs, jeg arbejde på at integrerer mine to gamle 21" skærme som udvidet skrivebord i lav opløsning, så de gamle ting forhåbentligt kan betjenes der

Man kan aldrig få nok skærmplads :-)
/Dub

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Madelaire skrev:Så har jeg kastet mig ud i det. Blot til info hvis andre skal opgradere: det er billigere at købe på 4sounds hjemmeside end på toontracks egen :)
1119kr vs 179€ (ca 1326kr)

Edit: Uha, det gælder i øvrigt også hvis man køber fuld version; 2239kr vs 349€ (2586kr)
Spooky de 1119 er nu blevet til 1022 kr :shock:

https://www.4sound.dk/computer/software ... de-from-v2

Så ikke meget sparet ved at handle i Sverige længere

Måske falder den til 500 kr hvis man har is i maven :dollargrin:

(det kan jo være licenser de har handlet forlods og som skal afsættes før deadline)
/Dub

Medlemsavatar
Madelaire
Forum Donator
Indlæg: 728
Sted: Sydfyn

Indlæg af Madelaire »

DUBTEMPLE skrev:
Madelaire skrev:Så har jeg kastet mig ud i det. Blot til info hvis andre skal opgradere: det er billigere at købe på 4sounds hjemmeside end på toontracks egen :)
1119kr vs 179€ (ca 1326kr)

Edit: Uha, det gælder i øvrigt også hvis man køber fuld version; 2239kr vs 349€ (2586kr)
Spooky de 1119 er nu blevet til 1022 kr :shock:

https://www.4sound.dk/computer/software ... de-from-v2

Så ikke meget sparet ved at handle i Sverige længere

Måske falder den til 500 kr hvis man har is i maven :dollargrin:

(det kan jo være licenser de har handlet forlods og som skal afsættes før deadline)
Det er jo ren bitcoin... 1119 eller 1022, jeg synes virkelig man får valuta for pengene på denne upgrade. Jeg er ret imponeret.

Nyt svar