Superior Drummer 3

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
Madelaire
Forum Donator
Indlæg: 728
Sted: Sydfyn

Re: Superior Drummer 3

Indlæg af Madelaire »

Det er godt nok frækt. Jeg har hele tiden tænkt mig at opgradere, men har endnu ikke fået taget mig sammen til frigøre hd plads til det. Nu har jeg så en deadline...
Er der egentlig nogen der har erfaring med at installere bibliotekerne på ekstern hd og afvikle derfra? Er det smooth?

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Puh jeg bliver helt træt. Har en konservatorieuddannet trommeslager i nabolaget der for lidt mønt kan indspille 8-10 spors takes af trommer til mine sange, og det er den vej jeg går. Det er ikke top notch studio lyd, men det er i høj grad limet sammen til de sange jeg har lavet. Jeg synes det er et kæmpe arbejde at lave beats og så kommer de til at styre musikken for meget og der er midi-pakker med tusindvis af midi-stumper som passer til enhver given sang, men så ikke helt alligevel og det tager tid at hitte ud af, hvad det er der gør, at det ikke svinger, og så bliver det, som Dubtemple siger, mere leg end produktivt.
Er selv begyndt at spille trommer, også i et band, og jeg tror en større forståelse for trommearrangementer vil gøre mig klogere. Har også et lille midi-drumsæt som jeg bruger til ez-drummer2, men når man har spillet akk trommer i et stykke tid, kan det være ret utilfredsstillende og uinspirerende og man kommer langt med en enkelt mic, hvis man skal have en hurtig idé ned.
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Madelaire skrev:Det er godt nok frækt
Graceville skrev:Puh jeg bliver helt træt
Jeg er også ubeskrivelig træt nu, har 2-3000 kr bundet op i skidtet, trods udelukkende tilbudskøb, nu hvor de så laver dette nummer

Nogle enkelte biblioteker der havde min specielle interesse, (bl.a. Rub-a-dub tingene fra Stockholm), sådan startede det,..

https://www.toontrack.com/product/reggae-ezx/

Lige nu arbejder jeg med Horsemans gamle multitracks de næste par år:

https://www.loopmasters.com/genres/16-D ... lti-Tracks

Tror også jeg hyrer en trommeslager, hvis behovet opstår længere fremme, eller starter et samarbejde, (spiller selv kun lidt congas m.m.)

Til det mere modern dancehall og ragga-agtige vil jeg kikke mig om efter noget helt andet, mere intuatativt, mindre "hovedet i røven"-agtigt

Ud over at være blevet rullet, er jeg nemlig også igang med at miste troen på hele det over-konstruerede superior-concept

Udover deres store ærgerrighed, og røvhuls-politik, vedr upgrades, så tillader de stadig ikke en ordentlig import og bearbejdning af egne samples

Jeg må stadig kun, til fulde, bruge deres egne pebrede og fastlåste biblioteker

Farvel
/Dub

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

DUBTEMPLE skrev:
Til det mere modern dancehall og ragga-agtige vil jeg kikke mig om efter noget helt andet, mere intuatativt, mindre "hovedet i røven"-agtigt
Nu er det ikke lige genre, jeg er specielt meget inde i. Men er de nye funktioner i Studio One 4's Impact XT ikke meget velegnet til netop det?

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2641
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Jeg synes nu jeg har set den form for ophørsudsalg før, men jeg er heller ikke fan af så aggressiv markedsføring. Man får lyst til at råbe "slap nu bare af!" efter dem. Og det er sgu mange penge. Jeg købte jo hele Samplitude for 700-800 kroner, og der fulgte faktisk nogen hæderlige trommer med endda. Jeg har allerede brugt dem et par gange, hvor jeg havde brug for noget der lød lidt akustisk, men alligevel godt kunne nøjes med en Inferior Drummer (badum-tschh). Så den pris i nævner der, det er sgu pebret.

Hvis jeg var mere dedikeret, ville jeg have gået i den her retning, for det er da immervæk mere charmerende med den ægte vare:
Graceville skrev:Har en konservatorieuddannet trommeslager i nabolaget der for lidt mønt kan indspille 8-10 spors takes af trommer til mine sange, og det er den vej jeg går. Det er ikke top notch studio lyd, men det er i høj grad limet sammen til de sange jeg har lavet.
Men okay, det meste af tiden laver jeg mere elektroniske ting. Og der er realisme ikke så vigtig.
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

SustainerPlayer skrev:
DUBTEMPLE skrev:
Til det mere modern dancehall og ragga-agtige vil jeg kikke mig om efter noget helt andet, mere intuatativt, mindre "hovedet i røven"-agtigt
Nu er det ikke lige genre, jeg er specielt meget inde i. Men er de nye funktioner i Studio One 4's Impact XT ikke meget velegnet til netop det?
Takker !

Ser umiddelbart brugbar ud til nogen ting, skal have opgraderet S1 til version 4 næste gang der blir halv pris.

Er igang med at checke ud på den

Har nu kikket hos NI, uden at finde noget der var lige i øjet

Måske burde man bare bruge en sampler af en art

Vil godt kunne dybde-editere patches, og kunne tilføre mine egne lyde ind i samme miljø, i fuld dybde

Incl velocity layers etc samt fri adgang til alle parametre for alle lyde

Er ligeglad med loop-faciliteter, bruger konsekvent ikke loops
/Dub

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Ja i så fald er Presence XT i selvsamme S1 4 også et bud, hvis det skal være en decideret sampler.

En af de cool features i Impact er, at skulle man falde over et loop, så kan man drop'n'dragge det over I Impact, så slicer den det selv op og fordeler det på pads. Det virker så godt. Jeg bryder mig heller ikke om at arbejde med loops heller. Men her får man det så old school.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

SustainerPlayer skrev:Ja i så fald er Presence XT i selvsamme S1 4 også et bud, hvis det skal være en decideret sampler.

En af de cool features i Impact er, at skulle man falde over et loop, så kan man drop'n'dragge det over I Impact, så slicer den det selv op og fordeler det på pads. Det virker så godt. Jeg bryder mig heller ikke om at arbejde med loops heller. Men her får man det så old school.
Kikkede lige min account igennem, kan se jeg allerede har redet mig en "Presence XT Editor" på sale ved en tidligere lejlighed, så fint,..

Vil kikke lidt på S1's egne værktøjer ,.. mens jeg går i tænkeboks ,.. og venter på en version 4 upgrade deal :)

Måske black-Friday, kan ikke huske hvornår disse deals plejer at være der, har været noget fraværende på det sidste, men upgrader med glæde S1

Måske disse ting kan være en DEL af en samlet løsning på sigt
/Dub

Medlemsavatar
Zouki
Medlem
Indlæg: 819
Sted: Nordsjælland

Indlæg af Zouki »

Til info vedr. S1 4 opgradering...

Jeg har opgraderet min for et par uger siden for $110 på ebay her:

https://www.ebay.com/itm/PreSonus-STUDI ... SwFrtbMpBR

(Top rated seller)

Jeg bød $110 og fik den til den pris med det samme (automatiseret godkendelse vil jeg tro). Burde have budt $100 eller mindre men tænkt ikke over det da jeg prøvede 1. gang, er ikke vant til det / kendt ikke til processen som så. I kan bare prøve lykken (og fortælle mig hvor billigt I kan få den).

Men selv $110 er stadigvæk billigt og jeg er ganske tilfreds ;-)


NB. Har også set følgende i dag https://www.ebay.com/itm/PreSonus-Studi ... Sw8P5bbE6V , men det er op til en selv om man tør og tror på sælgeren osv. Men 100% Positive feedback burde være OK indikator, man kan også betale med Paypal for at være næsten helt garderet...

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Zouki skrev:Til info vedr. S1 4 opgradering...
Tusind tak !!! :-)

Vil overveje at tage chancen, og skal opgradere under alle omstændigheder :-)

Vil som nævnt tilbage i tråden foretrække alt slagtøj og perc i samme plug, herunder mulighed for at supplere sets med egne fuldt editerbare lyde

Er dog bange for det ender med at tingene bliver sepereret, og mit eget ender i nogle faste opsætninger på en fuldt udbygget sampler af en slags

Første omgang blir det de medfølgende plugs i S1
/Dub

Medlemsavatar
bluefonia
Forum Donator
Indlæg: 1307
Sted: Kerteminde, - sådan ca.

Indlæg af bluefonia »

Madelaire skrev:Det er godt nok frækt. Jeg har hele tiden tænkt mig at opgradere, men har endnu ikke fået taget mig sammen til frigøre hd plads til det. Nu har jeg så en deadline...
Er der egentlig nogen der har erfaring med at installere bibliotekerne på ekstern hd og afvikle derfra? Er det smooth?
Jeg har alle Toontrack SD samples liggende på ekstern disk - ganske enkelt og problemløst
Mac Mini M1 16Gb · MacBook Air · Quantum 2626 · Adam A7X · Logic Pro X · Golden Age Premiere PRE 73 & EQ 73

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

DUBTEMPLE skrev:
Zouki skrev:Til info vedr. S1 4 opgradering...
Tusind tak !!! :-)

Vil overveje at tage chancen, og skal opgradere under alle omstændigheder :-)
Havde held med mig på det sidste helt billige af linkene :-)

Et par stykker igen hvis andre skulle være på jagt

90 USD

578 kr

606 kr ialt incl paypal-gebyr / veksling

Tak igen Zouki !!!!
Vedhæftede filer
Screenshot_2018-09-11-11-53-53.png
Screenshot_2018-09-11-11-53-53.png (214.03 KiB) Vist 737 gange
/Dub

Medlemsavatar
Zouki
Medlem
Indlæg: 819
Sted: Nordsjælland

Indlæg af Zouki »

Tillykke! YW :-)

Medlemsavatar
Madelaire
Forum Donator
Indlæg: 728
Sted: Sydfyn

Indlæg af Madelaire »

bluefonia skrev:
Madelaire skrev:Det er godt nok frækt. Jeg har hele tiden tænkt mig at opgradere, men har endnu ikke fået taget mig sammen til frigøre hd plads til det. Nu har jeg så en deadline...
Er der egentlig nogen der har erfaring med at installere bibliotekerne på ekstern hd og afvikle derfra? Er det smooth?
Jeg har alle Toontrack SD samples liggende på ekstern disk - ganske enkelt og problemløst
Tak for svar. Det giver mening. Hvordan med når man installerer. Der er vel et eller andet minimum af plads man skal have til det? Synes jeg kunne læse at det krævede ca 80 GB. Men ved ikke om det er nok at have masser af ekstern plads?

Medlemsavatar
bluefonia
Forum Donator
Indlæg: 1307
Sted: Kerteminde, - sådan ca.

Indlæg af bluefonia »

Nedenstående er fra Toontracks website. Du behøver kun at installere 1 og 2 som basic. 3/Surround Setup kan bruges til mere end surround, idet disse samples kan bruges til room ambience i stereo, - så de er gode at have, hvis man gerne vil arbejde med ambience fra studierummet. Så ja, din antagelse er korrekt, 86 GB er min.

I min optik er SD3 megafed at arbejde med og interfacet er ikke mere kompliceret end man selv gør det til :) . Og drumreplacement modulet, som ikke er i SD2, er en lifesaver, hvis - og for mange af os er det måske mere et spørgsmål om hvornår end hvis - man står med nogle halv- eller hel dårlige live trommeoptagelser. Kommer man ikke i nærheden af livetrommer, har modulet selvfølgelig ikke den store betydning.
HD Space.jpeg
HD Space.jpeg (142.54 KiB) Vist 689 gange
Mac Mini M1 16Gb · MacBook Air · Quantum 2626 · Adam A7X · Logic Pro X · Golden Age Premiere PRE 73 & EQ 73

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Kan man godt downloade dem og ikke loade dem som default?
skriver noder

Medlemsavatar
bluefonia
Forum Donator
Indlæg: 1307
Sted: Kerteminde, - sådan ca.

Indlæg af bluefonia »

bryla skrev:Kan man godt downloade dem og ikke loade dem som default?
Her er et billedde af mixeren i min SD. Som du kan se, er der channelstrips m. div. ambience og surround m.v.. Sådan ser min mixer ud pr. default, Om det så tager sig mere betalt i cpu og/eller ram forbrug, skal jeg lade være usagt, da det jo altid har set sådan ud hos mig :-). Men, som du kan se øverst th., bruger denne konfiguration (med default SD3 drumset loaded) 956 MB ram. Du kan jo prøve at sammenligne med din egen installation og se om der er forskel. (Hvis du altså selv har SD3 og ikke har downloaded/installeret samtlige samples:-))
mixer sd.jpeg
mixer sd.jpeg (553.64 KiB) Vist 673 gange
Mac Mini M1 16Gb · MacBook Air · Quantum 2626 · Adam A7X · Logic Pro X · Golden Age Premiere PRE 73 & EQ 73

Medlemsavatar
bluefonia
Forum Donator
Indlæg: 1307
Sted: Kerteminde, - sådan ca.

Indlæg af bluefonia »

Iøvrigt kan man - hvis man er rigtig hurtig, er rigtig træt at Toontrack og/eller ikke gør sig så meget i analoge trommer eller bare er almindelig gearliderlig eller <fill in the blanks> erhverve sig dette herlige instrument for den sølle pris af €22 + moms, hvilket er mere end 70% billigere end normalprisen. https://vstbuzz.com/deals/70-off-klip-s ... gn=klipGPD. Det er jo da noget af et tilbud til alle prisbevidste grej freaks, der let kan lokkes i fordærv :-D .
Man kan desværre ikke bruge sine egne samples, da SampleMagic Klip kører i Kontakt og - har jeg hørt - brug af folks egne samples er imod Native´s regler for de udviklere, der bruger Kontakt som platform. (Edit: Hvilket vel forklarer, hvorfor Native´s Battery er en selvstændig app)
Klip.jpg
Klip.jpg (163.29 KiB) Vist 666 gange
Mac Mini M1 16Gb · MacBook Air · Quantum 2626 · Adam A7X · Logic Pro X · Golden Age Premiere PRE 73 & EQ 73

Medlemsavatar
Madelaire
Forum Donator
Indlæg: 728
Sted: Sydfyn

Indlæg af Madelaire »

bluefonia skrev:Nedenstående er fra Toontracks website. Du behøver kun at installere 1 og 2 som basic. 3/Surround Setup kan bruges til mere end surround, idet disse samples kan bruges til room ambience i stereo, - så de er gode at have, hvis man gerne vil arbejde med ambience fra studierummet. Så ja, din antagelse er korrekt, 86 GB er min.
Ok, tak for afklaring. Så... bare lige for at forstå det helt og aldeles. SD3 fylder nu hvor meget på din interne disk? De (minimum) 86GB kan de alle lægges på en ekstern disk?

Medlemsavatar
bluefonia
Forum Donator
Indlæg: 1307
Sted: Kerteminde, - sådan ca.

Indlæg af bluefonia »

Du kan frit vælge om du vil installere lydbibliotekerne på din interne eller en ekstern disk, - bare de er samlet et sted. Altså ikke nogle samples på den interne og andre på den eksterne.
86 GB er den minimale installation. Min komplette installation fylder 238,18 GB helt præcist og er kun installeret fordi jeg har plads nok.
Mac Mini M1 16Gb · MacBook Air · Quantum 2626 · Adam A7X · Logic Pro X · Golden Age Premiere PRE 73 & EQ 73

Medlemsavatar
Madelaire
Forum Donator
Indlæg: 728
Sted: Sydfyn

Indlæg af Madelaire »

bluefonia skrev:Du kan frit vælge om du vil installere lydbibliotekerne på din interne eller en ekstern disk, - bare de er samlet et sted. Altså ikke nogle samples på den interne og andre på den eksterne.
86 GB er den minimale installation. Min komplette installation fylder 238,18 GB helt præcist og er kun installeret fordi jeg har plads nok.
Super! Tak :)

Medlemsavatar
bluefonia
Forum Donator
Indlæg: 1307
Sted: Kerteminde, - sådan ca.

Indlæg af bluefonia »

:thumbup:
Mac Mini M1 16Gb · MacBook Air · Quantum 2626 · Adam A7X · Logic Pro X · Golden Age Premiere PRE 73 & EQ 73

Medlemsavatar
Madelaire
Forum Donator
Indlæg: 728
Sted: Sydfyn

Indlæg af Madelaire »

Så har jeg kastet mig ud i det. Blot til info hvis andre skal opgradere: det er billigere at købe på 4sounds hjemmeside end på toontracks egen :)
1119kr vs 179€ (ca 1326kr)

Edit: Uha, det gælder i øvrigt også hvis man køber fuld version; 2239kr vs 349€ (2586kr)

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Service info: https://www.4sound.se/dator/mjukvara/to ... de-from-v2

Det kan normalt godt betale sig at handle Toontracks derovre, prisen er 1399 SKR svarende til 993 DKR

Købes der via nettet anbefaler jeg at der oprettes en helt ny konto i den svenske afdeling

Der kan købes download, det er sikkert gnidningsløst, har aldrig prøvet, da jeg bestiller på min svenske adresse
/Dub

Medlemsavatar
Madelaire
Forum Donator
Indlæg: 728
Sted: Sydfyn

Indlæg af Madelaire »

DUBTEMPLE skrev:Service info ,.. for dem af jer der også har deres gang i Sverige :)

https://www.4sound.se/dator/mjukvara/to ... de-from-v2

Det kan normalt godt betale sig at handle Toontracks derovre, prisen er 1399 SKR svarende til 993 DKR

Købes der via nettet anbefaler jeg at der oprettes en helt ny konto i den svenske afdeling

Der kan købes download, det er muligvis gnidningsløst, har aldrig prøvet, da jeg bestiller på min svenske adresse
Wow. Nogen lavere?
Jeg har købt det med download link på danske 4sound. Den del virker fuldstændig gnidningsfrit. Så er der lige den del med at downloade et sted mellem 80 og 231 gigs... det tager lidt tid

Nyt svar