Macbook Pro_Live optagelse_Multitrack 32 spor

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
Rolfvp
Medlem
Indlæg: 180
Sted: 2300 København S

Re: Macbook Pro_Live optagelse_Multitrack 32 spor

Indlæg af Rolfvp »

Søren Dyhr skrev:Jeg syntes der mangler følgende indspark, at man skal huske på at jo flere spor man optager på jo sværrere vil nedmixet så også være ... og overhør mikrofoner imellem er kilde nr. 1 til et mudret mix, der skal edder mageme meget mute'ning og fritskæring til før tingene står bare lidt professionelt fremme i pappet på højttalerne.

Så stabile - hvad du så end mener med udtrykket? Vil givetvis modarbejdes hvis du virkelige bruger alle 32 kanaler samtidigt, hvad er det du skal optage Tower Of Power eller Cool And The Gang. Prøv lige at tænk på Frank Sinatra blev tracket med 4-5 omnier M50'ere fra Neumann og så noget LA2A på udvalgte steder, men for pokker det var jo pænt store Bigbands dengang.

Men rummene hvor de optog lød jo godt, og der var selvfølgelig ikke en amatør i en kilometers afstand .... :roll:

--sd
Hej Søren
Tak for dine superfede kommentarer! Desværre er der ret mange amatører inden for en meget kort radius i denne sammenhæng, hehe, ironi og humor er brugt!

Men derudover rammer du ikke helt ved siden af når du nævner Tower of Power + Cool And The Gang. Ja, ikke alt spiller på en gang og der skal mutes og fritskæres som ind i h.... Jeg er iøvrigt vant til at kaste den nødvendige tid efter projekter som jeg brænder for og elsker ;)

Og tænk nu hvis den triangel mikrofon jeg stiller op, og som skal bruges i ét nummer, viser sig at lyde helt fantastisk den aften. Ja, så får den lov til at være åben i mikset i alle de andre numre også :dollargrin: :dollargrin: :dollargrin:

Edit:
Med stabil optagelse tænker jeg mere på den tekniske side af sagen. Skal jeg for eksempel medbringe en ventilator og en pose med isterninger for at undgå at min Macbook Pro bliver lavet om til en toaster, data hastighed og andre lavpraktiske spørgsmål :-D

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Hvis der skal optages direkte fra lydkortet, så brug en tom formateret disk så hovedet ikke skal flytte sig unødigt.

Ang. Tower Of Power, så jeg en video fra Presonus engang, hvor de fortalte at de optog alle mikrofoner til alle gigs, for når du er så mange i bandet vil du også have folk der skal på ferie og er syge, og der kan de så lave et opdateret mix til den musiker der skal erstatte den plads om aftenen. Tror det var 24 spor dengang, baseret på at man kunne daisychaine 3 stk Firepods.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Nyt svar