VIP 3.0

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar

Medlemsavatar
stralner
Medlem
Indlæg: 1504
Sted: Nordjylland

Indlæg af stralner »

Håber de har løst det Sylenth1 problem, jeg fik aldrig skidtet til at virke, eller jeg gav op ... :puke: Har ikke brugt det siden, men det skyldes mest min CC121 og ikke Vip.

Måske nogle vil lægge mærke til at VIP 3.0 nu også kan bruges med alle andre mærker og ikke kun Akai´s Advance serie :wink:
Cubase 11 pro

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

God morgen

Lagde det bare op da jeg ku se det var en væsentlig nyhed, er selv "stået af", tror dybest set ikke på nogen af de to nye "standarder", for meget bøvl,.

Prøver at skabe min egen løsning med 4x BCR/BCF, hvor keyboardet vælges frit, kun med hensyntagen til dets reele kvalitet som netop keyboard, det er svært nok i sig selv at finde et keyboard der bare er nogenlunde at spille på,..

Kan ikke lige overskue om VIP 3.0 kan bidrage mig noget, nu hvor det kan bruges i andre systemer, det skal i hvert fald ske på mine præmisser, og være til at kombinere med den BCR/BCF-løsning jeg har valgt, (blandt andet for at få mange knapper, af ordentlig type/størrelse, motoriseret, og dermed med ægte recall, ikke kun på rotary-encoders).

Natives nye keyboard åbner også en masse nye aspekter, muligheder, og spørgsmål, som jeg dybest set ikke har tid til at forholde mig til,...

Jeg tror nogen gange må man lave en streg i sandet, og holde fast i det man har, bare for at får arbejdsro, controller-området er blevet så stort så det virker som sort hul der sutter alt ens sparsomme tid til sig,...

For fanden,... det er jo bare controllere, et værktøj, tænk hvis en skruetrækker eller svenskenøgle blev lige så krævende mens man stod og skulle samle sin cykel :dollargrin: :dollargrin: :dollargrin:
/Dub

Medlemsavatar
stralner
Medlem
Indlæg: 1504
Sted: Nordjylland

Indlæg af stralner »

Klart enig, derfor bruger jeg kun CC121 og tangenterne fra Advance, de er så til gengæld vældig gode :-D
Cubase 11 pro

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Det er endu ikke lykkedes mig fuldt ud at fatte hvad VIP3.0 går ud på, samtt vikårene for at bruge det med andre controllere end akai :-)

Det kan køre som host, hvor man propper alt i, men hvad er så samspillet med valgte DAW ?

Er det mon dybest set bare en host til live gig :-)

Føler mig gammel

Plugiinbutique sælger iøvrigt til kun 50$ hvis man i forvejen har visse ting fra AIR har jeg lige fået en mail om, hvis nogen kan bruge det til noget
Vedhæftede filer
Screenshot_2017-09-20-12-25-58.png
Screenshot_2017-09-20-12-25-58.png (389.2 KiB) Vist 487 gange
/Dub

Medlemsavatar
stralner
Medlem
Indlæg: 1504
Sted: Nordjylland

Indlæg af stralner »

Du kan kører den som standalone eller som insert i dit Daw. Og live gig...jooo det kan den godt bruges til faktisk, men som jeg ser det er Vip en ret god måde at få styr på sine midi assignments. Men tror det er op til hver enkelt hvad der er nemmest. Jeg bruger det ikke rigtigt for behovet er ikke til stede i Cubase og Halion 6. Men jeg tror det kan gør livet nemmere for mange, hvis du anskaffer den så husk at sætte buggeren op i settings, ellers loader den langsomt. Ellers kører det fint og hurtigt :wink:

Iøvrigt kan man købe den store pakke og spare voldsomt på Air produkterne :-D
Cubase 11 pro

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Har jeg forstået det rigtig, så er den dybest set en host, med en intern routing matrix, og starter man den som plug i sin DAW så har man altså en "host inde i en host", noget langhåret, og lidt lige som Magma fra Nomad, bortset fra den forhåbentligt virker :-)

Men hvad er det smarte ved denne gang dobbelt-konfekt i dette tilfælde ? hvad er deres kongstanke og målsætning ? Hvordan forestiller de sig det skal anvendes ? Hvad er unikt og nyt ?

Har hele stuntet dybest set KUN til formål at assigne nogle controllere, under mere kontrollerede vilkår, som de opnår ved at holde tingene inde i deres egen "skald", som så igen kun er sat i verden med selvsamme formål ?
/Dub

Medlemsavatar
Fabian
Forum Donator
Indlæg: 1011
Sted: Redhotplanet.dk

Indlæg af Fabian »

Ja, det er vel fortrinsvis udviklet til live-brug, for recall af instrumenter og kombinerede lyde. Hvis man er hjemme i sit Advance, er det muligt at styre hele forløbet derfra, også mht. justering af effekter.

Ellers er det nok begrænset hvor meget man kan bruge programmet til. F.eks. kan man kun route fra layers til effekt-busser, og ikke indbyrdes. Man kan heller ikke route lyd ind til side-chain eller effekter alene.

Hvis ikke det var fulgt med mit Advance, havde jeg nok ikke købt VIP. Dog er jeg blevet glad for at oprette kæder af ting og sager, og for hurtig recall på tværs af DAW eller andre programmer som tillader 3.part plugins. Muligheden for at benytte samme control-mapping er fin. NI Kontrol +software kan vist også noget af det samme, men ikke nær så fleksibelt.

Ellers virker V3 en smule hurtigere end V2, både ved scan eller indsæt af plugins, og programmet har endnu ikke været årsag til daw-crash her. VIP-containeren’s samlede plugin-delay synes også at fungere korrekt.

Jeg har slet ikke installeret noget som helst fra Air. Er det gode ting??
"Here’s to the crazy ones. The misfits. The rebels. The ones who see things different"

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Fabian skrev: Jeg har slet ikke installeret noget som helst fra Air. Er det gode ting??

Tak for forklaring, jeg tror jeg er kommet en lille smule nærmere at forstå tanken med VIP3.0

Jeg er rimeligt forbeholdene med om det kan bruges, griper nok for voldsomt ind i DAW-miljø og workflow, løser kun nogle funktioner, i bedste fald, og med AKAI's tradition for ikke at bugfixe eller updatere hverken software, drivere, eller firmware, sååååååå,..

Bange for at spilde tid på at bøvle og implimentere det, som delvis klondyke-løsning på et eller andet, for i sidste ende at måtte droppe det alligevel

Løser måske nok et controller-issue i nogen grad, men skaber samtidig nogle nye hurtles såvidt jeg lige kan se

Prøver at holde det simpelt, bare en lille smule :-)

Kan godt lidt AIR, syntes mange af deres ting bygger på gode ideer der burde være brugbare, og er pænt lagt ud i brugerfladen

Har kun leget lidt med Vacum Pro som jeg godt kan lide lyden af generelt, samt Expand der har nogle lidt spøjse lyde der er lidt "grove" og ikke alle er helt finpudsede, f.eks. kan der være aftertouch dom tydeligvis hiver i en gal parameter og derfor ikke kan bruges :-) men på en eller anden måde syntes JEG lydene er anvendelige og charmerende på trods af det var en freebie, måske fordi de stikker lidt ud, jeg er faktisk gladere for Expand end Sampletank 3 :-)

Men nej, jeg har heller ikke fået installeret hele pakken,... desværre,...
/Dub

Medlemsavatar
stralner
Medlem
Indlæg: 1504
Sted: Nordjylland

Indlæg af stralner »

Vacuum pro er helt sikkert en fed synth, den bidrager med noget helt andet end øvrige synth og skiller sig derfor ud på den gode måde. Expand og de øvrige i pakken er faktisk super anvendelig på samme måde, så alene for deres skyld kan man da sige at pakken er pengene værd. Air IFX får jeg ikke brugt, sikkert fordi jeg har så meget andet egentlig. De er ikke dårlige ihvertfald :-D

Men for mig handler det om workflow i den kreative process og her kunne Vip godt bidrage på lang sigt hvis ikke det lige var fordi at det kræver en del tid at opsætte dine presets fra diverse vst´er. Men får det ikke brugt som sagt.

Problemet med Sylenth er iøvrigt løst :)
Cubase 11 pro

Medlemsavatar
Fabian
Forum Donator
Indlæg: 1011
Sted: Redhotplanet.dk

Indlæg af Fabian »

Tak for jeres input omkring AIR produkter, må tjekke dem ud på et tidspunkt.

Fedt stralner, at din Sylenth endelig bliver indlæst!
"Here’s to the crazy ones. The misfits. The rebels. The ones who see things different"

Nyt svar