Hvilken (brugt) iPad skal jeg købe?

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
Nikolajs
Medlem
Indlæg: 920
Sted: Helsingør

Hvilken (brugt) iPad skal jeg købe?

Indlæg af Nikolajs »

Kære venner,

Jeg er på udkig efter en brugt iPad. Sidst jeg havde en iPad var for mange år siden, da den allerførste model lige var kommet frem. Der er jo sket en del siden da: iPad 2-3-4, iPad Mini, iPad Air, og iPad Pro. Det er sgu noget af en jungle, synes jeg - og derfor vil jeg spørge jer gode og alvidende folk herinde lidt til råds.

Jeg planlægger at bruge den til at kontrollere Ableton Live (via touchAble), og fra tid til anden skal jeg bruge den i DJ øjemed (med Traktor DJ og Traktor Kontrol Z1), hvorfor jeg som minimum har brug for 64 gb lagerplads. Derudover skal den bare bruges til at læse bøger / dokumenter, surfe lidt på nettet, osv. Altså i grunden ikke nogle vilde tekniske krav, skulle jeg mene.

Hvilken model vil I mon anbefale mig, at jeg kigger efter / hvilken model vil mon dække mine behov uden at tømme bankkontoen?

(Umiddelbart tænker jeg, at Mini'ens skærm er lidt for lille til touchAble og Traktor DJ, hvor det er ganske rart med god plads - men jeg må ærligt indrømme, at jeg ellers er temmelig blank...)

På forhånd tak -

Cheers fra Helsingør, Nikolaj
[color=#FF0000]Es ist nicht kaputt, es klingt nur so.[/color]

- Nikolaj.

Default avatar
bredal187

Indlæg af bredal187 »

Jeg har en 2'er og den kører langsomt, fordi den er gammel og kører på IOS der er for tungt til den

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Jeg ville ikke vælge noget mindre/ældre end en Air 2.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Default avatar
the songcabinet
Forum Donator
Indlæg: 1119

Indlæg af the songcabinet »


Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Jeg har en 3'er "the new iPad" som er laaaangsom, vil heller ikke anbefale noget ældre end en iPad Air 2, men tror faktisk at den nye iPad (som vist bare hedder iPad) er ganske fin og også faldt i pris da Pro'erne ankom.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Med mindre du i forvejen er fan af iOS universet, så køb den absolut billigste, der kan køre din Ableton app.

Jeg har to iPads fordi jeg skal bruge dem til musik. Jeg har forsøgt at finde noget andet at bruge dem til også, men jeg har altid et andet stykke udstyr, der gør det bedre. Så når jeg ikke er ude at spille ligger de ubrugte hen.

Sendt fra min HUAWEI VNS-L31 med Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Ja sådan en iPad er elendig som borehammer, femidom eller markise. Selv med en god app. Skærebræt går dog nogenlunde.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Som sagt, så gælder det, hvis man ikke i forvejen er en af Jobs disciple.

Sendt fra min HUAWEI VNS-L31 med Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
nickkbh
Forum Donator
Indlæg: 2362
Sted: Bangkok,Thailand

Indlæg af nickkbh »

Jeg gav min mor en brugt Air1, og den kører fint, osse med nyeste OS:

Medlemsavatar
Nikolajs
Medlem
Indlæg: 920
Sted: Helsingør

Indlæg af Nikolajs »

OK, tak for kommentarerne. Virker som om, der er lidt delte meninger om iPads generelt - men umiddelbart kan jeg fornemme, at jeg i hvert fald bør holde mig fra de ældre modeller og som minimum satse på noget iPad Air 2 og frem. Jeg går på jagt. Cheers! :)
[color=#FF0000]Es ist nicht kaputt, es klingt nur so.[/color]

- Nikolaj.

Nyt svar