PSP delays, alle nedsat til 29 $

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Lækkert! Jeg er stadig på jagt efter et go to delay, efter jeg skiftede til Ableton. Synes abletons indbyggede er ret kedelige. Savner Logics Tape Delay. Tænker at PSP Echo måske kunne været noget for mig.

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Nah fik lige prøvet demoen og var ik så vild med den. Den har ufattelig langsom interpolering/smoothing, på flere sekunder, når man skifter delay tid og det kan ikke ændres! Det er en kæmpe begrænsning af dens anvendelighed synes jeg.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Det lyder ikke godt nej, nærmest som en fejl, eller noget der hænger, i almindelighed, eller i din opsætning,...

Hvis det er plugget selv er det en kæmpe bug

Måske en demo-begrænsning

Hastighed skal skifte prompte, vigtigste parameter, tit den største knap på forsiden af en delay, og netop på den type delay noget man spiller med realtime, det være sig hands-on eller realtime
/Dub

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Tror nu ikke det er en fejl. Det er for at emulere en motor i en båndmaskine, som langsomt og flydende skifter tempo, men synes dog den går lige lovligt langsomt i PSP Echo. Prøvede TAL audio's TAL-Dub-X efterfølgende. Meget federe og meget mere "spilbar" imo.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Ja, ok, det hedder selvfølgelig en TAPE delay, ikke at forveksle med BBD hvor man også typisk hiver i hastigheden

Men alligevel,..

Der kunne have været en mulighed for by-pass, eller regulering, af forsinkelsen så
/Dub

Medlemsavatar
metal
Medlem
Indlæg: 946
Sted: Midtjylland

Indlæg af metal »

Delays er efter min mening ikke PSP stærke side..
Echoboy er stadig min favorit, når det kommer til tape-delays. Tæt forfulgt af Surreal Machines Dub Machines!

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Skal lige have læst op på om PSP 42 og 85 har noget, nu de er så billige

I retro afdelingen har jeg kik på på McDSP delay-suiten, den har været nedsat til 99 usd, men håber på en bedre pris ifølge med Black Friday

Så lige PSP har lavet en ny necklace spring emulering, det er spændende, tilsyneladende en meget ren og kultiveret fjeder-lyd, (vist især brugt af hammond),....
/Dub

Nyt svar