Cubase 9.5 så er den her snart!

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
stralner
Medlem
Indlæg: 1504
Sted: Nordjylland

Cubase 9.5 så er den her snart!

Indlæg af stralner »

Cubase 9.5 bliver annonceret på Onsdag, så er der lidt at se frem til :-D
Cubase 11 pro

Medlemsavatar
midibass500
Medlem
Indlæg: 339
Sted: Aarhus

Indlæg af midibass500 »

Uhhh spændende!! :-D :-D
Martin Ahm

Laver lyd til brands - og udgiver 80er elektro på vinyl
Ahmatron - musik og lyddesign til broadcast
Code Elektro - 80er elektro

Medlemsavatar
stralner
Medlem
Indlæg: 1504
Sted: Nordjylland

Indlæg af stralner »

midibass500 skrev:Uhhh spændende!! :-D :-D
Jaaa :wink:
Cubase 11 pro

Medlemsavatar
stralner
Medlem
Indlæg: 1504
Sted: Nordjylland

Indlæg af stralner »

Cubase 11 pro

Medlemsavatar
stralner
Medlem
Indlæg: 1504
Sted: Nordjylland

Indlæg af stralner »

Jeg havde håbet at de allerede havde fået deep intergration med Console 1 som jeg har snakket med dem om i 1 år nu, men bedre sent end aldrig. Det lader til at det kommer :-D

64 bit Mixing engine :-P
Cubase 11 pro

Medlemsavatar
midibass500
Medlem
Indlæg: 339
Sted: Aarhus

Indlæg af midibass500 »

Købt og installeret. Super fed update!
Martin Ahm

Laver lyd til brands - og udgiver 80er elektro på vinyl
Ahmatron - musik og lyddesign til broadcast
Code Elektro - 80er elektro

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Der er ikke rigtig nogen af de tilføjelser, der ikke har været standard i reaper et stykke tid ...

64 bit
Video
Parallel processering af alle plugins
Uendelig mange insert slots
Automation justering

TJEK

Programmering af samples ser ud til at fungere lidt mere smooth.

Sendt fra min HUAWEI VNS-L31 med Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
stralner
Medlem
Indlæg: 1504
Sted: Nordjylland

Indlæg af stralner »

Smittefar skrev:Der er ikke rigtig nogen af de tilføjelser, der ikke har været standard i reaper et stykke tid ...

64 bit
Video
Parallel processering af alle plugins
Uendelig mange insert slots
Automation justering

TJEK

Programmering af samples ser ud til at fungere lidt mere smooth.

Sendt fra min HUAWEI VNS-L31 med Tapatalk
Vi snakker 64 bit float (bit resolution) det var jeg ikke klar over Reaper havde... er det ikke 32 bit???

EDIT: Kan se du har ret :wink:
Senest rettet af stralner ons 15. nov 2017 15:26, rettet i alt 1 gang.
Cubase 11 pro

Medlemsavatar
kandersen
Forum Donator
Indlæg: 853
Sted: ejby, lille skensved (Køge)

Indlæg af kandersen »

Hmm, var det ikke i starten af året Cubase 9 pro kom? Jeg synes satme lige jeg har opgraderet fra 8.5

Medlemsavatar
stralner
Medlem
Indlæg: 1504
Sted: Nordjylland

Indlæg af stralner »

kandersen skrev:Hmm, var det ikke i starten af året Cubase 9 pro kom? Jeg synes satme lige jeg har opgraderet fra 8.5
Altid ved December :-D Så jo det er 1 år siden nu! Men altså, det er jo ikke de vilde ændringer så hvis du er tilfreds er der jo ingen grund til en update :wink:
Cubase 11 pro

Medlemsavatar
lakris
Forum Donator
Indlæg: 3437
Sted: CPH, Denmark

Indlæg af lakris »

Parallel.. fedt så skal man ik oprette flere grupper
Unlimited inserts.. det er der mange der har manglet, jeg har ikke, man kan jo bare forsætte i næste group :-)
Video... øh det har da altid været der, men ja der var vist lidt problemer på det sidste

Medlemsavatar
Fabian
Forum Donator
Indlæg: 1011
Sted: Redhotplanet.dk

Indlæg af Fabian »

faldt lige over denne:
"Here’s to the crazy ones. The misfits. The rebels. The ones who see things different"

Medlemsavatar
stralner
Medlem
Indlæg: 1504
Sted: Nordjylland

Indlæg af stralner »

lakris skrev:Parallel.. fedt så skal man ik oprette flere grupper
Unlimited inserts.. det er der mange der har manglet, jeg har ikke, man kan jo bare forsætte i næste group :-)
Video... øh det har da altid været der, men ja der var vist lidt problemer på det sidste
Sjovt nok, jeg har heller aldrig manglet inserts :dollargrin: Men de er begrænset til 16 btw!
Cubase 11 pro

Medlemsavatar
lakris
Forum Donator
Indlæg: 3437
Sted: CPH, Denmark

Indlæg af lakris »

Ja, det så jeg bagefter, da jeg så videoen :-)


Medlemsavatar
stralner
Medlem
Indlæg: 1504
Sted: Nordjylland

Indlæg af stralner »

:puke: ja igen :puke:

Nogen der lægger mærke til at plugins ikke længere clipper når der køres 64 processing precision :-D Er jeg helt skævt på den hvis jeg påstår der er mere headroom?
Cubase 11 pro

Default avatar
Telstar
Forum Donator
Indlæg: 354

Indlæg af Telstar »

Fedt at der er kommet bezier kurver i automation.
Havde dog håbet på, at man også kunne lave dem i audiotrack fades. Virker ret oldnordisk på mig, at man skal ind i en "fade editor" (med mindre der er noget jeg har overset).

Medlemsavatar
stralner
Medlem
Indlæg: 1504
Sted: Nordjylland

Indlæg af stralner »

Telstar skrev:Fedt at der er kommet bezier kurver i automation.
Havde dog håbet på, at man også kunne lave dem i audiotrack fades. Virker ret oldnordisk på mig, at man skal ind i en "fade editor" (med mindre der er noget jeg har overset).
Nej det er korrekt forstået!

Jeg ved at emnet ligger på bordet hos dem, så tænker da de arbejder på en bedre løsning på det. Men F7 bliver en genvej, det er jo din genvej til fades, som du vil bruge flittigt og personligt tror jeg at jeg hellere vil lave edits der når jeg nu alligevel kan lave offline processing i samme editor :wink:
Cubase 11 pro

Medlemsavatar
Hippo
Synth-hvisker
Indlæg: 1553
Sted: FishCorp

Indlæg af Hippo »

stralner skrev:Nogen der lægger mærke til at plugins ikke længere clipper når der køres 64 processing precision :-D Er jeg helt skævt på den hvis jeg påstår der er mere headroom?
fra https://www.soundonsound.com/sound-advi ... els-my-daw ..
In most practical applications, floating point is still used within a 32-bit framework, but with 24 bits allocated to the mantissa and eight bits allocated to the exponent. If you do the maths you'll find such an approach provides the utterly ludicrous theoretical dynamic range of 1500dB, which means you will never run out of headroom inside the processing, and never lose signal in noise floor.
Med andre ord er der rigeligt med headroom i et 32bit float system, så hvis noget clipper handler det om noget andet. Mange emulerede plugins har sat "behaviour" ved analoge 0db til f.eks. -18dbfs (eller højere, lavere) ..

.. så altså - der er objektivt mere headroom, men hvis du nogensinde er stødt på loftet i 32bit har du gjort et eller andet fuldstændigt sindsygt ..

edit:
dermed ikke sagt at man kan clippe en kanal 1500db og hive det uberørt ned igen, da den største opløsning ligger under 0dbfs, men jeg mener der er et sted omkring 60~ db headroom, sådan "off the top of my head" ..
Rune Borup :: Producer / Sangskriver / Synth-hvisker @ FishCorp

Medlemsavatar
stralner
Medlem
Indlæg: 1504
Sted: Nordjylland

Indlæg af stralner »

Hippo skrev:
stralner skrev:Nogen der lægger mærke til at plugins ikke længere clipper når der køres 64 processing precision :-D Er jeg helt skævt på den hvis jeg påstår der er mere headroom?
fra https://www.soundonsound.com/sound-advi ... els-my-daw ..
In most practical applications, floating point is still used within a 32-bit framework, but with 24 bits allocated to the mantissa and eight bits allocated to the exponent. If you do the maths you'll find such an approach provides the utterly ludicrous theoretical dynamic range of 1500dB, which means you will never run out of headroom inside the processing, and never lose signal in noise floor.
Med andre ord er der rigeligt med headroom i et 32bit float system, så hvis noget clipper handler det om noget andet. Mange emulerede plugins har sat "behaviour" ved analoge 0db til f.eks. -18dbfs (eller højere, lavere) ..

.. så altså - der er objektivt mere headroom, men hvis du nogensinde er stødt på loftet i 32bit har du gjort et eller andet fuldstændigt sindsygt ..

edit:
dermed ikke sagt at man kan clippe en kanal 1500db og hive det uberørt ned igen, da den største opløsning ligger under 0dbfs, men jeg mener der er et sted omkring 60~ db headroom, sådan "off the top of my head" ..
Jeg har ikke helt fattet den her?

64 processing precision( Summing), hvad er forbindelsen mellem det og 32bit float. For det er jo ikke det samme :?

Okay det her giver mere mening: http://csound.com/docs/manual/MiscCsound64.html
Cubase 11 pro

Nyt svar