Fabfilter Pro-L 2

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8690
Sted: DK/SE

Re: Fabfilter Pro-L 2

Indlæg af DUBTEMPLE »

Prøver at skaffe de sidste par Fabfilter ting jeg ønsker brugt, det har jeg besluttet på baggrund af deres pris-politik som vi diskuterede i en anden tråd

Det vil sige at istedet for at få 100-200 bucks af mine penge, så ender de men kun at få de 12.50 for license-transfer

Så ved jeg ikke hvem der har vundet ;-)

(drejer sig udelukkende om Volcano, evt. Timeless, og måske Twin dog kun såfremt jeg "får den med i puljen" ved en samlet handel)
/Dub

Medlemsavatar
stralner
Medlem
Indlæg: 1504
Sted: Nordjylland

Indlæg af stralner »

DUBTEMPLE skrev:Prøver at skaffe de sidste par Fabfilter ting jeg ønsker brugt, det har jeg besluttet på baggrund af deres pris-politik som vi diskuterede i en anden tråd

Det vil sige at istedet for at få 100-200 bucks af mine penge, så ender de men kun at få de 12.50 for license-transfer

Så ved jeg ikke hvem der har vundet ;-)

(drejer sig udelukkende om Volcano, evt. Timeless, og måske Twin dog kun såfremt jeg "får den med i puljen" ved en samlet handel)
12.50 for license-transfer? Du skal vel stadig give noget for de plug-ins.. eller har du fundet en gives væk side vi andre ikke har hørt om :lol:

For så smider du lige et link gør du ikke :wink:
Cubase 11 pro

Medlemsavatar
stralner
Medlem
Indlæg: 1504
Sted: Nordjylland

Indlæg af stralner »

Christoffer I. N. skrev:Julegaverne til mig selv i år står på synths istedet for mix-effekter. :)
Off topic!! noget i kikkerten?
Cubase 11 pro

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Skal vi ikke bare lade tråden blive on topic.. :)

Medlemsavatar
stralner
Medlem
Indlæg: 1504
Sted: Nordjylland

Indlæg af stralner »

Christoffer I. N. skrev:Skal vi ikke bare lade tråden blive on topic.. :)
jo da, så må vi lave en jule ønske tråd :lol:
Cubase 11 pro



Default avatar
Dennis P
Medlem
Indlæg: 83
Sted: Danmark

Indlæg af Dennis P »

Købt:-)
Fik den til 50 euro:-)))
www.DennisPstudio.com
Professional Online Drum Recording

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8690
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

stralner skrev:
DUBTEMPLE skrev:Prøver at skaffe de sidste par Fabfilter ting jeg ønsker brugt, det har jeg besluttet på baggrund af deres pris-politik som vi diskuterede i en anden tråd

Det vil sige at istedet for at få 100-200 bucks af mine penge, så ender de men kun at få de 12.50 for license-transfer

Så ved jeg ikke hvem der har vundet ;-)

(drejer sig udelukkende om Volcano, evt. Timeless, og måske Twin dog kun såfremt jeg "får den med i puljen" ved en samlet handel)
12.50 for license-transfer? Du skal vel stadig give noget for de plug-ins.. eller har du fundet en gives væk side vi andre ikke har hørt om :lol:

For så smider du lige et link gør du ikke :wink:
Selvfølgelig skal og vil jeg da betale, men det blir så til en privat sælger, og et mere rimeligt beløb, FF får kun transfer, det var pointen,..

Jeg vinder, og de mister en potential indtægt, samt de efterlader en vis irritation, og reduceret lyst til at angagere sig med dem eftertids

Du skal huske på at folk som K.Andersen og mig, der kun har ET af deres plugs i forvejen står meget anderledes, den højeste mulige rabat er 25 pct under Black Friday, og selv der vil deres egne tilbud ikke give mening med mindre du køber rundt regnet 4-5 plugs, i et hug, så det mulige hedder altså 25 pct,.. (se mit eksempel i den anden tråd, hvis du har glemt),..

På de private brugt-markeder er gevinsten typisk 50-60 pct, nogen gange lidt mere, især hvis det er en "umulig bundle" sælger ligger inde med, men den tilfældigvis lige er det DU er ude efter, for hos FF er det sådan at ting der er solgt som bundle, er låst som bundle, ved brugtsalg og transfer :luny:

Men alt det har vi jo allerede været delvis igennem EN gang, så lad os bare holde topic, før Christoffer blander sig :dollargrin:
/Dub

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Med EDU discount er jeg nede på €50!! DS, MB og R for €135 oveni!
skriver noder

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Jeg kom ned på €47.32 for en upgrade som virksomhed og loyalitetsrabat fra tidligere køb måske.

Kunne købe med EDU eller få det meste software gratis, men det er småpenge og vil gerne støtte gode produkter.

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Lille interessant observation; det lyder som om der sker et lille skift i latency når man skifter style - som om de forskellige styles har forskellig latency. Hvis det er korrekt, er det jo bl.a. interessant om den så rapporterer de forskellige latencies korrekt til hosten. Hvis ikke, så er den udelukkende interessant på masteren.

Har prøvet Pro L2 af i Ableton Live 10 beta.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Safe algoritmen har jo nogle auto-parametre, det kunne sagtens tænkes at den har mere latency end andre. Nu har jeg ikke selv prøvet den, så har svært ved at komme med andre idéer.

Medlemsavatar
Fabian
Forum Donator
Indlæg: 1011
Sted: Redhotplanet.dk

Indlæg af Fabian »

david mondrup skrev:Lille interessant observation; det lyder som om der sker et lille skift i latency når man skifter style - som om de forskellige styles har forskellig latency. Hvis det er korrekt, er det jo bl.a. interessant om den så rapporterer de forskellige latencies korrekt til hosten. Hvis ikke, så er den udelukkende interessant på masteren.

Har prøvet Pro L2 af i Ableton Live 10 beta.
Når musen bevæges over et Insert i Live, vises PDC’en i statusbaren nederst.

Aggressive og Bus har i hvert fald størst latency, ca 3x ifht. laveste.
Aggressive har noget indbygget dual-stage processering, måske det samme gælder for Bus.

Faldt i øvrigt over dette shootout, som jeg ikke har fået lyttet til endnu.
http://gearshoot.com/features/fabfilter ... ut-review/
"Here’s to the crazy ones. The misfits. The rebels. The ones who see things different"

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Fabian skrev: Aggressive har noget indbygget dual-stage processering, måske det samme gælder for Bus.
Hvor ved du dette fra?

Medlemsavatar
Fabian
Forum Donator
Indlæg: 1011
Sted: Redhotplanet.dk

Indlæg af Fabian »

Hvor ved du dette fra?
Det ved jeg faktisk ikke med sikkerhed:) og det var forkert af mig at konkludere dual stage alene skulle medføre højere latency for de to styles. Alle modeller benytter jo to stadier mht. attack og release envelopes.

Den høje latency for netop Aggressive og Bus kan måske findes i skjult oversampling eller ekstra algoritmer til farvning af signalet, men de kan måske også indeholde et ekstra clipper-stadie før brickwall. Men det er rent gætværk fra min side.

Har du et andet bud, julemand? :-)
"Here’s to the crazy ones. The misfits. The rebels. The ones who see things different"

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Eller bare længere/skjult lookahead. Ordet "Aggressive" vil ellers indikere lavere lookahead og absolut ingen oversampling.

Jeg gætter på, at der ingen skjult oversampling foregår når der både er TruePeak og valgbar oversampling. Oversampling har en meget stor påvirkning af lyden fordi det i dette tilfælde påvirker side-chainens detection voldsomt.

FabFilter har ikke umiddelbart (brug for) et separat clipper stage. En stor del af fidusen ved Pro-L er at den har den gradvise clip > limiter funktion i attack parametret.

Nyt svar