Journaling på Mac HD?

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Journaling på Mac HD?

Indlæg af gs-dk »

Jeg får i perioder "System overload or disk too slow" i Logic - især hvis der er tale om koldstarter aktivitet. Jeg har en hurtig computer og god harddisk i maskinen, så det undrer mig lidt - det kan være med få spor. Jeg får aldrig meldingen i hverken ProTools eller Live.
Jeg har læst at man måske kan slå journaling fra på disken for at udhjælpe problemet - er der nogen, der kan forklare lidt om det og hvad det evt. hjælper på? Jeg kører lige nu med en buffer setting på 256 - altså ikke alarmerende lav.

Medlemsavatar
benjisan
Medlem
Indlæg: 3504
Sted: Østerbro, København

Indlæg af benjisan »

At slå journaling fra på en disk giver en meget minimal forskel i hastigheden. Jeg tror ærlig talt ikke det er der problemet ligger.

Men der står "System overload OR disk too slow" -har du rent faktisk fået bekræftet at det er disken der er problemet?

Medlemsavatar
raoul
Medlem
Indlæg: 2126

Indlæg af raoul »

Prøv "det gamle trick" med at lave et tomt spor uden nogen plugs på og vælg det (stil dig på det) når du skal afspille.
Det er som regel den sidste core der overloader. der er en masse tråde på gearslutz om det hvis du orker.

eller her : https://www.logicprohelp.com/forum/view ... hp?t=61238

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Benjisan - nej, jeg ved ikke sikkert om det er disken. Den plejer aldrig at give problemer (det er en ekstra disk i min MacPro).

Raoul - ja, det kan jeg godt huske. Prøver det lidt senere i aften.

Irriterende problem....og tak:)

Medlemsavatar
raoul
Medlem
Indlæg: 2126

Indlæg af raoul »

ja super ærgeligt issue !

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Tænk at vi skal kæmpe med det problem stadigvæk.

Nyt svar